Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
zakupiłem kilka głośników. W parametrach wpisane jako uszkodzone.
Ogólnie sprzedawca(firma) wystawia wszystkie tak swoje przedmioty mimo, że w opisie pisze, że działają lub nie. Opis jednego z produktów zostawiam niżej.
Mój problem to kilka głośników ma inne uszkodzenie niż w opisie lub opisane jako działające z dopiskami, że na części i jak wcześniej wspomniałem uszkodzone w parametrach.
Np. Głośnik z opisu niżej charczy. Inny zaś, że nie działa bateria, a nie działa w ogóle i ma wewnętrznie uszkodzoną luźną antenę radia, która wlatuje do środka.
teraz pytanie czy jeśli opis jest tak sformułowany to czy to może być reklamacja czy tylko zwrot i koszta wszystkie na siebie?
Może mi się tylko wydaję i nie jestem pewny, ale nawet jeśli przedmiot jest sprzedawany jako uszkodzony musi zostać dobrze opisany, co jest uszkodzone. Jeśli ja dostaje taki głośnik to dla mnie to jest ukryta wada produktu.
Dodatkowo.
Czy mogę się starać o zwrot za przesyłkę?
I Jak to będzie w przypadku zwrotu przy zakupie na odległość, a jak przy reklamacji? Nie chciałbym zwracać całości zamówienia.
Podstawowa wysyłka 25zl za jeden przedmiot
dodatkowy przedmiot do tej wysyłki +10zł za sztukę
Za przesyłkę zapłaciłem 75zl(25zl + 10 + 10 + 10 + 10 + 10)
Czy w przypadku zwrotu przysługuje mi 10zł za każdy odesłany przedmiot niezgodny z opisem? I wysyłka zwrotna na mój koszt?
Czy tak samo jak wyżej tylko reklamacja zamiast zwrotu i przesyłka zwrotna na koszt sprzedawcy?
„Działa dobrze, super dobry dźwięk. sprzedaje tylko to co widać na zdjęciu. Komplet jak na zdjęciu. sprzedaje tylko to co widać na zdjęciu. Sprzedawany bez ładowarki i przewodu. Przedmiot jest używany.
Wszystkie urządzenia są sformatowane pod kątem danych.
Testujemy każde urządzenie, podłączamy do niego zasilacz i sprawdzamy, czy się uruchamiają, jeśli się nie uruchomią,nie będą sprawdzane pod kątem dalszych błędów, a potem przedmiot wystawia się na sprzedaż z wyłączonym ekranem na zdjęciu,nie testujemy niczego poza tym, czy urządzenie może się uruchomić, oznacza to, że nie możemy zagwarantować, że wszystkie przyciski na klawiaturze będą działać,że port USB działa, lub inne funkcje na komputerze/smartfonie/tablecie/urządzenie.
Jeśli urządzenie na zdjęciu jest fizycznie uszkodzony, będzie to widoczne na zdjęciach.
Wszystkie komputery/urządzenie są sprzedawane bez dysku twardego / pamięci RAM i ładowarki, bez względu na to, co pokazano na zdjęciach, usuwamy dysk twardy i ram przed zrobieniem zdjęcia komputera.
Sprzedajęmy urządzenie jako uszkodzone/niesprawne poniewaz moze brakowac,Bateria,sufladka do hdd+adapter do hdd (braki można zobaczyć na zdjęciach) w większości przypadków brakuje kilka śrub lup wjencej w obudowy laptopa.
Niektóre złącza mogą nie zostać zamontowane w komputerze po jego zdemontowaniu dysku,ram.
Posiada zadrapanie jak widac na foto.
Kazdy towar wystawiony bez ceny minimalnej od 1 zł.
Kupujesz komputer na części zamienne lub naprawa a nie sprawny laptop,telefon,tablet lup inne urządzenie.”
Inaczej przy zwrocie, inaczej jak reklamujesz . Przy zwrocie sprzedajacy zwraca Ci koszt zakupu+ natańczy koszt wysyłki w danej ofercie. Reklamacja na niezgodność z opisem, wysyłasz (jak sprzedajacy żąda odesłania) na własny koszt a po rozpatrzeniu reklamacji musi Ci zwrócić koszt odesłania, możesz także żądać odbioru przez sprzedającego do reklamacji.
„Przy zwrocie sprzedajacy zwraca Ci koszt zakupu+ natańczy koszt wysyłki w danej ofercie.”
o ile wiem tyczy się to zwrotu całkowitego? Każda głośnik był innym ogłoszeniem, opłaconym razem więc jak to wygląda jeśli w ofercie było 25zł + za każdy kolejny przedmiot 10zł w paczce. Bo napisałeś to tak jakby sprzedawca miałby zwrócić 25zł od każdego przedmiotu, czyli nadto co zapłaciłem.
Co w tym przypadku jest najmniejszą kwotą wysyłki?
