Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Po przypadkowym umieszczeniu towaru w koszyk i opłaceniu towar nadano i dostarczono.
Zgłosiłem od razu po odebraniu zwrot nie otwierając przesyłki i odesłałem. Sprzedawca korzysta z auto respondera i po wysyłce otrzymałem wiadomość, że prawo zwrotu przysługuje tylko konsumentowi lub działalności jednoosobowej. Opisałem, że to pomyłkowy zakup i nie jest on związany z charakterem usług i asortymentu firmy oraz z zarejestrowaną działalnością w CEIDG.
Sprzedawca nadal odmawia uznania zwrotu a wsparcie allegro po zgłoszeniu prośby o pomoc opisało sprawę tak, że to sprzedawca podejmuje decyzję.
Jak jest faktycznie bazując na przepisach prawa handlowego i przepisach kodeksu cywilnego?
Czy samo oświadczenie, że produkt nie jest wykorzystywany na potrzeby prowadzenia działalności gosp. wystarczy aby odesłać zakupiony towar i należy takie oświadczenie wysłać w momencie zakupu w korespondencji, przed zakupem w osobnej wiadomości czy w momencie zwrotu?
A to nie BOT Ci tak odpowiada?
Tak bot wrzuca standardowe odpowiedzi. Jednak jakaś osoba odpisała, że zwrotu nie przyjmą i mam zamówić kuriera bo będą naliczać opłatę magazynową.
podaj szczegóły
Ja w temacie zakupiony przez pomyłkę produkt odesłałem. Bot sprzedawcy wrzuca odpowiedzi i ktoś tylko dopisał o naliczaniu kosztów za magazynowanie jeśli nie odbiorę od nich zwróconej paczki.
Odpowiedź sprzedawcy po założeniu sporu:
"Szanowni Państwo na zamówienie od przedsiębiorcy do którego została wystawiona faktura nie przysługuje zwrot. Zostali Państwo również poinformowani przez Allegro składając wniosek o zwrot. Nie ma to związku z tym czy produkt dotyczy działalności związanej z Państwa firmą czy też nie. Gdy produkt do nas dotrze prosimy o jego odbiór. W innym przypadku będzie naliczana Państwu opłata za magazynowanie. Pozdrawiamy"
Najdziwniejsza jest odpowiedź wsparcia allegro:
"
EXIT-NET-PL rozumiem, że sytuacja nie jest dla Pani komfortowa.
Sprzedający ma prawo odrzucić przyjęcie zwrotu w przypadku, gdy według niego zakup miał charakter zawodowy.
Jako serwis nie mamy mocy, aby zmienić lub podważyć decyzję Sprzedającego.
meble-design1 jeżeli jednak macie Państwo możliwość zwrotu w ramach proklienckiego podejścia, zachęcam do takiego rozwiązania."
To mam prawo zwrotu czy nie jako jdg ???
@EXIT-NET-PL Jak napiszesz co przypadkiem zakupiłeś to będzie trochę łatwiej się do tego odnieść - tak to mona jedynie zgadywać.
grzejnik na podczerwień
@EXIT-NET-PL Jak już wyżej napisałem, w sytuacji przedsiębiorcy to nie ma znaczenia - jeżeli uważasz, że masz prawo odstąpić od umowy musisz bronić swoich racji w sądzie.
@EXIT-NET-PL jeśli to jednoosobowa DG, główna działalność to coś związanego z komputerami i kupiłeś grzejnik to wg mnie jak najbardziej masz prawo do zwrotu.
@EXIT-NET-PL "Czy sprzedawca firma decyduje czy uznać zwrot towaru kupionego przez konto firma z fakturą" Tak. Jeżeli się nie zgadzasz z jego oceną jako przedsiębiorca możesz jedynie udać się do sądu.
Co do charakteru zawodowego to jest cała masa interpretacji często ze sobą sprzecznych, nawet tutaj ktoś wrzucił kiedyś coś z UOKIKU gdzie stwierdzono, że np zakup krzesła zawsze będzie miał charakter zawodowy ponieważ do oceny cech takiego produktu nie potrzebna jest żadna specjalistyczna wiedza.
Zawsze mnie ciekawi jak to jest przypadkowo sobie coś kupić ^^
@EXIT-NET-PL masz problemy przez allegro i przez własne zaniechania
Dlaczego sprzedawca w momencie zakupu nie zna charakteru zamówienia?
Dlaczego firma na allegro np: sp z o.o. może zrobić zwrot konsumencki w ich formularzu i odesłać towar?
U nas 90% takich zwrotów pochodzi od firm, które mają wiedzę jaki towar kupują lub jest on kupowany do działalności gospodarczej - jak ich klient odmówi odbioru sprzętu
od razu zwrot - a potem zaczyna się cwaniakowanie - że winą sprzedawcy jest, że nie znał charakteru zakupu, ma się domyślać czy jest to zwrot czy reklamacja , ma wykonywać korekty faktur, które nie zostały zaksięgowane
W tym tygodniu nam taka firma napisała wprost - nie obchodzi nas korekta - my ich nigdy nie księgujemy
co to oznacza dla nich -mają fakturę kosztową za darmo