anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Co po kolei mam zrobić aby zgłosić reklamację bo przedmiot uległ uszkodzeniu?

MAMY ROZWIĄZANIE!
sjjk
#7 Wielbiciel#

Po 2 dniach przedmiot przestał działać.

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15
ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@sjjk W pierwszej kolejności skontaktuj się ze sprzedającym. Możesz skorzystać np. z Centrum Wiadomości: zakładka Kupione -> szczegóły zakupu -> zapytaj o zakup). W ten sposób złóż reklamację, opisz sytuację, co dokładnie stało się z towarem, jeśli masz taką możliwość, to załącz zdjęcia. Następnie poczekaj na odpowiedź. 🙂 

oznacz moderatorów
sjjk
#7 Wielbiciel#

Tak zrobiłem. Otrzymałem odpowiedź "Proszę odesłać urządzenie do nas na reklamacje. Najlepiej to zrobić przez Zwroty Allegro."

No i dobrze ale w opcji [Dowiedz się więcej] jest mowa o zwrotach a po wejściu w [Zwróć zakup] już na wstępie jest tytuł

Podaj dane konta do zwrotu środków

i po podaniu danych można kliknąć w pomarańczowy przycisk ZWRACAM PRODUKTY.

Ja nie chcę zwracać, chcę zgłosić reklamację coby przedmiot został naprawiony lub wymieniony.

Zwrot gotówki traktuję jako ostateczność.

________  sjjk

oznacz moderatorów
ares_
#14 Krzewiciel#

@sjjk 

Wyślij wiadomość do sprzedawcy z opisem usterki i zapytaj jak u niego wygląda proces reklamacji.

oznacz moderatorów
sjjk
#7 Wielbiciel#

Tak zrobiłem. Otrzymałem odpowiedź "Proszę odesłać urządzenie do nas na reklamacje. Najlepiej to zrobić przez Zwroty Allegro."

No i dobrze ale w opcji [Dowiedz się więcej] jest mowa o zwrotach a po wejściu w [Zwróć zakup] już na wstępie jest tytuł

Podaj dane konta do zwrotu środków

i po podaniu danych można kliknąć w pomarańczowy przycisk ZWRACAM PRODUKTY.

Ja nie chcę zwracać, chcę zgłosić reklamację coby przedmiot został naprawiony lub wymieniony.

Zwrot gotówki traktuję jako ostateczność.

________  sjjk

oznacz moderatorów
ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@sjjk Podanie numeru konta to formalność podczas zwrotów. To, że zgłosisz zwrot, nie oznacza, że sprzedający zwróci Ci pieniądze w ramach reklamacji. Dodatkowo — jeśli zależy Ci na naprawie produktu, to warto poinformować o tym sprzedającego.

Możesz skorzystać z możliwości zwrotu przez Allegro (darmowego w ramach smart), ale możesz też odesłać towar bezpośrednio do sprzedającego. 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

On ma reklamować a nie zwracać jako konsument, tak wynika jak towar się zepsuł.Przecież jak wyśle uszkodzony jako zwrot to sprzedajacy ma prawo obniżyć zwrot środków.

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@sjjk Podanie danych do zwrotu środków to tylko formalność, możesz podać numer konta - niczemu to nie zaszkodzi skoro ustaliłeś już ze sprzedającym, że oczekujesz naprawy lub wymiany. Wypełnij, wyślij i załatwione 🙂

oznacz moderatorów
sjjk
#7 Wielbiciel#

Hej

Dzięki za info

No dobrze ale co po kolei wykonać żeby wysłać korzystając ze SMART'a (paczkomat, bezpłatnie).

Przepraszam że mam takie durnowate problemy ale jestem stara pie***doła i robię reklamację po raz pierwszy.

__________ sjjk

oznacz moderatorów
ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@sjjk Nie ma problemu, już wszystko wyjaśniam. 🙂 

Przejdź do zakładki Kupione (https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/kupione) i odszukaj zamówienie, które chcesz zwrócić. Przy nim kliknij [szczegóły zakupu] i tutaj znajdziesz opcję [zwróć zakup]:

ko_alka_0-1687879003012.png

Następnie wypełnij formularz zwrotu. Jeśli wybierzesz zwrot InPost (Paczkomat), to nie musisz drukować etykiety, wystarczy kod. Kod napisz na paczce, a następnie wybierz się do urządzenia Paczkmat. Na ekranie Paczkomatu wybierz opcję zwrotu (na ekranie będą pojawiały się wszystkie instrukcje). Wpiszesz kod, umieścisz paczkę w skrytce i to wszystko. 🙂 

Jeśli będziesz miał jakiekolwiek pytania, to jestem i chętnie pomogę! 

oznacz moderatorów
sjjk
#7 Wielbiciel#

Witam

😃Trafione w sedno, to była najtrafniejsza porada. Zwrot/reklamacja zrobiona, przesyłka w drodze. Wszyscy dołożyli się do sukcesu ale Mistrz jest jeden.

Dziękuję.

Jeszcze małe pytanko: czy jak piszę coś do jednej osoby to widzą pozostałe osoby ?

Co zrobić aby treść trafiła do kilku osób ?

Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.

__________ sjjk

=

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Zwrot a reklamacja to 2 rożne rzeczy, reklamację nie odsyłasz przez Allegro tylko na własny koszt a po rozpatrzeniu sprzedajacy Ci zwraca koszt odesłania, a zwrot to zwracasz towar zakupiony w stosownym czasie <najczęściej jest to 14dni. Nie daj się "oszukać". Odpowiadają CI sprzedajacy, najlepiej reklamować przez otwarcie dyskusji, masz pomoc i wgląd do tej korespondencji na Allegro.

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#


Zwrot to czynność polegająca na odesłaniu towaru
- reklamacja czy odstąpienie nie ma tu znaczenia dlatego można jak najbardziej odesłać towar na reklamację korzystając z darmowej opcji w ramach SMART (przy generowaniu zwrotu jest nawet możliwość zaznaczenia reklamacji).



oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Zwrot to czynność polegająca na odesłaniu towar, naprawdę? Trochę wprowadzasz kupującego w błąd. Pani starsza a sprzedajacy zwróci jej cześć środków, wiesz nie spodziewałbym się po tobie takiego działania.☹️Pozbawiasz kupującego darmowego zwrotu, wpisujesz się w narrację izraela, przykre. No sprzedajacy oszczędzi na kupującym.

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

"przy generowaniu zwrotu jest nawet możliwość zaznaczenia reklamacji"

oznacz moderatorów
sjjk
#7 Wielbiciel#

Witam

Dzięki za info. Dzięki za wyjaśnienie różnicy między zwrotem a reklamacją.

Przepraszam że mam takie durnowate problemy ale jestem stara pie**doła i robię reklamację po raz pierwszy.

__________ sjjk

oznacz moderatorów