Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Mam pytanie kupiłam towar i wzięłam Fv na firmę znajomego. Towar przyszedł uszkodzony. Kurier nie chciał spisać protokołu szkody i kazał protokół spisać elektronicznie przez stronę. Zrobiliśmy elektroniczny protokół szkody. Czekamy na info. Sprzedający nie chce pomóc. Twierdzi, że towar nabyty jest już nasz. Zastanawiam się, czy firma może skorzystać z Programu Ochrony Kupujących. Miał ktoś taką sytuację?
@moniafedorek Ty możesz skorzystać z POK. Może to zrobić osoba, która dokonała zakupu i ma przedmiot w zakładce Kupione.
jeszcze raz Tzn kupiłam to ja jako osoba fizyczna i dokonałam zapłaty też ja. Natomiast wzięłam Fv na firmę Sp.zo.o.
@moniafedorek to tak nie działa wzięcie FV pozbawia Cię wszelkich przywilejów ustawy konsumenckiej 😞
czyli już nie ma ochrony?
@moniafedorek Możesz skorzystać z POK. Jak Allegro wniosek rozpatrzy, to inna sprawa. Zazwyczaj rozpatrują na korzyść kupującego, a sprzedawca ma potem kłopoty.
@moniafedorek ciekawe czy ten znajomy, podziękuje ci za to, że opisujesz na publicznym forum jak przekręca skarbówkę 😁 tym bardziej, że sp. z o.o. nie powinna korzystać z prywatnych pieniędzy
nie ma przekrętów kupiłm komuś grzecznościowo. Zaliczka z kasy itd
@moniafedorek To nie ma znaczenia, korzystasz z POK i otrzymujesz rekompensatę. Co z nią zrobisz, Twoja sprawa.
@Vryko czy to jest ten moment gdzie zgodnie z prawem zakup B2B uszkodzenie przechodzi na kupującego w momencie przekazania paczki przewoźnikowi 😉
W relacji przedsiębiorca - przedsiębiorca, sprzedający przestaje odpowiadać za przesyłkę z chwilą wydania jej przewoźnikowi. To u przewoźnika trzeba reklamować. Tu masz więcej - pierwsze zdania artykułu: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-odpowiedzialnosc-za-przesylke-kto-ja-ponosi
Nie wiem też, czy PoK obejmuje takie przypadki, ale zawsze możesz o to zapytać.
zapytałam
Ty jesteś kupującym ty możesz skorzystać z POK, na kogo jest rachunek nie ma znaczenia
Ale na jakiej podstawie tutaj pok, w jaki sposób kupująca została niby oszukana przez sprzedawcę? A tak nawiasem mówiąc, to co Pani opisuje tutaj na forum to jest tak jakby nie do końca legalne.
Towar uległ zniszczeniu lub został zagubiony podczas transportu z winy przewoźnika, chyba że wysyłka tego Towaru nastąpiła w ramach Usługi Allegro Smart! na zasadach wskazanych w Załączniku nr 12 do Regulaminu.
Allegro Smart