anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Otrzymałam uszkodzony TV, czy mogę odstąpić od umowy?

AneczkaDH
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry,

15.04br zakupiliśmy z mężem telewizor 55'' na 20 rat.

Przesyłkę odebrała teściowa nie sprawdzając towaru w obecności kuriera.

Po wyciągnięciu TV z kartonu (ZGODNIE Z ZAŁĄCZONĄ INSTRUKCJĄ) i po podłączeniu do prądu okazało się, że matryca jest uszkodzona (prawa strona TV). Kurier przyjechał spisać protokół szkody po 2 dniach. W protokole szkody wpisał, że karton nie jest uszkodzony  (czekamy za decyzją DPD). Sprzedający twierdzi, że na pewno z ich strony towar nie mógł być uszkodzony przed wysyłką.

Wydaje mi się, że jedna i druga strona będzie umywała ręce. 

Czy w takiej sytuacji mogę odstąpić od umowy bez podania przyczyny i odesłać TV korzystając z przysługującego mi prawa odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni 

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

gpz500
#12 Orędownik#

@AneczkaDH - podajesz taki szczegół, jak "prawa strona", jakby w przypadku uszkodzenia lewej mogłoby być inne rozwiązanie, a nie podajesz na czym polega uszkodzenie matrycy. 

Czy to uszkodzenie mechaniczne, które widać przed podłączeniem do prądu?

oznacz moderatorów

AneczkaDH
#7 Wielbiciel#

tak widać to uszkodzenie przed podłączeniem do prądu

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Złóż pisemną reklamację sprzedawcy - ma 14 dni na jej rozpatrzenie, niezależnie od czasu rozpatrzenia reklamacji przez kuriera. Jeśli nie odpowie lub odrzuci reklamację, zachowaj sobie decyzję DPD (jeśli też nie poczuwają się do winy) i udaj się do rzecznika konsumentów. Pomagają za darmo w wyegzekwowaniu od sprzedawcy naprawy, wymiany lub zwrotu wpłaty.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Możesz, ale lepiej reklamować. Po odstąpieniu sprzedawca będzie chciał Ci zmniejszyć kwotę zwrotu ze względu na uszkodzenie sprzętu. Przy uznanej reklamacji musi oddać całą wpłatę i koszt odesłania. Sprzedawca odpowiada względem kupującego za uszkodzenia w transporcie. Reklamacja u przewoźnika to sprawa pomiędzy sprzedawcą a przewoźnikiem.

oznacz moderatorów

AneczkaDH
#7 Wielbiciel#

a co w sytuacji gdy reklamacja nie będzie uznana, a termin 14 dni na odstąpienie od umowy minie. Wówczas zostanę z zepsutym TV... ?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Tak, wówczas zostaniesz z uszkodzonym TV i możesz dochodzić swoich praw u rzecznika konsumentów albo w sądzie. Jeśli odstąpisz od umowy, sprzedawca ma prawo na podstawie istniejących przepisów potrącić odpowiednią kwotę ze względu na uszkodzenie sprzętu i nie będzie to kwota mała przy uszkodzeniu matrycy.

oznacz moderatorów