25zł za jeden przedmiot czy 75zł za wszystkie?
wydaje mi się, że 25zł nie wchodzi w grę, bo nie miałem takiej opcji płacąc za wszystkie przedmioty i 75zl było najtańszą opcją.
A czy przy reklamacji sprzedawca nie zwraca jakiegoś kosztu za wysyłkę, którą zapłaciłem żeby wysłał przedmioty? Jakby nie było płaciłem za każdy dodatkowy przedmiot dodatkowo kwotę za wysyłkę.
@kr3uss najtańsza opcja wysyłki z oferty każdorazowo np jak zamawiałeś kurierem po 15zł a miał tam paczkomat po 10żł to zwraca ci 10zł za wysyłkę
Tak wiem, że tak jest. Ale jak jest na moim przykładzie? Nie chodzi mi o zakup jednorazowy czy każda kolejna sztuka 0zł.
Jest 6 ogłoszeń od jednego sprzedawcy
Jest możliwość zapłaty za te przedmioty w jednej transakcji. Jeśli opłacałbym je osobno za wysyłkę wyszłoby 6x25zł= 150zł
Natomiast sprzedawca daje możliwość wysyłki 10 przedmiotów w jednej wysyłce z tym, że za 1 przedmiot płacę 25zł za wysyłkę, a każde kolejne 10zł. Stąd zapłaciłem 75zł za wysyłkę i nie da się określić, który przedmiot był tym 1 przedmiotem. Dlatego czy w przypadku reklamacji czy zwrotu za np. dwa przedmioty dostanę 20zl zwrotu?
@kr3uss Nie zawsze daje się opisać wszystkie wady, gdyż czasami wystąpienie jednej uniemożliwia dalsze sprawdzenie i wykrycie następnych
Np. sprzedaję starą lustrzankę analogową z wadą > "nie działa migawka" > nie jestem w stanie dalej sprawdzić czy działa lustro > czy działa nastawa czasów itd.
Uważam, że przy zakupie sprzętu uszkodzonego nie powinno być prawa do zwrotu ani reklamacji > inaczej to się kończy zakupami "na próbę" > a może działa? > jak nie to oddam
Takie praktyki tylko generują koszty dla sprzedającego.
W moim przypadku jak z opisu jeden głośnik „Działa dobrze, super dobry dźwięk”, w rzeczywistości trzeszczy, więc opis jest odwrotny, drugie ogłoszenie głośnik „nie działa bateria” i tutaj tak jest, ale dodatkowo antena jest wyłamana od środka i nie trzyma się całego radia/głośnika. Myślę, że najpierw sprawdza się uszkodzenia zewnętrzne, a później czy w ogóle działa. Dodatkowo w opisie widać, że jeśli jest uszkodzenie mechaniczne to będzie to na zdjęciu. Moje pytanie bardziej brzmi czy jeśli przedmiot jest z takim opisem i moimi podanymi przykładami mogę w ogóle starać się z reklamacją?
@kr3uss możesz się zawsze starać. W teorii, sprzedawca nie odpowiada jedynie za wymienione w ofercie uszkodzenia, takie o których poinformował Kupującego przed zakupem. W praktyce, jeśli jedna wada uniemożliwia wykrycie innej (jak w przykładzie @Ziolko39 ), to od tego typu wady, sprzedawca też się uchyli. Jeśli jednak były wady nie powiązane z pozostałymi, o których sprzedawca nie poinformował, to możesz to reklamować.
I jeszcze jeden haczyk, odnośnie drugiego przykładu. Odstąpienie od umowy z tytułu niezgodności z umową jest możliwe, jeśli wada jest "istotna". Czyli sprzęt nie nadaje się do tego, do czego miałby służyć. Natomiast jedna z wad może wyłączać powołanie się na istotność innej.
Tu jest mowa o głośnikach przenośnych, tak? Np. nie działająca bateria powoduje, że głośnik w ogóle nie działa, nie włącza się. Uszkodzenie anteny traci więc na "istotności", bo głośnik i tak nie działa. Jeśli jednak głośnik działa też na zasilaniu sieciowym, to wadę anteny można uznać za istotną.
i pamiętaj jeszcze o jednym, zgodnie z nowymi przepisami, tj. zmianą rękojmi z k.c. na niezgodność towaru z umową zapisaną w UoPK, to czego się możesz domagać, to naprawa/wymiana. Odstąpienie od umowy lub obniżka ceny dopiero po spełnieniu kilku warunków.
To konto sprzedaje złom elektroniczny, fajna sprawa jak ktoś potrafi sobie naprawić i grzebie w elektronice.
W moim przypadku kupiłem laptopa 26zł bo interesowało mnie pewne gniazdo do demontażu. I zdawałem sobie sprawę że gniazdo może tam być lub mogło być wyrwane.
Jak ktoś oczekuje wpełni działającego sprzętu to ten sprzedawca nie jest dla niego.
Ale czasem trafiają się tam prawdziwe perełki.