Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Od momentu zakupu towaru na odległość, do momentu otrzymania towaru nie otrzymałem informacji od sprzedawcy o prawie do odstąpienia od umowy - ani na piśmie, ani drogą elektroniczną poprzez email, jednak zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014r o prawach konsumenta, Art. 12 przewiduje, że przedsiębiorca ma obowiązek poinformować konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o: [...]
9) sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy na podstawie art. 27, a także wzorze formularza odstąpienia od umowy, zawartym w załączniku nr 2 do ustawy; [...].
Niemniej jednak, informacja o możliwości odstąpienia od umowy i aktywacji tejże procedury widnieje na aukcji, jak również jest generowana automatycznie w panelu Allegro sprzedanego przedmiotu.
Pytanie - czy w myśl interpretacji Ustawy, informacja widniejąca wewnątrz portalu Allegro jest wystarczająca do spełnienia obowiązku względem Art 12., czy też na sprzedającym spoczywa obowiązek każdorazowego poinformowania kupującego przy konkretnej transakcji, na piśmie lub elektronicznie poprzez email, o możliwości odstąpienia od umowy?
Informacja w aukcji na Allegro jest wystarczająca.
@peaskarr sprawdź maila o zakupie bo kiedyś było wymagane dodanie tego jako załącznik regulamin zwrot reklamacja u mnie to zostało i klienci dostają przy zakupie ale nie mogę teraz tego znaleźć w systemie 🙂
To co masz w aukcji od sprzedawcy w zupełności wystarczy.