Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@pink64_pk kiedy zakup ? Gwarancję udziela Gwarant zobacz dane do składania reklamacji w karcie gwarancyjnej lub warunkach 🙂
Jeśli chodzi o niezgodność z umową do 2 lat od sprzedaży, to że sprzedawca nie sprzedaje dalej odpowiada za towar 🙂
Cześć w gwarancji na samym początku jest napisane : Sprzedający odpowiada za wady, które wystąpią do sob., 17 paź 2026
@pink64_pk Ale sprzedający może odpowiadać za wady z tytułu niezgodności z umową, a nie z tytułu gwarancji.
Wszystkie informacje dotyczące gwarancji i reklamacji znajdziesz w ofercie w zakładce reklamacje i zwroty. (lub w szczegółach zamówienia jak klikniesz odpowiedni produkt)
Z całym szacuniem, ale przedstawione stanowisko nie jest absolutnie zgodne z polskim ani z europejskim prawodawstwem. Gwarancja to obok rękojmi jedna z podstaw złożenia reklamacji. Jest to dobrowolne oświadczenie dotyczące jakości towaru złożone przez przedsiębiorcę, czyli gwaranta. Owszem, gwarantem może być producent, importer, dystrybutor ale może tez nim być sprzedawca. Zakres odpowiedzialności gwaranta powinien być określony w dokumencie gwarancyjnym.
Jeżeli sprzedawca dobrowolnie zobowiązauje się do udzielenia gwarancji na sprzedawane przez siebie towary, to jak najbardziej ma do tego prawo, a konsument ma możliwośc z tej gwarancji skorzystać. Okres udzielenia gwarancji przez sprzedawce może kształtować się dowolnie, moze to być gwarancj na miesiąc, rok, pięć lat i jest to zobowiązanie całkowicie nielazeżne od rekojmi ( której okres reguluje ustawa).
Żadna gwarancja nie określa w ten sposób swojego okresu. Okres gwarancji podaje się w dniach, miesiącach lub latach. Nigdy zaś nie podaje się konkretnego dnia.
A na to co pokazuje Allegro nie ma większego znaczenia. Liczy się to, co jest w karcie gwancyjnej, która jest umową pomiędzy nabywcą a gwarantem (najczęściej jest to producent). Rolą sprzedawcy jest tylko wydanie dokumentu i uzupełnienie wymaganych w danym dokumencie danych (np daty sprzedaży).
Reklamację z tytułu gwarancji składasz do podmiotu wskazanego w karcie gwancyjnej. Rzadko jest to sprzedawca.
Do sprzedawcy składasz reklamację z tytułu niezgodności z umową, czyli potocznie rękojmi.