anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja produktu u firmy która nie istnieje

MAMY ROZWIĄZANIE!
Makaron13
#7 Wielbiciel#

Cześć,

 

2 lata temu kupiłem trenażer, który się zepsuł i zareklamowałem go u producenta.
Producent przyznał mi wymianę, natomiast sklep od którego kupiłem na allegro już nie działa.

Do sklepu nie przez allegro też nie da się dodzwonić 

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11
Halfrunt
#18 Luminarz#

To po co ci sklep, skoro producent przyznał wymianę?

oznacz moderatorów
medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@Makaron13 gwarant (producent/dystrybutor) lubi na sprzedawcę zrzucić wymianę tzw. drogą handlową. By to sprzedawca, jeśli jest niekumaty, wziął na siebie koszta wymiany. Tylko wystawiony kwitek upoważniający do wymiany przez sklep, jest równie ważny jak wtedy, gdy napisaliby tam, że masz iść produkt wymienić w najbliższej parafii. 🙂 Sprzedawca nie musi go akceptować.

Za realizację uprawnień z tytułu gwarancji odpowiada zawsze gwarant i nie może scedować tego obowiązku na sprzedawcę, wbrew jego woli. My się podejmujemy wymian na takie oświadczenia, tylko jeśli gwarant poniesie wszelkie koszty wymiany. W 95% przypadków, kończy się własnoręczną wymianą przez gwaranta. 😛

oznacz moderatorów
_Likos_
#21 Demiurg#

@medalik_2009  masz racje, jest dokładnie jak napisałeś u nas także firmy ceduja wymiany gwarancyjne na nas. Lecz my akurat zawsze sie chętnie godzimy przypominając o tym zawsze handlowcowi podczas zamówienia.

Przy większości dostaw konczy sie to jakims bonusem który z nawiązką nam rekompensuje poniesione koszty 🙂

Wiec nie narzekamy na taką formę załatwiania reklamacji.

oznacz moderatorów
medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@_Likos_ jest w tej chwili 2-3 mniejszych producentów/dystrybutorów agd, gdzie załatwiamy reklamacje w ich imieniu, bo nie robią problemów przy uznawaniu przez nas reklamacji i zawsze dostarczą nowy produkt na wymianę + ewentualnie jakiś bonus. Generalnie nie bawią się w naprawy/diagnostykę, tylko nie działa = wymiana.

Natomiast wielu "dużych" producentów występuje z poziomu silniejszego. Niestety zapominają o jednym, nie należymy pod żadną sieć handlową, właśnie m.in. dla takich sytuacji. I w ostatnim półroczu pogoniliśmy odnośnie wymian gwarancyjnych Beko, Samsunga, Whirlpoola czy też Electroluxa.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Reklamowałeś u producenta to niech Ci wymieni>naprawi albo co tam chce, a należało składać reklamację u sprzedającego to wówczas on odpowiada, a to że nie sprzedaje na Allegro nie ma znaczenia.

oznacz moderatorów
pecela
#16 Inspirator#

Niektóre firmy tak organizują wymianę lub zwrot kasy. Gwarant zleca to swojemu dystrybutorowi (hurtowni), a ten wysyła towar do jednego ze sklepów z nim współpracujących. Potem klient odbiera nowy towar w sklepie. Gorzej, jak firmy zaczną się przerzucać odpowiedzialnością za realizację zlecenia.

ps. Przerabiałem kiedyś coś takiego, jak pracowałem w sklepie. Klient zareklamował laptopa (znanej marki na L). Po prawie miesiącu w serwisie gwarancyjnym w Niemczech (w Poslce serwisu nie ma) stwierdzono niemożliwość naprawy i zarządzono zwrot gotówki. Wtedy się zaczęło, przerzucanie pomiędzy producentem. oddziałem producenta w Polsce, master dystrybutorem, hurtownią i sprzedawcą, kto ma oddać kasę klientowi. W końcu to hurtownia zwróciła kasę sprzedawcy, a ten klientowi.

oznacz moderatorów
Makaron13
#7 Wielbiciel#

Wszyscy macie trochę rację. 🙂 Natomiast problemu mi to nie rozwiązuje bo:

1.Gwarant producent - zaakceptował wymiana, pomimo upłynięciu 2 lat, natomiast odesłał mnie do dystrybutora na wykonanie tej wymiany. Napisałem do 2 dystrybutorów tej marki z ich strony i narazie się wypinają - oczywiście bo nikomu nie chce się tego obsługiwać.

2. Sprzedawca od którego kupiłem, nie jest dystrybutorem, a tylko jakimś pośrednikiem 🙂 Natomiast, nie ma już nic na allegro, nie odpowiada na maile/telefony - firma chyba upadła - próbuje to sprawdzić w CEIDG.

 

Reasumując, niby gwarant(firma Elite - włoska) - powinna to ze mną ogarnąć, natomiast odsyła do dystrybutora.

Dystrybutorzy umywają ręce - bo nie u nich kupowałem 🙂 

I tak w koło Macieju 🙂 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Sprawdź, ale pomysł jeszcze o rzeczniku praw konsumenta.

oznacz moderatorów
Makaron13
#7 Wielbiciel#

Też o tym pomyśle, tylko co?
Jak napisze do Uokik, że firma w której kupiłem nie chce mi wymienić - bo nie istnieje? 😛 to tu nic się nie wydarzy:) 

Napisze, że firma (dystrybutor) - de facto nie zamieszany w sprawę, też nie chce mi wymienić - to Uokik nic raczej nie może, bo to umowa między producentem a dystrybutorem jaki zakres usług robią.

Mogę napisać ew skargę na producenta, który przyznał mi wymianę, ale nie chce jej sam zrealizować ani jego podmioty(dystrybutorzy), ale producent nawet nie ma siedziby w polsce, więc pewnie też nic? 🙂 

oznacz moderatorów
pecela
#16 Inspirator#

Jak firma, w której kupowałeś, już nie istnieje lub odbiór z niej jest dla ciebie niewygodny, to skontaktuj się z gwarantem i uzgodnij inną metodę wymiany towaru. Wtedy gwarant powinien albo wyznaczyć inny punkt detaliczny, który dokona wymiany, albo dostarczyć towar bezpośrednio do ciebie (a czy to zrobi bezpośrednio producent, czy polski dystrybutor (hurtownia) na podstawie zlecenia, dla ciebie nie ma większego znaczenia).

Pamiętaj też, że jak gwarant dostarczy produkt do sprzedawcy, to ten nie ma obowiązku odesłać do klienta bezpłatnie (dla sklepu jest to normalnie płatna usługa).

oznacz moderatorów
Makaron13
#7 Wielbiciel#

Tak spróbuje - napiszę do producenta, że ich dystrybutorzy się wypinają i że chce z nimi bezpośrednio załatwić, sprawę, albo jak nie to niech oni wpłyną na dystrybutorów - bo w sumie po co im tacy dystrybutorzy, którzy nie załatwiają za nich spraw. 

oznacz moderatorów