anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dlaczego Allegro pozwala firmom na zakładanie wielu kont?

piimaa
#13 Ambasador#

Jaki był/jest cel wprowadzenia przez Allegro tzw. "wielonickowości"?

Wielonickowość = jedna i ta sama firma może mieć setki różnych kont (nicków)...

Po co to zostało wprowadzone, skoro od początku jasne było że będzie wykorzystywane przez kanciarzy i podobnych, no po co?

Już, kiedyś wspominałam o firmach z Chin lecz... w Polsce jest identycznie!

Zobaczcie sami, skromny przykład:

nocar 31 negatywów
partmarket_pl 6 neg.
wyprzedaz_nocar 5 neg.
nocar_yato 1 neg.
mt-squad 4 neg.
caracing 2 neg.
i-Tools 2 neg.
Ecaroo 1 neg.
Carsa 0 neg.
A-auto 3 neg.

To jest jedna i ta sama firma i to nie są wszystkie ich konta i teraz... przyjmijmy że ja, jako kupująca chcę ocenić sprzedawcę, wchodzę na konto "Carsa" i nie widzę jakichkolwiek negatywów, tymczasem ta sama firemka na wszystkich kontach ma ich już minimum 55, prawda?

I tak jest z wieloma setkami różnych kont na allegro, weryfikacja sprzedwców stała się tak utrudniona że... odechciewa się zakupów. Na jednym koncie delikwent istnieje od roku i ma powiedzmy 2 negatywy a na drugim istnieje od kilku lat i ma tych negatywów sto razy więcej.

Allegro stworzyło te WIELONICKOWOŚĆ po to, aby ułatwić takim życie?

No bo... prawda jest taka że gdy widzę choćby 20 negatywów ... już nic nie kupię.

Chyba tylko o to chodziło w tym UKRYWANIU jednej firmy pod setkami różnych nicków, co?

 

Ponowię też pytanie zapodane w innym temacie, temacie dot. wielonickowości "Chińczyków", odpowiedź tam nie padła, zatem:

Czy kiedykolwiek w INFORMACJACH O SPRZEDAJĄCYM pojawi się SPIS wszystkich NICKÓW, jakie ten SPRZEDAJĄCY posiada czy na zawsze będzie już zabawa w kotka i myszkę?

 

Przecież, ludzie celowo zakładają nowe NICKI gdy chcą ukryć nieudaną karierę... Allegro tego nie widzi?

A może tak - zamiast wyświetlania setek nicków w informacjach o sprzedającym SCALIĆ wszystkie KOMENTARZE ze WSZYSTKICH kont i wyświetlać wspólny wynik dla każdego z konta???

 

No ludzie, to jest jakaś paranoja z tym wszystkim!

Jeden NICK mówi że firma cacy a inny NICK mówi już że firma nie cacy...

 

 

 

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

br.
#21 Demiurg#

Oj,  ...  @piimaa  , piimaa.  Taka duża i takie pytania zadaje..🤔

Przecież wiadomo że o zysk chodzi,  po co więc pytać ?

oznacz moderatorów

piimaa
#13 Ambasador#

Nigdy się nie zmienię, wiek robi swoje, człowiek chciałby aby wszyscy byli uczciwi no i będą, każdy będzi uczciwy z czasem ale ... tylko i dopiero ... jakieś 2,5m pod ziemią. Tymczasem, możemy sobie tylko popłakać w czasach wyzysku/kantu i cwaniakowa...

Uff, tyle mi zostało...

No i ... jaki zysk?

Taki że człowieka w końcu szlag trafia, robi LOGOUT i leci do pobliskiego sklepu? 🙂

Allegro, jeśli myśli że ... coś na tym ugrywa to bardzo się myli, wszak w moim grnie znajomych 85% ludzi pow. 40 lat daje sobie na luz poszukiwania produktu już po 15 minutach... Tyle wystarczy aby zmęczyć sobie głowę.

 

oznacz moderatorów

MescotCompany
#12 Orędownik#

Najpierw to niech Allegro przywróci opcję wystawiania oceny kupującym

oznacz moderatorów

WidelecNaTalerzu
#9 Pomysłodawca#

Na głównym koncie Nocar z ciekawości spojrzałem na statystyki i widzę że aktualnie mają 7573 poz i  31 neg, co daje 99.6% polecających. 

Mimo wszystko jest to **piiip**isty wynik na sprzedaż rzędu 30 tyś + zamówień ( średnio 20% Klientów daje pozytywną ocenę, z moich osobistych wyliczeń) 

Dla przykładu dodam że oficjalny sklep Allegro ma 420932 poz i 2096 neg co daje 99.4% 

 

To takie chyba normalne statystyki, myślałem że tu będzie jakaś mocno odbiegająca statystyka rzędu 89% poleca czy coś.

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@piimaa Nie będą uczciwi jak chodzi o kasę, nigdy. Właśnie tak działają ze ukryć się.Tu sprzedający napisał takie słynne ich motto" kupujący ma kupić i spadać na drzewo". A Allegro ma to gdzieś ile mają kont, tu jeszcze bardziej liczy się kasa, a jak kupujący mają jakieś pretensje to i tak w zasadzie pójdzie to z kasy sprzedających.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@piimaa Nie, taka opcja się nie pojawi w najbliższym czasie. Jeśli dany Sprzedający narusza nasz regulamin blokujemy jego konto i konta z nim powiązane.  Nie możemy jednak z góry zakładać, że każdy Sprzedający, który rejestruje u nas więcej niż jedno konto jest oszustem, bo nie mamy do tego żadnych podstaw. 

