anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy w przypadku zwrotu produktu niezgodnego z opisem sprzedawca zwraca również koszty wysyłki?

adam1424
#1 Nowicjusz#

Cześć. Kupiłem na allegro lejek krzywy a dostałem prosty. Dlaczego podczas zwrotu dostaje tylko pieniadze za towar a za przesyłke juz nie? nie moja wina jest ze sprzedający sie pomylił i wysłał mi nie to co chciałem wiec moim tokiem rozumowania skoro zwracam produkt to przeciez powinnem dostac tyle co za niego zaplacilem wraz z dostawą. drugi przedmiot to uszkodzona waga wszystkie produkty zamawialem po przez paczkomat a sprzedawca ma zwroty po przez kuriera DHL co nie jest mi na reke bo nie mam czasu oczekiwac na kuriera. dodam ze sa to moje dwa pierwsze zwroty i nie bardzo na tym sie znam. chcial bym otrzymac tyle pieniedzy ile wydałem i nie byc w plecy bo dodam nie jest to moja wina ze ktos pomylil sie i wsadzil nie ten lejek oraz to ze waga została uszkodona. prosze o podpowiedz co w tym momencie mam robic.

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

kostas11
#21 Demiurg#

@adam1424 bo było reklamować a nie zwracać 😞   Zwrot sprzedawca oddaje co wpłaciłeś a zwrot jest na Twój koszt 😞

Reklamuj na przyszłość to dostaniesz też za odesłanie 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@adam1424 Przy zwrocie sprzedawca musi Ci oddać też koszt wysyłki do Ciebie. Jeżeli go nie otrzymałeś, otwórz Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i upomnij się o resztę wpłaty, po 24 godzinach poproś tam o wparcie Allegro, wtedy szybko odda.

Jeśli odsyłasz towar w ramach zwrotu (odstąpienia od umowy), sprzedawca nie może Cię zmuszać do odesłania kurierem. Jeżeli otrzymałeś przesyłkę paczkomatem, możesz ją zwrócić paczkomatem. Zwrot robisz w zakładce Moje zakupy, po czym generujesz kod do paczkomatu.

Druga sprawa - jeżeli zwracasz w ramach reklamacji z powodu wad lub niezgodności z opisem, odsyłasz czym chcesz, a sprzedawca musi Ci oddać wszystkie koszty, także koszt odesłania, chyba że na swój koszt towar naprawi lub wymienia i dośle Ci właściwy. Przy wymianie oddaje Ci koszt wysyłki do reklamacji.

Musisz odróżniać konsumencki zwrot bez podania przyczyny od reklamacji. Poczytaj o różnicach w necie.

oznacz moderatorów

adam1424
#1 Nowicjusz#

To znaczy narazie tylko chcialem zobaczyc jak to jest jeszcze nic nie zwrócilem.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@adam1424 Jeżeli zwracasz bez podania przyczyny - tu masz instrukcję; https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zwrot-z-allegro-smart/jak-zwrocic-przedmioty-kupione-w-ramac... Jeżeli nie masz Smart, InPostem też zwrócisz za darmo. Jeżeli zwracasz z powodu wad, odeślij jak chcesz, sprzedawca musi Ci zwrócić wszystkie koszty, także koszt odesłania. Może jednak zamiast zwrotu wpłaty dosłać właściwy towar bez wad. Koszt odesłania w takiej sytuacji musi Ci zwrócić.

Zwrot bez podania przyczyny poza Smart i poza InPost na Twój koszt. Lepiej złożyć reklamację i odesłać w ramach reklamacji.

oznacz moderatorów