anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Ile ustawowo sprzedający ma czas na naprawę uszkodzonego sprzętu?

_M4RTIN3Z_
#9 Pomysłodawca

Dzień dobry. Od dnia 28 lipca 2025 13:09 prowadzę dyskusję z SPORTANO.COM SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w sprawie naprawy urządzenia (Silnik elektryczny do deski SUP Aqua Marina BlueDrive K Power OS). Do dziś dnia nie mam naprawionego sprzętu z powrotem. Chciałbym zapytać ile ustawowo sprzedający ma czas na naprawę uszkodzonego sprzętu? Czy w takim razie mogę skorzystać z "Ochrona Kupujących WYSTĄP O ZWROT PIENIĘDZY" Czy mam czekać w dalszym ciągu na rozwój sytuacji? Jeśli tak to jak długo. Proszę o wydanie opinii w tej niezręcznej sytuacji. Pozdrawiam. 

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

komis-bell
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@_M4RTIN3Z_ Nie ma przepisów które określają jak długo ma trwać sama naprawa - przepisy określają jedynie czas w jakim sprzedający ma się odnieść do złożonej reklamacji. 

Naprawa powinna zostać wykonana 'bez zbędnej zwłoki' - tzn. - jeśli np. serwis czeka na części które muszą zostać wyprodukowane lub sprowadzone to jest ok nawet jeśli przez to naprawa się przedłuża. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@_M4RTIN3Z_ nie ma ustawowo określonego terminu naprawy pisze tylko że ma nie powodować niedogodności dla konsumenta, ale jak przedłużająca się naprawa wynika np z przyczyn ie zawinionych przez sprzedawcę to czekasz np bo on czeka na części a te muszą dojść czyli nie zawinił. Złóż zapytanie do sprzedawcy kiedy ma być naprawione powinien ci jakiś termin podać mniej więcej, jak go przekroczy możesz wyznaczyć swój termin np za 7 dni (w miarę rozsądny nie na jutro) a jak nie naprawi składasz odstąpienie od umowy. Co do protect to nawet jak ci wypłaca a on naprawi to allegro cię będzie windykować potem czyli nie warto osiwieć z nerwów na nich. Zrób tak jak pisze po odstąpieniu wypłaca ci protecta ty nie musisz odbierać paczki z naprawionym towarem bo nie będzie już twój ani oddawać protect wtedy bo towar wróci do sprzedawcy.

oznacz moderatorów

_M4RTIN3Z_
#9 Pomysłodawca

Czy jest jakiś wzór odstąpienia umowy aby miało to ręce i nogi?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@_M4RTIN3Z_ nie ma. Odstąpienie musi mieć pewne elementy zawsze tzn twoje dane osobowe, adres, dane identyfikujące cię do tej konkretnej transakcji np podany nick czy identyfikator płatności czy dowód zakupu. Następnie skladasz oswiadczenie woli że odstępujesz od umowy zakupu wpisujesz dokładnie co to za towar z konkretną datą by wiadomo było od jakiego terminu liczyć 14dni np chcesz odstapić jutro ti wpisujesz datę od pojutrze byle nie wsteczną. Niemniej w uk przy 1 reklamacji odstapienie można tylko w wyjątkowych przypadkach wykonać, są to np: sprzedawca zadeklarował że nie naprawi lub nie wymieni towaru, podjąl się naprawy ale jest nieskuteczna czyli towar dalej nie działa, twojego przypadku tam nie ma ale jak pisałem wyżej ustawa konsumencka nakłada obowiązek informacyjny na sprzedawcę czyli powinien cie poinformować na kiedy naprawi jeśli nie dochowa terminu wyznacz dodatkowy nieprzekraczalny termin pod rygoremodtapienia, jesli go przekroczy możesz odstapić od umowy. Jeśli nie udzieli ci informacji na kiedy naprawi to najpierw wyznacz termin na udzielwnie ci informacji potem jak tej informacji nie uzyskasz wyznacz termin nieprzekraczalny naprawy pod rygorem odstąpienia. Rozsądne terminy to min 7 dni zwykle 14dni jest ok i nie ma sie do czego przyczepić.

oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@_M4RTIN3Z_ tak jak pisał @komis-bell nie jest to doprecyzowane, jednak sprzedawca powinien zrealizować reklamację bez zbędnej zwłoki. Jeżeli do tej pory nie założyłeś dyskusji w tej sprawie polecam to zrobić. Opisz problem i poproś sprzedawcę o jasne określenie kiedy otrzymasz naprawiony produkt. Jeżeli nie otrzymasz odpowiedzi (sprzedający ma 24h na wypowiedź w dyskusji) lub w odpowiedzi nie zostanie podany konkretny termin, skorzystaj z opcji [poproś o pomoc allegro] dostępnej w dyskusji. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów

_M4RTIN3Z_
#9 Pomysłodawca

"Od dnia 28 lipca 2025 13:09 prowadzę dyskusję z SPORTANO.COM"

oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@_M4RTIN3Z_ faktycznie, dzięki za zwrócenie uwagi. Widzę, że w dyskusji poprosiłeś nas już o pomoc, niedługo się w niej wypowiemy. Jeżeli sprzedawca nie udzieli konkretnej odpowiedzi w tej sprawie zostaniesz skierowany na wniosek o rekompensatę. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów