anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja po upływie sześciu miesięcy użytkowania produktu.

Xenatek
#8 Zapaleniec#

Klient zakupił kamerę monitoringu i używał jej przez pół roku, a teraz chce ją zwrócić i otrzymać zwrot pieniędzy (twierdzi, że przestała działać).

Możliwe jednak, że kamera przestała działać z powodu nieprawidłowego użytkowania, niewłaściwego montażu lub błędnego podłączenia elektrycznego po stronie klienta.

Istnieje też ryzyko, że klient celowo uszkodził kamerę, aby uzyskać zwrot pieniędzy i zakupić nową – w ten sposób mógłby próbować stale korzystać z nowych kamer, oszukując sprzedawców.

Co należy zrobić w takiej sytuacji?

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

Client:44052296
#21 Demiurg#

@Xenatek musisz rozpatrzyć reklamacje. Jak będziesz miał dowody na mechaniczne/celowe uszkodzenie to odrzuć reklamacje. Jesteś sprzedawca chyba znasz zasady 🤔

oznacz moderatorów

Xenatek
#8 Zapaleniec#

dowody na mechaniczne/celowe uszkodzenie? 

Klient mógł samodzielnie nieprawidłowo podłączyć kamerę, co mogło doprowadzić do jej uszkodzenia.

Podłączenie i montaż powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych specjalistów.

Dlaczego to ja mam przedstawiać dowody, skoro nieprawidłowości wynikają ze strony klienta?

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Xenatek czemu z góry zakładasz że nieprawidłowości wynikają ze strony klienta? Masz na to jakieś dowody?

oznacz moderatorów

Xenatek
#8 Zapaleniec#

Klient otrzymał towar, który go całkowicie satysfakcjonował, a po sześciu miesiącach użytkowania (nie wiadomo w jakich warunkach był używany), kupujący postanowił wymienić ten towar na nowy (i tak przez całe życie otrzymywać nową, darmową kamerę monitoringu).

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@Xenatek  zgodnie z UoPK przez dwa lata odpowiadzasz za wady produktu wykryte podczas użytkowania ( jesli jesteś przedsiebiorcą a klient konsumentem)

oznacz moderatorów

gdvorek
Moderator
Moderator

@Xenatek widzę, że @_Likos_ @Client:44052296 @komis-bell wyjaśnili Tobie jak powinieneś działać w tej sytuacji. Ja podsumuję, że od Ciebie zależy decyzja reklamacyjna.

   Grzegorz
   Moderator
oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@Xenatek  "Klient mógł samodzielnie nieprawidłowo podłączyć kamerę, co mogło doprowadzić do jej uszkodzenia." 

I pół roku dzialała prawidłowo ????

Naciągane to .......

1) odbierz (Przy reklamacji Ty ponosisz koszty) 

2) sprawdz przyczyne usterki

3) wydaj decyzje reklamacyjną

4) masz na to 14 dni. Po 14 dniach bez Twojego działania reklamacje jest uznana z mocy prawa

oznacz moderatorów