anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak skutecznie wyłączyć uciążliwie przeszkadzającego Czatbota Alinę?

MAMY ROZWIĄZANIE!
Barzy_TPI
#13 Ambasador#

Jak w tytule. Zwykle na czacie staram się pisać dłuższe wiadomości i dopiero je wysyłać, ale czasem zachodzi potrzeba (np. pośpiech itd.) napisania w krótkim czasie, kilku lub nawet kilkunastu krótkich, jednozdaniowych wiadomości.

No i tu do akcji wkracza denny twór, jakim jest Czatbot Alina - nie dość, że blokuje wysyłanie wiadomości, gdyż trzeba prawie każdą dodatkowo potwierdzać, to jeszcze spamuje czat własnymi, bezużytecznymi wiadomościami, zasłaniając cały widok dość małego okienka czatu i rozwalając ciągłość konwersacji ze sprzedającym.

Jak skutecznie wyłączyć ten uciążliwie przeszkadzający twór, jakim jest Czatbot Alina?

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Barzy_TPI rozumiem, jednak nie ma możliwości wyłączenia Alliny w wiadomościach na czacie. Aby otrzymywać odpowiedzi, które nie są pisane przez bota, możesz korzystać z innej formy kontaktu np. Messengera lub Whatsappa albo pisać tutaj na forum 🙂 

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów
Client:89253963
#7 Wielbiciel#

Twoja odpowiedź też jest denna.. 

oznacz moderatorów
Barzy_TPI
#13 Ambasador#

@la_nika Prywatne rozmowy ze sprzedającymi mam przeprowadzać publicznie na forum? Jednak podziękuję za tą radę. Podziękuję również za sugestię przeprowadzania transakcji poza Allegro.

Czyli nie ma możliwości normalnej komunikacji ze sprzedającym poprzez czat Allegro. Super.

@la_nika  A sprzedający też ma zasyfiony cały czat wiadomościami od tego durnego czatbota? Czy to tylko ja, jako wysyłający wiadomości, które aktywują tego kretyńskiego bota, widzę jego wiadomości?

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Barzy_TPI myślałam, że masz na myśli formularz kontaktowy. Sprzedający może wyłączyć odpowiedzi Alliny w Centrum wiadomości w tej zakładce

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów
Barzy_TPI
#13 Ambasador#

@la_nika  Jeżeli odhaczyłem tą opcję z linka, to czatbot już nie będzie się pojawiał po moich wiadomościach?

oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@Barzy_TPI Tak, jeśli wyłączyłeś tę opcję, czatbot nie powinnien się pojawiać. 

   Ola
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów
Barzy_TPI
#13 Ambasador#

@la_nika @_HolaOla_ Dziękuję Wam bardzo 😊

oznacz moderatorów
wiekszy
#10 Popularyzator#

@Barzy_TPI @_HolaOla_ wow! okazuje się że ja też to mogę odznaczyć klikając w link parę postów wyżej (kupuję, nie sprzedaję) - mi też Alina przestanie sugerować żebym otwierał dyskusję? Mogę (nadal jako kupujący) wyłączyć całą resztę automatycznych wiadomości od sprzedawców??? 

PLS... jakby jeszcze dało się wyłączyć powiadomienie "odpowiedz mu jak najszybciej" po tym jak sprzedawca odsyła autoresponder na pytanie w dyskusji to byłby najlepszy prezent na święta od Allegro.

oznacz moderatorów
Krzemo77
#1 Nowicjusz#

Ten czatbot jest żenujący a do tego głupszy niż kamień - ten przynajmniej siedzi cicho i nie irytuje debilizmami. Który to link panie kolego parę postów wyżej bo nie mogę zlokalizować - tak wiem, mam IQ podobne do tego czat bota. Schodzi się programistom z oswojeniem tego czegoś - wcale się im nie dziwię - wyszkolą, wytrenują i robotę stracą bo czatbot ogarnie za nich wszystko 🙂 Marny los nas czeka - sami sobie wypowiedzenia dajemy pracując. 

W trakcie pisania tego posta, dosłownie wyskoczyło mi cos takiego jeszcze - no trzeba przerwa pisaniem, oderwać się bo nie ma innego wyjścia. Jakaś konkurencja by się algeo przydała mocniejsza bo to że mają Sprzedawców gdzieś to jeszcze jestem w stanie zrozumieć - kasa ma się zgadzać ale z kupujących drażnia....eh, maruda się zrobiłemobraz_2024-01-19_065411794.png

oznacz moderatorów
Lysiczka1
#9 Pomysłodawca#

Mnie ona potwornie irytuje, każdą wiadomość muszę klikać "czy chcesz wysłać" to upierdliwe, jak klikniesz, nie wysyła. Człowiek pisze z człowiekiem, a jeszcze użera się z bootem. Chcemy mieć sprawniejsze chaty, a nie bardziej problematyczne. Autor postu słusznie założył post. Alina - do widzenia. 

oznacz moderatorów
maax
#8 Zapaleniec#

Późnym wieczorem wysłałem wiadomość do sprzedającego. Przez cały dzień nie doczekałem się odpowiedzi, która powinna przyjść na maila. W końcu zajrzałem do Centrum Wiadomości i okazało się, że wcale tej wiadomości nie wysłałem, bo zablokował ją bot wypisujący brednie nie na temat.

