Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
15.04br zakupiliśmy z mężem telewizor 55'' na 20 rat.
Przesyłkę odebrała teściowa nie sprawdzając towaru w obecności kuriera.
Po wyciągnięciu TV z kartonu (ZGODNIE Z ZAŁĄCZONĄ INSTRUKCJĄ) i po podłączeniu do prądu okazało się, że matryca jest uszkodzona (prawa strona TV). Kurier przyjechał spisać protokół szkody po 2 dniach. W protokole szkody wpisał, że karton nie jest uszkodzony (czekamy za decyzją DPD). Sprzedający twierdzi, że na pewno z ich strony towar nie mógł być uszkodzony przed wysyłką.
Wydaje mi się, że jedna i druga strona będzie umywała ręce.
Czy w takiej sytuacji mogę odstąpić od umowy bez podania przyczyny i odesłać TV korzystając z przysługującego mi prawa odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni
@AneczkaDH - podajesz taki szczegół, jak "prawa strona", jakby w przypadku uszkodzenia lewej mogłoby być inne rozwiązanie, a nie podajesz na czym polega uszkodzenie matrycy.
Czy to uszkodzenie mechaniczne, które widać przed podłączeniem do prądu?
tak widać to uszkodzenie przed podłączeniem do prądu
Złóż pisemną reklamację sprzedawcy - ma 14 dni na jej rozpatrzenie, niezależnie od czasu rozpatrzenia reklamacji przez kuriera. Jeśli nie odpowie lub odrzuci reklamację, zachowaj sobie decyzję DPD (jeśli też nie poczuwają się do winy) i udaj się do rzecznika konsumentów. Pomagają za darmo w wyegzekwowaniu od sprzedawcy naprawy, wymiany lub zwrotu wpłaty.
Możesz, ale lepiej reklamować. Po odstąpieniu sprzedawca będzie chciał Ci zmniejszyć kwotę zwrotu ze względu na uszkodzenie sprzętu. Przy uznanej reklamacji musi oddać całą wpłatę i koszt odesłania. Sprzedawca odpowiada względem kupującego za uszkodzenia w transporcie. Reklamacja u przewoźnika to sprawa pomiędzy sprzedawcą a przewoźnikiem.
a co w sytuacji gdy reklamacja nie będzie uznana, a termin 14 dni na odstąpienie od umowy minie. Wówczas zostanę z zepsutym TV... ?
Tak, wówczas zostaniesz z uszkodzonym TV i możesz dochodzić swoich praw u rzecznika konsumentów albo w sądzie. Jeśli odstąpisz od umowy, sprzedawca ma prawo na podstawie istniejących przepisów potrącić odpowiednią kwotę ze względu na uszkodzenie sprzętu i nie będzie to kwota mała przy uszkodzeniu matrycy.