Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zgłosiłem zwrot zakupionego telewizora jako zakup przez pomyłkę. Zmieniłem jednak zdanie i chcę odwołać zwrot towaru i pozostać przy zakupionym towarze.
Jak to zrobić?
mrpiwo skontaktuj się ze sprzedawcą i poinformuj lub zwyczajnie nie odsyłaj .
@mrpiwo Po prostu nie odsyłaj towaru, a sprzedawca nie odda Ci pieniędzy. Nic więcej nie musisz robić. Możesz tylko poinformować sprzedawcę, że rezygnujesz ze zwrotu.
Dziękuję. Dla mnie to również ważna informacja 👍
Moim zdaniem powinieneś powiadomić kupującego o rezygnacji ze zwrotu. W momencie poinformowania Sprzedawcy o odstąpieniu od umowy (chęci zwrotu), to On z powrotem staje się właścicielem przedmiotu.
Cytat ze strony UOKIK:
"Do zachowania 14-dniowego terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Jeżeli konsument nie uczyni tego w przepisowym czasie, odpowiada przed przedsiębiorcą za skutki swojej zwłoki, ale nie rzutuje to na skuteczność samego rozwiązania umowy w wyniku złożonego oświadczenia o odstąpieniu od niej (czyli opóźnienie zwrotu nie wpływa na skuteczne rozwiązanie umowy)."
Może i tak jest w rzeczywistości jak piszesz, ale uważam, że sprzedawcy jest na rękę, gdy przedmiotu nie odsyłamy. Zgadzam się, że możemy o tym poinformować sprzedawcę.
Oczywiście, że sprzedawcy jest na rękę - w końcu marża zostanie u niego. Ale jeżeli nie poinformujesz sprzedawcy, że jednak rezygnujesz ze zwrotu, to ten zwrot wisi w systemie Allegro i sprzedawca cały czas musi się liczyć z tym, że jednak ta przesyłka kiedyś przyjdzie.
@MikroLITY Po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy nie można z niego "zrezygnować".
Tak jak piszesz, prawo własności do towaru wraca do sprzedającego i żadne 'dogadanie się' ze sprzedającym tego nie zmieni.
Problemu generalnie nie ma ale tylko do czasu kiedy trzeba będzie np. złożyć reklamację.
Składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy a następnie rezygnując z odesłania towaru kupujący pozbawia się całkowicie praw do składania jakichkolwiek reklamacji ponieważ w świetle prawa nie jest on właścicielem towaru.
A czy gwarancja producenta nadal obejmuje osobę rezygnującą ze zwrotu towaru?
@DamianR01 Generalnie producent i tak nie ma możliwości sprawdzenia czyją własnością jest towar także... 🙂
Napisz do Sprzedawcy, że rezygnujesz ze zwrotu. Moim zdaniem tylko się ucieszy.
Masz rachunek, więc z gwarancją producenta nie będzie żadnych problemów. Serwis będzie chciał kartę gwarancyjną oraz rachunek. Nic więcej ich nie obchodzi.