Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
witak kupilem na allero wkrętarkę przed uplywem gwaranci uszkodziła sie odesłałem do sprzedającego on odeslal do serwisu oni naprawili zwrócili jemu a on mi . Pytanie kto ponosi koszty wysyłki . czy jesli ja odeslalem jemu na gwaranci wkrętarkę aon ja uznal to kto pokrywa koszty transportu
@tomekkubicki Przy uznanej reklamacji sprzedający ma obowiązek zwrócić Ci koszty wysyłki.
Widze że niektórzy pisza że trza sie powywalać na rękojmi dziwne to wszystko a niektóry piszą że przysługuje zwrot nawet jesli wysyłam na gwarancje
@tomekkubicki jak nie potrafisz odpowiedzieć na kilka prostych pytań tu zadanych, to równie dobrze pytanie możesz zadać wróżce.
@tomekkubicki
Przy gwarancji określają to warunki gwarancji. Przy rękojmi koszty ponosi sprzedawca.
A kiedy renkojmia a kiedy gwarancia i gdzie bedzie napisane w gwarancii że to ja ponosze koszty?
@tomekkubicki jak reklamowałeś z tytułu gwarancji to określa to karta gwarancyjna a tam nigdy nie widziałem zapisu że zwracają za odesłanie, czasem są zapisy że odbierają towar na swój koszt 🙂
Jeśli reklamowałeś z tytułu rękojmi i wysłałeś takie pismo jak poniżej to należy Ci się ustawowo zwrot za odesłanie 🙂
Ważne jest na co się powołałeś jak napisałeś że reklamujesz z tytuły gwarancji to nie licz na zwrot za odesłanie 😞
Z uwagi na powyższe, na podstawie ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny żądam:
@medalik_2009i @kostas11 : widzę, że często zabieracie głos w dyskusjach i twierdzicie, że koszt przesylki uzależniony jest od warunków gwarancji.
To w takim razie jak należy rozumieć zapis z Kodeksu Cywilnego:
Art. 580. Wykonywanie uprawnień wynikających z gwarancji
§ 1. Kto wykonuje uprawnienia wynikające z gwarancji, powinien dostarczyć rzecz na koszt gwaranta do miejsca wskazanego w gwarancji lub do miejsca, w którym rzecz została wydana przy udzieleniu gwarancji, chyba że z okoliczności wynika, iż wada powinna być usunięta w miejscu, w którym rzecz znajdowała się w chwili ujawnienia wady."
Coś mnie ominęło...?
@Client:104371448 cytując UOKiK:
"Trzeba przy tym pamiętać, że gwarant dobrowolnie i samodzielnie określa swoje obowiązki. Może zatem przewidzieć różne wyłączenia, w zakresie których konsumentowi nie będzie przysługiwało żadne uprawnienie – np. wyłączenie gwarancji w stosunku do produktów z zestawu nieoznaczonych firmowym logo lub wyłączenie gwarancji ze względu na zainstalowanie oprogramowania innego niż to dostarczone przez producenta."
Zapisy k.c. nie chronią żadnych zasad dotyczących gwarancji przed wyłączeniami, nawet w przypadku konsumentów. W odróżnieniu od rękojmi.
@Client:104371448
Coś mnie ominęło...?
Tak. Ominęło Ciebie (i nas też) np. podanie przez Autora wątku jakie jest "miejsce wskazane w gwarancji " gdzie wykonujący uprawnienia wynikające z gwarancji powinien dostarczyć reklamowaną rzecz.
Najlepiej jest dla kupującego reklamować z tytułu rękojmi, za towar odpowiada sprzedający i to on ponosi koszty i ma na to 14 dni na rozpatrzenie reklamacji, a nie jak serwis gwarancyjny czasem i miesiące. Wówczas sprzedający zwraca Ci środki na wysłanie towaru.
@tomekkubicki
Kto ponosi koszty wysyłki jeśli towar odsyłam na gwarancję?
A co na ten temat jest napisane w warunkach gwarancji (lub w karcie gwarancyjnej) produktu, który kupiłeś ?
A co ma gwaracja producenta na zasady allegro . ja pytam kto ponosi koszty jak reklamacja zostaje uznana ale widze nikt nie zna tematu
@tomekkubicki a co ma zarządca bazaru do warunków gwarancji ustalonych przez gwaranta?
Odpowiedź dostałeś tu od kilku osób już, masz tylko problem ze zrozumieniem tego co czytasz.
@tomekkubicki Bo pytanie było dodatkowe, wysłałeś w ramach gwarancji czy rękojmi. Allegro nie udziela ani gwarancji ani rękojmi, allegro gwarantuje bezpieczne zakupy.
@tomekkubicki
Tytuł Twojego wątku jest:
"Kto ponosi koszty wysyłki jeśli towar odsyłam na gwarancję?"
Warto zapoznać się z warunkami gwarancji zanim komukolwiek cokolwiek się wyśle.
Jeżeli np. gwarantem był producent/importer i miejscem wskazanym w warunkach gwarancji do dostarczenia reklamowanego produktu był np. autoryzowany serwis producenta/importera a Ty wysłałeś "na gwarancję" do sprzedawcy - to zrobiłeś to na swój koszt.