Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Niedawno zakupiłem pewne urządzenie na allegro, niestety po otrzymaniu przesyłki stwierdziłem że jakość wykonania jest bardzo zła ( nieakceptowalna ). W związku z tym postanowiłem zwrócić towar do sprzedającego. Niestety sprzedający nie udostępnia warunków zwrotu towaru, nie odpowiada na zapytania, nie odbiera telefonów.
Jak w takim przypadku mogę domagać się zwrotu pieniędzy za felerny przedmiot? Jak zwrócić towar ?
@m0derator
Sprzedawca prawdopodobnie nie jest przedsiębiorcą, a Twój zakup nie był zakupem konsumenckim. W takim przypadku nie przysługuje Ci konsumenckie prawo odstąpienia od Umowy z Art. 27 Ustawy o Prawach Konsumenta.
Jeżeli przedmiot jest wadliwy, a sprzedawca nie wyłączył rękojmi - możesz złożyć reklamację (wskazując wadę i żądanie jej usunięcia).
@m0derator Podaj mi proszę numer zamówienia lub oferty, którego dotyczy ta sytuacja.
nr aukcji 11087557464
@m0derator Jest to zakup od osoby prywatnej - nie ma ona obowiązku przyjmowania zwrotów.
Możesz złożyć reklamację (np. niezgodność towaru z opisem, wada) którą sprzedający MUSI rozpatrzyć w ciągu 14 dni - uznać bądź odrzucić.
Generalnie może być ciężko z taką reklamacją bo "zła jakość wykonania" to w mojej opinii jest to dosyć subiektywne odczucie i o ile towar jest sprawny sprzedający będzie mógł odrzucić taką reklamację bez konsekwencji.
@m0derator Dziękuję, w przypadku tej oferty sprzedający jest osobą prywatną i nie wystawia faktury. Dlatego w takiej sytuacji, gdy do transakcji dochodzi pomiędzy osobami prywatnymi , zakup ma charakter niekonsumencki i sprzedający nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu.
Nadal obowiązują go jednak przepisy co do reklamacji w ramach rękojmi, dlatego jeśli uważasz, że przedmiot jest inny niż w opisie (np. o niższej jakości), możesz skorzystać z dyskusji. Wówczas sprzedający będzie miał 24 godziny na odniesienie się do sprawy, a jeśli tego nie zrobi, możesz poprosić nas o pomoc, a nasz pracownik wytłumaczy czego możesz domagać się w takiej sytuacji.
Generalnie i zgodnie z zasadami jeśli otrzymałeś produkt niezgodny z opisem lub wadliwy, możesz zareklamować produkt u sprzedającego i w ramach reklamacji żądać:
- wymiany na nowy (zgodny z opisem),
- usunięcie usterki,
- zwrot pieniędzy (odstąpienie od umowy).
@m0derator Jeżeli był to zakup od osoby prywatnej, to nie musi przyjmować zwrotów, możesz złożyć reklamację, zacznij od otwarcia dyskusji, na zwykłym Allegro:https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa na Allegro Lokalne: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa?source=LOKALNIE