   Ola
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

MrMarco
#13 Ambasador#

@piimaa31 negatywów przy dużej ilości transakcji to mało, praktycznie wtedy nie wpływa na sprzedaż dużego sklepu (takiego, który sprzedaje w dziesiątkach tysięcy sztuk). Dlatego właśnie takie duże sklepy mają gdzieś takie oceny 😛

Co innego w przypadku małych sklepików, gdzie 1 negatyw zamyka biznes. Proszę pamiętaj, że są kupujący, którzy sypią negatywami jak z rękawa, za byle głupotkę, np. "kupiłem za taką cenę, ale po 2 miesiącach znalazłem taniej o 3 zł" i cyk konto zamknięte, a sprzedawca albo założy nowe, albo nie ma z czego żyć

oznacz moderatorów

Client:34021858
#2 Obserwator#

odgrzebie temat po 3ch latach.
Relatywnie rzadko kupuję na Allegro więc dopiero dziś zorientowałam się że taka sytuacja ma miejsce. Nawet jeśli sprzedający nie jest oszusztem, to klient i tak na tym traci i odechciewa się korzystać z Allegro. Potrzebuję "na wczoraj" kupić lampę, bo ad hoc dostałam informację o zmianie terminu elektryka na mieszkaniu. Ok, sklepy stacjonarne mają słaby asortyment, więc kierunek: allegro.
Znalazłam wymarzoną lampę w 3ch sklepach:
- nazwa_A
- nazwa_B
-nazwa_C.
Kupuję lampę za ~500PLN i płacę BLIKiem.
Dostaję z automatu wiadomość:
"przykro nam nie mamy tej lampy na stanie, przepraszamy za zaistniałą sytuację, oferujemy 5% zniżki na inny asortyment". I co teraz? nie widzę opcji Anulacji zakupu, sprzedający też nie anulował mimo że napisał że nie ma lampy, oferta zostaje ściągnięta. 
Ja zakładam dyskusję, bo nie kupię kolejnej lampy, w innym sklepie, bez wcześniejszego zwrotu środków. Sytuacja rozwiązuje się przez dyskusję następnego dnia (dziś). 
Ja nadal potrzebuję tej lampy, do piątku mało czasu, ale jeszcze może dojdzie (jest środa).
Wchodzę na dwie inne oferty. Opis ten sam, cena ta sama, nazwa sklepów zbliżona. Już wiem, że sytuacja się powtórzy. Jeden sklep 9997 lamp na stanie, drugi sklep 90 lamp na stanie (według oferty allegro, nie według informacji faktycznej). Szukam płatności przy odbiorze, nie widzę (allegro wycofało, czy sprzedawca zablokował?). Stwierdziłam że nie zakupię, bo znów będę mieć zablokowane środki na minimum 24h. Napisałam wiadomość do obu sklepów, odpowiedziały w tym samym czasie, tą samą automatyczną wiadomością. 
Tak więc nie zawsze chodzi o to że sprzedawca jest oszustem - jak widać chodzi też o to, że zakup dla klienta zostaje mocno utrudniony. Bo jaki jest sens posiadania 3ch sklepów o dokładnie takim samym asortymencie? Ja rozumiem jakby gość miał sklep z zabawkami, sklep ze sprzętem na ryby i sklep z militariami i chciałby to jakoś kategoryzować, ale 3 sklepy z oświetleniem z dokładnie tymi samymi ofertami? Ja się zorientowałam że to ten sam właściciel, ale myślę, że osoba w wieku mojej mamy po prostu zakupiłaby znowu przedmiot którego ten sklep nie posiada. Zobaczyłam też negatywy we wszystkich 3ch sklepach i troche nie rozumiem bo są negatywy, które nie liczą się do średniej tzw oceny wykluczone i są to oceny "brak towaru na stanie", więc nie jestem jednostką która trafiłą na błąd w rezerwach magazynowych, tylko sytuacja się powtarza. Allegro, zróbcie coś z tym!!

oznacz moderatorów

SpeedyGonzalezz
#12 Orędownik#

@Client:34021858 Ale co Allegro ma zrobić z tym? Przecież nie będą sprawdzać, czy sprzedawca ma towar na magazynie. 

Każdy sam pracuje na swoją opinię, i nie należy mu w tym przeszkadzać 🐭

--------------------------------------------------
Najszybsza mysz w całym Meksyku
oznacz moderatorów

Client:34021858
#2 Obserwator#

chociażby monitorować negatywne opinie, jeżeli ludzie piszą "sprzedawca sprzedaje towar którego nie posiada", to weryfikować czy faktycznie tak było i po X-razach takiej sytuacji blokować konto. Gdybyś kupił laptopa za kilka tysięcy w prezencie, też chciałbyś mieć zamrożone środki na koncie? a potem drugi raz trafił na inny sklep tego samego sprzedawcy i sytuacja by się powtórzyła? User experience -9999999. Rozumiem jednorazową sytuację i błąd, ale tutaj ewidentnie sytuacja się powtarza i nie jestem jedyną osobą która tego doświadczyła.

oznacz moderatorów