anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

czy kupując towar na allegro dla firmy nie mam prawa zwrotu towaru zachowując termin 14 dniowy ?

Lidia_Majer
#8 Zapaleniec#
Witam
Mam problem z oddaniem towaru pomimo że zachowałam 14 dniowy termin zwrotu .
Wąż Alabama zakupiony okazał się nie przydatny do pracy w temp 0 stopni mimo iż w ofercie jest wskazany przedział temp od +55 do -25 stopni C na kilka maili nikt nie odpowiedział a po kontakcie telefonicznym - z mojej strony  okazało się ze sprzedawca stwierdził że skoro wąż został kupiony na firmę to on ma prawo nie odebrać przesyłki  bo 14 dniowy zwrot nie dotyczy działalności gospodarczej. Proszę o informacje czy to prawda ponieważ nie znam się prawie handlowym .Ponadto proszę o informację co mogę teraz zrobić z tym wężem ?
oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

kostas11
#21 Demiurg#

@Lidia_Majer tak zakup firma - firma nie podlega pod ustawę konsumencką i nie ma zwrotów, ( zmiana będzie od nowego roku ) ale jak towar nie jest zgodny z ofertą możesz reklamować chyba że sprzedawca wyłączył rękojmie w zakupach firmowych 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Lidia_Majer Zwrot bez podania przyczyny po zakupię na firmę nie przysługuje, ale ty nie zwracasz bez podania przyczyny, tylko składasz reklamację z powodu niezgodności z opisem. To nie ma nic wspólnego ze zwrotem w ciągu 14 dni. Czas na reklamację jest znacznie dłuższy. Opisz wady, niezgodności, domagaj się wymiany na towar zgodny z opisem lub zwrotu wszystkich kosztów. Jeśli sprzedawca będzie stwarzał problem, otwórz spór, pomoże Ci tam pracownik Allegro. https://allegro.pl/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów

Lidia_Majer
#8 Zapaleniec#

Bardzo dziękuję za pomoc i wsparcie , ponieważ Sprzedawca tak mi mącił że sama straciłam grunt pod nogami . Wmawiał mi że będę musiała zwrócić się do włoskiego producenta o ekspertyzę na własny koszt . 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Cwaniak 🙂 Żaden sprzedawca nie lubi zwrotów i reklamacji, ale nie można dać się skołować i trzeba dochodzić swoich racji 🙂

oznacz moderatorów

Lidia_Majer
#8 Zapaleniec#

Chyba mam pozamiatane bo w zakładce  reklamacje ma wpisane ;

 

CZAS NA REKLAMACJĘ Z TYTUŁU RĘKOJMI

2 lata
rękojmia wyłączona dla przedsiębiorców
ADRES DO REKLAMACJI

Intertech
Długa 44
58-521 Jeżów Sudecki
Dodatkowe informacje
Intertech24_pl odpowiada za wady fizyczne i prawne produktu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (w tym art. 556 oraz art.5561 – 5563 KC)

Wszelkie reklamacje dotyczące niezgodności jakościowych oraz ilościowych wymagają zgłoszenia pisemnego w formie elektronicznej na adres e-mail lub w formie tradycyjnej. Zgłoszenie powinno zawierać informacje dotyczące zamówienia, numer faktury, wszelkie potrzebne dokumenty uwiarygadniające przedmiot reklamacji oraz ewentualne zdjęcia.Okres udzielenia odpowiedzi na zgłoszoną reklamację wynosi do 14 dni od daty jej zgłoszenia w dniu roboczym (wraz z wymaganymi dokumentami). Reklamacje, w miarę możliwości, rozwiązywane są w najkrótszym możliwym terminie (bez zbędnej zwłoki).

W przypadku reklamacji polegających na konieczności wymiany lub uzupełnienia części elementów reklamowanego towaru i ewentualnego, okresowego braku tych części w magazynie - Kupujący zostanie poinformowany o wydłużonym okresie jej sprowadzenia w terminie określonym w poprzednim punkcie.Klient będący konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

- uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży.

- uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą.

- może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Lidia_Majer w tym przypadku nic nie zrobisz 😞 Spróbuj podejść z drugiej strony 🙂

Zgodnie art. 558 § 2 Kodeksu cywilnego wyłączenie czy ograniczenie rękojmi będzie bezskuteczne, jeżeli sprzedawca zataił podstępnie wadę przed kupującym.

Bo wąż miał działać przy 0 stopniach a nie działa !

________
Κώστας
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Lidia_Majer Nie przejmuj się tym, otwórz spór, zobaczysz jak nagle sprzedawca przestanie zniechęcać do reklamacji. Rękojmię wyłączył, ale to nie oznacza, że przy zakupie na firmę nie masz żadnej możliwości reklamacji wad i niezgodności. Napisz mu jeszcze, że odeślesz towar i jeśli nie otrzymasz zwrotu wpłaty, wystąpisz z wnioskiem do Programu Ochrony Kupujących.

oznacz moderatorów

pulkownik66
#19 Nestor#
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@pulkownik66 🤣🤣🤣

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@pulkownik66 Leżę 🤣😂

_____________
Kama
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Lidia_Majer Opisz to i złóż wniosek do POK(14 dni od zakupu):https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/index

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Ewidwntna niezgodność z opisem , dyskusja i jeśli nie pomoże POK.images.jpg

oznacz moderatorów