Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry
Kupiłem używany wzmacniacz gitarowy od prywatnego sprzedawcy i okazało się, że jedno gniazdo (wejście aux) nie działa, mimo że sprzęt generalnie wygląda jak nowy i oprócz tej usterki działa poprawnie. W związku z tym mam pytanie czy przysługuje mi możliwość zwrotu lub jakiś roszczeń finansowych, gdyby naprawa okazała się kosztowna.
Jeśli tak, to ile czasu mam na zwrot lub poinformowanie sprzedawcy o usterce. Mam możliwość oddania tego wzmacniacza do profesjonalnego serwisu, ale to pewnie potrwa i minie pewnie ze 2 tygodnie zanim otrzymam diagnozę. No i wtedy będzie ingerencja w urządzenie.
Sprzedający jeszcze nic nie wie, na razie chcę się dowiedzieć, jakie mam możliwości prawne.
Przedmiot kupiony na raty za 1600zł.
@maziul1 Pierwsze od kogo kupiłeś? Firma czy osoba prywatna? Jeżeli firma to zero problemu - po prostu skłądasz reklamację z żadaniem naprawy. osoba prywatna - wyłączyła rekojmię czy nie? Jak nie to też skłądasz reklamację. Pamiętaj aby to robić poprzez Allegro! aby były dowody w razie co...
@maziul1 zwrot nie przysługuje, ale reklamację jak najbardziej możesz złożyć, jak wspomniałeś, nie grzeb nie kombinuj, napisz do sprzedawcy że reklamujesz z tytułu rękojmi i poczekaj co odpisze, może zgodzić się na naprawę w serwisie lub poprosi o odesłanie 🙂
Rozumiem. A ile jest dni na kontakt ze sprzedającym od daty zakupu?
Trzeba to zrobić przez allegro czy mogę prywatnie?
Gdyby sprzedający napisał mi potwierdzenie z podpisem i przesłał zdjęcie dokumentu, że zgadza się na sprawdzenie wzmacniacza w serwisie (i ewentualne poniesienie kosztów naprawy), to mógłbym samemu zająć się sprawą naprawy, która może okazać się banalna.
Czy taki dokument miałby "moc prawną"?
@maziul1 sprzedawca odpowiada do roku z tytułu rękojmi więc tyle masz czasu 🙂
Nie trzeba przez allegro ale masz w razie co wsparcie, jak zgodzi się na serwis to poproś pierw o kasę na ekspertyzę a potem wyślij mu papier i niech zapłaci przed naprawą bo może się okazać że wtopisz 😞
Pierw napisz do sprzedawcy i zgłoś reklamację, nie gdybaj bo może poprosić Ci o odesłanie i możesz dostać zwrot kasy, w razie pytań po odpowiedzi sprzedawcy wróć podpowiemy co dalej 😉
ok. dzięki za wyjaśnienie. Ta sprawa naprawy mnie interesuje, bo mam po drodze przy wyjeździe za tydzień odpowiedni zakład do tego, a nie ma za wiele tego typu miejsc.
Czy potwierdzenie zgody na naprawę może być napisane przez sprzedającego w odpowiedzi na moją wiadomość i będzie to wystarczający dowód zgody, czy może musi być to napisane na dokumencie i podpisane?
Zależy mi, żeby to było jasne, bo usterka może być tania w naprawie, a najprościej byłoby gdybym ja zajął się tą sprawą, wtedy nie ma wysyłania i sprawa może pójść bardzo gładko.
@maziul1 zamiast gdybać, złóż reklamację, może sie okazać że sprzedawca poprosi o odesłanie !!!
Nic nie będzie jasne bo nawet jak podpisze, napisze i tak na koniec może Cię olać 😄
Co ty kombinujesz, otwórz dyskusję złóż w niej reklamację z tytułu rękojmi, sprzedajacy ma 24godz na odpowiedź w dyskusji i tam się dogadacie co zrobię, niczego do tego czasu nie rób, nie naprawiaj: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa?source=LOKALNIE
Zapomniałem dopytać, zakup był na raty, mam starać się całkowicie rozwiązać umowę (zrobić zwrot), a potem po ewentualnej naprawie ponownie kupić przedmiot i wypełniać kolejny wniosek?
Bo w tej chwili nie wiem, czego właściwie żądać od sprzedającego.
On pewnie nawet nie wie, że jedno zazwyczaj nieużywane gniazdo nie działa.
Dodatkowo zapomniałem napisać, że wzmacniacz był fatalnie zapakowany, praktycznie bez żadnej ochrony wrzucony do pudełka, zero gąbki czy styropianu.
Odesłanie wzmacniacza sprzedającemu, żeby zajął się naprawą, ale bez rozwiązania umowy jest chyba trochę ryzykowne, prawda?
Wyślij informację o reklamacji do sprzedającego a dopiero późnij się martw, bo istnieje duże prawdopodobieństwo, że uzna Cię za kombinatora (jakich tu niestety wielu) i będzie wolał naprawić we własnym zakresie.
ok. tak zrobię.
Cześć,
temat rzeka wałkowany wielokrotnie na forum we wcześniejszych tematach.
Poszukasz?
Czy podać linki gotowe na tacy?
Hint: rękojmia pomiędzy osobami prywatnymi.
@maziul1 Prywatny sprzedawca też musi udzielić rękojmi (o ile jej nie wyłączył ale w to wątpię) na sprzedawany towar.
Jeśli wzmacniacz był opisany jako 'w pełni sprawny' a faktycznie coś nie działa tak jak powinno to masz możliwość złożenia sprzedającemu reklamacji.
Sprzedający ma 14 dni na jej rozpatrzenie z zastrzeżeniem, że może się wstrzymać z jej rozpatrzeniem do momentu otrzymania towaru w celu weryfikacji.
Reklamację możesz złożyć nawet przez centrum wiadomości. Napisz tam że składasz reklamację na niezgodność towaru z umową, opisz dokładnie wadę, określ swoje oczekiwania i daj znać co odpowie sprzedający - od tego będą zależeć dalsze kroki.
Jeżeli w opisie aukcji niema, że coś nie działa to pisz do sprzedawcy. Samemu nie podejmuj prób naprawy (nie ważne, że w serwisie by to było). Jeżeli nie wyłączył rękojmi to teoretycznie odpowiada za sprzęt ale może też odrzucić reklamację.