anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kto odpowiada za udowodnienie na którym etapie zwrot został uszkodzony

OMSA-GROUP
#1 Nowicjusz#

Hej,

Zakupilem glosniki od sprzedawcy, zwrucilem je, a raczej osoba ktora aktualnie była w domu na drugi dzień ( zakup pomyłkowy )

Czekam dwa tygodnie i pisze gdzie jest kasa za zwrucony towar, wtedy dowiaduje sie ze podobno glosniki nosza slady montazu itp i nic nie dostane...

Kilka wymian zdan i chca oddac jakies smieszne 30% ceny.

Odeslalem glosniki dokladnie takie jakie dostalem, nie mam pojecia czy to kurierka, czy sprzedawca wyslal mi juz takie, a moze maja taka praktyke i sami preparuja zwracany sprzet...

Pytanie brzmi.

Skoro ja twierdze ze odeslalem sprawne, sprzedawca twierdzi ze dostał uszkodzone ( protokolu szkody nie ma, twierdzi ze skoro paczka nie nosila sladu uszkodzenia nie musial spisywac ) kto ma komu udowodnic? Czy ja musze jakos udowodnic sprzedawcy ze wyslalem dobre, czy moze sprzedawca musi mi jakos udowodnic ze wyslalem juz uszkodzone...slowo za slowo...

Patowa sytuacja, kasy za zwrot nie mam...

 

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

LEW433
#21 Demiurg#

@OMSA-GROUP Sprzedający musi oddać środki w ramach odstąpienia od zakupu.Zacznij od otwarcia dyskusji:https://allegro.pl/dyskusje/nowa , tam opisz problem. Sprzedawcy tak próbują pomniejszyć zwrot, to on powinien udowodnić że przedmiot został uszkodzony z twojej winy. Po 14 dniach od zakupu masz prawo złożyć wniosek do POK:https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/index

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@OMSA-GROUP Masz jakiś dowód, na przykład zdjęcia odsyłanego towaru? Przydałyby się. Jeśli nie masz, także domagaj się zwrotu całej wpłaty. Jeżeli sprzedawca nie odda, niech Ci udowodni, że Ty uszkodziłeś towar lub pozostawiłeś ślady montażu. Jeżeli sprzedawca nie ma protokołu szkody, to działa na jego niekorzyść, choć także bez protokołu może twierdzić, że towar ma mniejszą wartość z Twojej winy. Otwórz spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa w nim zgłoś problem i poproś tam o wsparcie pracownika Allegro. Jeżeli mimo to sprzedawca nie odda Ci całej wpłaty, wystąp o zwrot reszty z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia Sprzedawca obniżając cenę po zwrocie towaru powinien oprzeć się na wyliczeniu utraty wartości, nie może ze względu na drobne ślady używania potrącać aż 70% wartości, o ile towar tyle na wartości nie stracił. Nie masz obowiązku godzić się na potrącenie, skoro jesteś pewien odesłania towaru w takim stanie, w jakim go otrzymałeś.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@OMSA-GROUP 

coś mieszasz

ty kupiłeś czy druga osoba?

jeżeli zgłosiłeś odstąpienie od umowy bez podania przyczyny to domyślnie sprzedawca może założyć, że otrzymałeś sprawny towar i go uszkodziłeś

nie domagałeś się przecież zwrotu z powodu uszkodzenia towaru czy też nie  składałeś reklamacji

otrzymując produkt ty odpowiadasz za jego stan -

tu masz wykładnię przepisów

http://www.krppl.pl/blog/odst%C4%85pienie-od-umowy-a-zmniejszenie-warto%C5%9Bci-zwracanego-produktu

 

oznacz moderatorów