Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Czy w przypadku otrzymania zamówienia niezgodnego z warunkami umowy pozostaje tylko ingerencja policji w celu wyegzekwowania konsekwencji, czy są sytuacje, w których wystarczające będzie wsparcie serwisu w ramach POK? Dodam tylko, że temat dotyczy sytuacji, w której dogadanie się ze sprzedającym nie jest możliwe.
Czy wystarczający dowód na niewywiązanie się sprzedawcy z umowy stanowi film z rozpakowania przesyłki?
Po co takie fantazjowanie, pierwsze co pakujesz i wysyłasz na reklamacje z pismem, jak sprzedawca odrzuci reklamacje wtedy prosisz o pomoc rzecznika praw konsumenta często pomaga jego interwencja, a i pomaga też założyć sprawę w sadzie.
https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/index
Jeśli zachodzi podejrzenie o oszustwo sprzedającego, kupujący musi to udowodnić. Najlepszym potwierdzeniem, że kupujący mówi prawdę jest wszczęcie postępowania. W takim przypadku nad kupującym ciążą konsekwencje prawne za składanie fałszywych zeznań. Jest to zabezpieczenie sprzedającego przed nieuczciwym kupującym, którzy przez POK może chcieć go okraść. Sama możliwość skorzystania z POK przewiduje w pierwszej kolejności zgłoszenie sprawy na policję.
Jest to uzasadnione np. w sytuacji, gdy sprzedawca wywiąże się z umowy i wyśle zamówienie uczciwie. Kupujący natomiast może skłamać, że zamówienie jest niekompletne.
Jeśli zachodzi podejrzenie o oszustwo sprzedającego, kupujący musi to udowodnić. Najlepszym potwierdzeniem, że kupujący mówi prawdę jest wszczęcie postępowania. W takim przypadku nad kupującym ciążą konsekwencje prawne za składanie fałszywych zeznań. Jest to zabezpieczenie sprzedającego przed nieuczciwym kupującym, którzy przez POK może chcieć go okraść. Sama możliwość skorzystania z POK przewiduje w pierwszej kolejności zgłoszenie sprawy na policję.
Jest to uzasadnione np. w sytuacji, gdy sprzedawca wywiąże się z umowy i wyśle zamówienie uczciwie. Kupujący natomiast może skłamać, że zamówienie jest niekompletne.
Po pierwsze - policja nie zajmuje się reklamacjami. Jeśli reklamowanie towaru niezgodnego z opisem nie dało rezultatu - trzeba inaczej. I tu pojawia się pytanie - zakup konsumencki, czy "prywatny"? Jeśli od firmy, jest kilka dróg do rozwiązania problemu. Można poprosić o pomoc rzecznika konsumenta - oni pięknie stawiają do pionu opornych sprzedawców. Allegro - zakładasz dyskusję i ciągniesz ją do czasu rozwiązania - Allegro potrafi zablokować konto nierzetelnemu sprzedawcy. Jeśli zaś nic z powyższych nie pomoże, pozostaje jedynie złożyć pozew, cywilny oczywiście.
To był zakup na allegrolokalnie od osoby prywatnej. Zamówiony został płyn konkretnej firmy w butelce przedstawionej na zdjęciu oferty. Jednak sprzedawca przysłał zwykłą wodę w innej butelce niezamkniętej fabrycznie. Butelka nie miała etykiety takiej jak na zdjęciu oferty. Stąd brak dowodów, że jej zawartość jest tym co opisane w ofercie. Dodatkowo sprzedawca do przesyłki dołączył wiadomość, że nie ma możliwości produkcji oryginalnych butelek i każe wierzyć na słowo, że zawartość obecnej butelki jest zgodna z opisem:
@Client:67447962 Reklamować tez możesz, pismo reklamacyjne - wysyłka towaru na reklamacje do sprzedawcy i czekasz na rozpatrzenie, jak spełnisz powyższe kroki i będzie problem wtedy pisz będziemy radzić 🙂
@Client:67447962, to identycznie jak sprzedawcy Nokii 5310 XM, to samo twierdzili, kiedy zagadałem na mailu o zwrot lub łapkę w dół, że już nie produkuje się oryginalnych w Finlandii tylko to co mają z Azji to jest normalka i nie należy oczekiwać bla bla.. 😮
Czy wystarczający dowód na niewywiązanie się sprzedawcy z umowy stanowi film z rozpakowania przesyłki?
Owszem 🙂