Niestety ale to prawda - konsultanci Allegro często sami sobie zaprzeczają i nie znają przepisów.
Jeśli to był zakup firmowy to prawo do odstąpienia przysługuje Ci tylko w pewnych określonych przepisami warunkach.
Co do reklamacji - przy transakcji B2B sprzedajcy ma prawo wyłączyć rękojmię.
W takim wypadku - jeśli towar posiada gwarancję - możesz reklamować u gwaranta którym najczęściej będzie producent.
Na początku przepraszam, jeżeli zostałeś wprowadzony w błąd przez doradcę - niestety masz rację, że czasem pojawiają się sprzeczne informacje i to nie powinno mieć miejsca.
Porządkując temat:
Przy zakupie na firmę nie ma z automatu 14 dni na odstąpienie, bo te zasady są głównie dla zakupów prywatnych.
Jest wyjątek, jeśli ktoś prowadzi jednoosobową działalność i kupuje coś, co nie jest typowo związane z jego działalnością, to przy zakupie na odległość może mieć takie same 14 dni na zwrot jak kupujący prywatnie.
Rozumiem Twoje zdenerwowanie, bo płacenie za wysyłki "w trzy strony" i dostawanie sprzecznych odpowiedzi potrafi człowieka skutecznie zniechęcić. Jeszcze raz przepraszam za zamieszanie - takie sytuacje nie powinny się zdarzać i oczywiście zgłoszę to do weryfikacji.