Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
Dzisiaj poruszę temat przewidywanego czasu dostawy pojawiającego się podczas zakupów.
W dniu 6. stycznia, podczas dokonywania zakupu, widniała informacja do terminie dostawy przesyłki: "wt. 11 sty. w punkcie". Taka sama informacja pojawiła się również w mailu pt. "Kupiłeś i zapłaciłeś:...". Pasuje, myślę sobie; wyjeżdżam na weekend, na wtorek przesyłka dotrze do wskazanego paczkomatu InPost. Spoko. A tu niespodziewanie w sobotę, przed południem przylatuje SMS od InPost, że paczka czeka we wskazanym Paczkomacie!
Skąd i na jakiej podstawie bierze informacja dot., co prawda, przewidywanego terminu dostawy? Przewidywany, jak najbardziej, ale nie 4 dni różnicy!
Pozdrawiam
@kszychol W takim przypadku masz czas na odbiór przesyłki do poniedziałku przed południem.
Ale rozumiem Twoje niezadowolenie. Ktoś chce, abyś warował przed paczkomatem cały weekend.
Jak sama nazwa wskazuje jest to przewidywany czas dostawy a nie obligatoryjny. Wylicza to algorytm allegro i dlatego tak się dzieje bo nie jest to dopracowane.
Przewidywany czas dostawy jest automatycznie wyliczany przez Allegro na podstawie wcześniejszych wysyłek sprzedającego. Wystarczy, że sprzedawca spóźnił się z częścią wysyłek - dajmy na to, dwa tygodnie temu - i ten czas od razu się wydłuża. Sprzedawca oczywiście stara się wysyłać teraz jak najszybciej, żeby poprawić statystyki, a efekty są właśnie takie jak u Ciebie.
Sprzedający nie ponosi tu winy - winne jest Allegro, składające obietnice w cudzym imieniu. Na przyszłość, jeśli będzie Ci zależało na dostawie przed albo po konkretnej dacie, skontaktuj się ze sprzedawcą.
Ja bym nawet powiedział że na przyszłość jak się gdzieś wyjeźdza to się nie zamawia przesyłek ale nie chce być nie miły, po prostu klienci na allegro nie są świadomi że to co pokazuje allegro nie do końca jest prawdą i nie można na to patrzeć bo można się rozczarować. Sprzedawca wysłał paczkę szybko a że była pewnie ze smartem to w sobotę inpost dostarczył.
Autor wątku myślał logicznie: skoro wracam w niedzielę wieczorem albo w poniedziałek rano, to spokojnie sobie odbiorę przesyłkę.
Nie chcę być niemiły (tak to się pisze), ale skoro mam wiadomość, że dostawa nastąpi wtedy a wtedy, to dlaczego mam jej nie wierzyc?
Ponieważ jest to przewidywany czas dostawy a nie obligatoryjny...
Ponieważ to wiadomość od Allegro a nie od sprzedającego. A jak ktoś jeszcze Allegro wierzy to sam sobie jest winien i nie powinien mieć prawa do odszkodowania. Allegro niestety samowolnie i bez sensu ingeruje w podawane czay dostaw bazując sobie na wydumanych słupkach w excellu albo danych od wróżbity Macieja... A Sprzedający wysyła tak jak obiecał.
Skoro allegro wyświetliło podczas zakupu że paczkę otrzymasz we wtorek aa otrzymałeś 4 dni wcześniej to pisz do allegro niech teraz przedłużą Ci czas na odbiór. Przecież zadowolenie klienta jest najważniejsze.
@kszychol takie historie biorą sie z dwóch przyczyn:
1) system wylicza czas dostawy na podsawie wysyłek sprzedającego z ostatnich 30 dni - był okres przedświąteczny i sprzedający mógł kilka zamówien wyslać dzień póżniej - wiec system policzył ze Twoje zamówienie dojedzie na 11.
2) Czas dostawy przez przewożnika- inpost generalnie 90% paczkomatów dostarcza na drugi dzien niemniej w regulaminie ma na to do trzech dni wiec jeśli w okresie przedswiątecznym inpost opóżnil temu sprzedającemu dostawe jakiegos odsetka paczek- to znów dane będą pokazywane zaniżone.
Niestety lecz jest to tylko przewidywany czas dostawy. Zawsze warto na takie deklaracje brać poprawke - minimum jeden dzień do przodu i jeden dzień do tyłu. Najlepiej tez nie robić takich zakupów przed weekendem bo wówczas jak sam widzisz z przesunięcie jednodniowego robi sie przesunięcie 3 - dniowe.
W okresie kiedy jest dużo świąt i dni wolnych ( a 6-01 to także był dzien wolny) niestety robi sie bałagan bo system allegro ich nie uwzględnie i pokazuje nieprawidłowe dane.
@kszychol, przykro mi, że Twoja przesyłka dotarła do Ciebie w niedogodnym terminie. To dla nas bardzo ważne, aby przewidywany czas dostawy, był jak najbardziej dokładny.
Przewidywany czas dostawy obliczamy na podstawie obiektywnych algorytmów, takich jak: deklaracja sprzedającego oraz to, jak wysłał do tej pory, dni robocze i święta, czy też czas, którego potrzebuje przewoźnik na dostarczenie przesyłek. Przy następnym zakupie w takich okolicznościach możesz skontaktować się ze Sprzedającym i przekazać mu, że nie potrzebujesz przesyłki wcześniej. 🙂