anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy sprzedawca ma prawo zwrócić mniejszą kwotę towaru od tej, po jakiej towar został zakupiony?

Client:63464751
#2 Obserwator#

Zakupiłam przedmiot od sprzedawcy za 140 zł + 30 zł wysyłka. 

Zgłosiłam zwrot towaru, ponieważ towar okazał się być mi zbędny. 

Sprzedający zaakceptował zwrot, przyjmując moją przesyłkę od kuriera, jednakże przez 2 miesiące nie otrzymałam zwrotu. Gdy zwróciłam się z tą sprawą do sprzedawcy on oznajmił mi, że minął jego czas na zwrot prowizji Allegro i zasugerował, że ja mam pokryć jego koszty prowizji. 

Bez mojej zgody zwrócił mi mniej niż towar kosztował, pokrywając swoje koszty z moich pieniędzy. 

Na konto wpłynęło mi 130 zł, a na fakturze sprzedawca ujął koszty wysyłki 40 zł, przez co 10 zł zostało w jego rękach. 

Czy sprzedawca miał prawo zwrócić mi mniej niż towar kosztował? 

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

_Likos_
#20 Guru#

@Client:63464751  jeżeli Ty dotrzymałas terminów( odstąpienia i odesłania) a towar wrócił w takim samum stanie jak go otrzymałaś to sprzedawca miał obowiązek zwócic całą wplate za produkt + koszt najtańszej wysyłki w ofercie.

Sugeruje założyc dyskusje: wejść w zamówienie- zgłoś problem i tam opisac problem

Po 24 godzinach jeżeli nie dojdziecie do porozumienia bedziesz mogła poprosić o pomoc allegro.

oznacz moderatorów

Client:63464751
#2 Obserwator#

Sprzedawca powinien zwrócić kwotę towaru + przesyłki do zwrotu? 

Czy koszty wysyłki przy zamówieniu towaru też? 

oznacz moderatorów

kaliszaneczka-x
#15 Entuzjasta#

Jeśli Ty terminów dotrzymałaś, a on nie to on będzie miał problem. Zakładaj dyskusję. Sprzedawca ma prawo pomniejszyć kwotę zwrotu ale tylko wtedy gdy oddasz towar nie pełnowartościowy np odpakowany lub gdy narazisz go na dodatkowe koszty (np nie odbierzesz przesyłki pocztą i będzie musiał zapłacić dodatkowo za zwrot). W przypadku gdy Ty zgłosiłaś zwrot w terminie, a on nie dotrzymał swojego 14 dniowego terminu na zwrot gotówki nie powinien czegoś takiego robić, bo opłata jest z jego winy... Już dawno powinnaś mu dyskusję założyć jak minęło 14 dni...

oznacz moderatorów

Client:63464751
#2 Obserwator#

A czy sprzedawca ma prawo zarzucić mi, że nie dotrzymałam odpowiedniej przesyłki towaru jeśli odesłałam go w takim stanie, jakim otrzymałam? 

Towar otrzymałam  w dużym kartonie, jednakże przy transporcie karton uległ lekkiemu zniszczeniu, co nie było moją winą, ale ja nawet nie otwierałam kartonu, bo już wiedziałam, że nie potrzebuję tego produktu i zamówiłam kuriera, naklejając jedynie nową etykietę na karton,  w którym dostarczono mi towar i czy w tej sytuacji sprzedawca jest w stanie coś ugrać? 

Wątpliwe jest to, żeby towar uległ zniszczeniu, bo był to towar, którego nie łatwo uszkodzić, jedynie karton przyjechał do mnie jakiś pognieciony, rozwalony. 

Sprzedawca nie zwrócił się też do mnie, że towar przyjechał zniszczony, więc zakładam, że wszystko było w porządku.

oznacz moderatorów

_Likos_
#20 Guru#

@Client:63464751  sprzedawca zwraca cene towaru + koszt wysyłki do Ciebie ( najtańszy jaki miał w ofercie) . Tzn jeżeli mia w ofervie wysyłke za 8,99 a wybrałaś kuriera za 30 zł to moze zwócić koszt towaru + 8,99

Jeżeli produkt uległ jakiemukolwiek uszkodzenie podczas odsyłania wówczas sprzedawca może obniżyć wartośc zwrotu. Uszkodzenie produktu ( utrate wartości) powinien udokumentowac np zdjęciami.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Client:63464751 dokładnie tak jak piszą @_Likos_ i @kaliszaneczka-x dodam tylko, że opakowanie, w którym wysyłasz zwrot nie ma znaczenia jeśli towar nie został uszkodzony, ponieważ kupujący jest zobowiązany odpowiednio go zabezpieczyć, ale jeśli odesłałaś to w tym samym opakowaniu, no to nie ma się nas czym zastanawiać. Sprzedający absolutnie nie powinien obciążać Cię kosztem prowizji. 
W dyskusji jeśli będziesz miała problemy z porozumieniem się ze sprzedającym poproś nas o pomoc, taka opcja będzie dostępna po 24h od założenia dyskusji. 
Nie martw się , możesz liczyć na nasze wsparcie! 🙂

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Masz problem, otwórz dyskusję i opisz tam sprawę, sprzedajacy ma 24godz na odpowiedz: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów