anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Prawa kupującego na firmę

dOOm_PL
#1 Nowicjusz
  • Witam,
  • Jestem użytkownikiem Allegro od ponad 20 lat i obecnie mam wrażenie ze platforma i jej pracownicy sami nie wiedzą co piszą.
  • Jakieś 6miesiecy temu kupiłem na allegro przedmiot na firmę ktory natychmiast chciałem zwrócić, sprzedający odmiwil zwrotu natomiast pracownik stwierdził ze mam 14 dni na odstąpienie od umowy. Przedmiot został odesłany po czym inny pracownik allegro stwierdził ze to prawo mi nie przysługuje. Tak wiec zapłaciłem za wysylki w 3 strony.
  • Obecnie kupiłem przedmiot ktory po raz 3 ma awarie sprawa zgłoszona na allegro i jak sie okazuje rękojmi od wady również wg pracownika mi nie przysluguje !!!!! Mało dostalem informacje ze jedynie przysługiwała mi rezygnacja 14 dni po zakupie (ktora jak sie przekonałem wcześniej i tak nie dziala) czy pracownicy portalu juz całkiem sie odkleiło od rzeczywistosci bo ja juz ich bełkotu kompletnie nie rozumiem?
oznacz moderatorów
2 ODPOWIEDZI 2

komis-bell
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Niestety ale to prawda - konsultanci Allegro często sami sobie zaprzeczają i nie znają przepisów. 

Jeśli to był zakup firmowy to prawo do odstąpienia przysługuje Ci tylko w pewnych określonych przepisami warunkach. 

Co do reklamacji - przy transakcji B2B sprzedajcy ma prawo wyłączyć rękojmię. 

W takim wypadku - jeśli towar posiada gwarancję - możesz reklamować u gwaranta którym najczęściej będzie producent. 

oznacz moderatorów

gdvorek
Moderator Allegro Gadane
Moderator Allegro Gadane

@dOOm_PL 

Na początku przepraszam, jeżeli zostałeś wprowadzony w błąd przez doradcę - niestety masz rację, że czasem pojawiają się sprzeczne informacje i to nie powinno mieć miejsca.

Porządkując temat:

  1. Przy zakupie na firmę nie ma z automatu 14 dni na odstąpienie, bo te zasady są głównie dla zakupów prywatnych.

    Jest wyjątek, jeśli ktoś prowadzi jednoosobową działalność i kupuje coś, co nie jest typowo związane z jego działalnością, to przy zakupie na odległość może mieć takie same 14 dni na zwrot jak kupujący prywatnie.

  2. Rękojmia przy B2B - i tu jak pisał @komis-bell - sprzedawca ma prawo ją wyłączyć. Wtedy zostaje gwarancja producenta, o ile była udzielona.

Rozumiem Twoje zdenerwowanie, bo płacenie za wysyłki "w trzy strony" i dostawanie sprzecznych odpowiedzi potrafi człowieka skutecznie zniechęcić. Jeszcze raz przepraszam za zamieszanie - takie sytuacje nie powinny się zdarzać i oczywiście zgłoszę to do weryfikacji.

   Grzesiek
   Moderator
oznacz moderatorów