anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jeśli otrzymałem wadliwy towar to czy mogę go zwrócić czy muszę zgłosić reklamacje?

wyrkus
#1 Nowicjusz

Jeśli otrzymałem wadliwy towar to czy mogę go zwrócić bez podania przyczyny, czy muszę zgłosić reklamacje.

Jeśli dokonam zwrotu mam za darmo wysyłkę. W przypadku  reklamacji niekoniecznie. Przy towarze o wartości 50 zł to juz ma znaczenie.

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

komis-bell
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@wyrkus Zdecydowanie reklamację. Przy zakupie od przedsiębiorcy to na nim spoczywa obowiązek odbioru reklamowanego towaru.

oznacz moderatorów

sklep_solpio
#15 Entuzjasta

@wyrkus przy reklamacji jeśli przesyłka była smart też masz darmowe... na reklamacji to sprzedający musi odebrać towar.. jeśli będzie reklamacja niezasadna to dopiero będzie trzeba zapłacić za wysyłkę 🙂 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@wyrkus na reklamację jak i przy odstąpieniu masz możliwość odesłania za darmo do 14 dni, wystarczy odpowiednio zaznaczyć w formularzu zwrotu  🙂

2332.png

 

__________
Κώστας
oznacz moderatorów

foto-hurtownia
#13 Ambasador

Koniecznie reklamacja, ponieważ zwrotem (czyli odstąpieniem od zakupu) zrobisz sobie krzywdę. W przypadku odstąpienia od umowy dajesz znać sprzedawcy, że towar przyjmujesz bez zarzutu, ale z niego rezygnujesz. W takiej sytuacji koszt zwrotu pokrywasz Ty (lub smart) i w tym przypadku sprzedawca ma prawo potrącić Ci za uszkodzenia/wady towaru - jeżeli towar jest wadliwy, to sprzedawca będze miał prawo oddać Ci np. tylko 1 grosz.

 

W przypadku reklamacji towar zwracasz smartem za darmo, a jak nie masz, to sprzedawca ma obowiązek odebrać towar na swój koszt (czyli np. wysłać  Ci etykietę zwrotną do paczkomatu). W tej sytuacji sprzedawca weryfikuje zgłoszone usterki i zwraca pieniądze, bądź wymienia towar (on decyduje). Może też odrzucić reklamację, jeżeli stwierdzi że towar nie ma usterek i jest zgodny z umową, wtedy może domagać się zwrotu za transport, jeżeli on go pokrył, a także obowiązek odebrania od niego towaru będzie spoczywał na Tobie.

 

"Jeśli dokonam zwrotu mam za darmo wysyłkę. W przypadku reklamacji niekoniecznie. " - jeżeli zakup był smartem, to zwrot masz za darmo w przypadku odstąpienia od umowy, jak i reklamacji, tutaj nic się nie bój. Ważne, aby etykietę wygenerować maks 14 dni od otrzymania paczki.

 

Reasumując, jeżeli jesteś pewien wad towaru, to zgłaszaj reklamację. Udokumentuj wady np. zdjęciem, nagraniem. 

 

Jeżeli jest to uszkodzenie mechaniczne, to mogło dojść do niego nawet w transporcie (tak, nawet jeżeli karton z wierzchu jest nienaruszony, często się to zdarza) i w takiej sytuacji powinieneś spisać protokół szkody. Nie jest to obowiązkowe, ale może Ci tylko pomóc. 

oznacz moderatorów