Doskonale rozumiem, że Allegro jest de facto monopolistą na polskim rynku e-commerce, więc może psuć funkcjonalność (np. usunięcie wyszukiwania ofert dodanych w ostatniej dobie) i ignorować prośby użytkowników bez obawy o stratę pozycji. Jednak ten bot jest tak uciążliwy, że zastanawiam się nad napisaniem wtyczki do przeglądarki, która będzie automatycznie potwierdzać chęć wysłania wiadomości i usuwać ze strony treści bota.

oznacz moderatorów
Lysiczka1
#9 Pomysłodawca#

Możesz go wyłączyć czyli dezaktywować chatbota , ja dostałam szału i wywaliłam. Teraz nastał spokój. Zastanawiam się nad celem programisty, który na, to wpadł. Przzkadzaacze typu -"czy na pewno chcesz wysłać.." itd.. Są upierdliwe i zniechęcają do kontaktu ze sprzedającym, ale może właśnie o to chodzi, żeby to oni nie tonęli w mailach od kupujących. 🙂

oznacz moderatorów
Barzy_TPI
#13 Ambasador#

@Lysiczka1  napisał(a):

Są upierdliwe i zniechęcają do kontaktu ze sprzedającym, ale może właśnie o to chodzi, żeby to oni nie tonęli w mailach od kupujących.


Może rzeczywiście taki był cel, ale jest on pozbawiony sensu, ponieważ sprzedawcy ciągle narzekają, że kiedyś mieli mnóstwo pytań przed zakupem, przez co kupujący dokonywani przemyślanych zakupów, a teraz Allegro hoduje armię kupujących-zombie, którzy o nic nie pytają przed zakupem i kupują bez zastanowienia (często nawet bez czytania opisu aukcji), przez co jest mnóstwo komplikacji/negatywów/zwrotów z winy kupujących (a problemy mają potem sprzedawcy), wielokrotnie więcej spalin w powietrzu (bo kurierzy jeżdżą z towarem w tą i z powrotem) i powstają hałdy śmieci (materiały do pakowania zwracanych przedmiotów).

 

oznacz moderatorów
Lysiczka1
#9 Pomysłodawca#

Mam to samo zdanie, ale odnoszę wrażenie, ze Allegro mało bierze pod uwagę te opinie. Sam fakt, ze Allegro Gadane jako społeczność była również powołana by "stali bywalcy" dzielili się uwagami. Zostałam zaproszona do dyskusji wiele lat temu, padły konkretne pomysły i .. zero odpowiedzi od adminów, moderatorów czy przedstawicieli Allegro. Wiele osób "morduje się" z  taką Aliną i nawet nie wiedzą, ze można to wreszcie wyłączyć. Pamiętam, ze raczej na początku nie bylo takiej opcji. Działania czy modernizacja Allegro powinny przyczyniać się do płynności kupna/sprzedaży, a nie je utrudniać. Odnośnie tego, co pisałeś. Sama padłam kilka razy "ofiarą" zakupu przez przypadek, co przy 2-0 latach bycia tutaj, zupełnie mi się nie zdarzało. Zaważył o tym między innymi fakt utrudnionego kontaktu ze sprzedającym i kupowaniem " na szybko" bo Alina zatrzymała wiadomości. Moim zdaniem ten chatbot powinien być tylko opcją- dla chętnych ,a nie" dobrodziejstwem " dla każdego. Czyli #administrator , chatbota włączamy sobie na własne życzenie- z automatu znika on z wiadomości.

oznacz moderatorów
maax
#8 Zapaleniec#

Zapewniam Cię, że w korporacji jaką jest Allegro żaden programista nie decyduje o zmianie funkcjonalności. Słyszałem historię, że w celu modyfikacji jednej formatki został powołany zespół projektowy i projekt trwał cały rok.

Domyślam się, że bot został wprowadzony, żeby zaoszczędzić na pracownikach z działu Helpdesk. Decyzję podjęła osoba na wysokim stanowisku i nawet nie docierają do niej negatywne opinie użytkowników.

Trochę mi zajęło dotarcie do "Ustawień komunikacji", ale w końcu wyłączyłem chatbota Alina (zmylił mnie wpis Moderatorki i myślałem, że to jest opcja dla sprzedających). Uważam, że link do tych ustawień powinien być umieszczony na stronie "Centrum wiadomości".

oznacz moderatorów
Lysiczka1
#9 Pomysłodawca#

Oczywiście to uprościłam, zawsze programista działa z mocy wyższego Guru:), Natomiast powinien być wprowadzony w formie testu, którego wyniki byłby potem weryfikowane chociażby ankietą. Przez niefrasobliwe decyzje Allegro strzela sobie w kolana i maja więcej roboty niż przed "Aliną" , chyba, ze suma zysków i strat jest na korzyści ich. Powstaje chaos. co moze przekłada się na większy zarobek? Może nie bezpośrednio, ale pośrednio.. chociażby transakcje kupione "przez pomyłkę" za niska kwotę, gdzie np. kupujący "machnie ręką" i nie zwraca.. a prowizja leci do kieszonki Allegro:). Kalkulacja zysków i strat pewnie była, skoro pracowali nad tym rok. Takie moje głośne dywagacje:)

oznacz moderatorów