anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja

natalija_1989
#7 Wielbiciel#

Kupiłam mikrofalówkę ale sprawdziłam czy działa dopiero po prawie miesiącu (byłam na wyjeździe) i okazało się, że jest zepsuta. Napisałam do sprzedającego chcę ją zareklamować po czym stwierdził, że czas minął i mam pisać bezpośrednio do Samsunga. Ale kupiłam ją od nich i jest to taki krótki czas, że nie wydaje mi się żebym musiała pisać do producenta. Co mam mogę zrobić? Chciałabym ją oddać ale sprzedający jej nie chce przyjąć. 

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@natalija_1989 kupowałaś jako osoba prywatna od przedsiębiorcy? Oddać nie możesz. Możesz oczywiście reklamować do sprzedawcy z tytułu niezgodności z umową, na podstawie Art. 43c par.1 ustawy o prawach konsumenta. Żądać możesz jednak jedynie naprawy lub wymiany, zgodnie z art. 43d par.1 ustawy o prawach konsumenta.

oznacz moderatorów

natalija_1989
#7 Wielbiciel#

Jako przedsiębiorca. Dzięki za rady 🙂

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

Sprzedawca odpowiada przez 2 lata od daty zakupu z tytułu niezgodności z umową (transakcja B2C, pot. zakup konsumencki) lub rękojmi (transakcja B2B lub C2C, ale może być wyłączona lub skrócona).

W twoim przypadku należy zgłosić reklamację z tytułu niezgodności z umową lub rękojmi, a nie zwrot (na zwrot jest 14 dni od odebrania). Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji. Sprzedawca może produkt naprawić, wymienić lub zwrócić koszty zakupu (decyzja należy do niego).

Możesz też zgłosić reklamacje z tytułu gwarancji. W tym celu musisz skontaktować się z wybranym serwisem (ich listę znajdziesz w karcie gwarancyjnej lub stronie www Samsunga). Samsung daje najczęściej gwarancję D2D (czyli serwis odbiera od ciebie sprzęt i odsyła naprawiony lub wymieniony). Sprzedawca nie jest tutaj stroną.

Decyzja czy skorzystasz z ustawowej niezgodności z umową/rękojmi czy dobrowolnej gwarancji należy do ciebie.

oznacz moderatorów

natalija_1989
#7 Wielbiciel#

Super, dziękuję za bardzo wyczerpującą odpowiedź 🙂

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@natalija_1989 Nie do Samsunga tylko reklamuj u sprzedającego z tytułu rękojmi a wówczas to On odpowiada za towar, masz problem to otwórz dyskusję i tam opisz problem, masz tam pomoc Allegro:https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@LEW433 a pozwolisz właścicielce wybrać?

W domu albo Cię żona pod pantoflem trzyma, albo rodzice dali szlaban na wyjście i odbijasz sobie tutaj wydając polecenia i udając, że coś znaczysz? 😎

@natalija_1989  Serwis gwarancyjny może być szybciej i sprawniej, aczkolwiek nie musi. Jeśli chodzi o mikrofale Samsunga, to technik z serwisu przyjeżdża na miejsce. Jeśli serwis masz blisko swojego miejsca zamieszkania, to może być szybciej załatwione.

oznacz moderatorów

Monika__L
#16 Inspirator#

Ja tez wole serwis producenta. Sama ogarniam, umawiam wizytę/wysyłkę. Jak zrobić przez sprzedawcę to trwa dłużej bo on i tak wysyła/kontaktuje sie z producentem. To jedno ogniwo więcej 

oznacz moderatorów

natalija_1989
#7 Wielbiciel#

Jakąś radę wybiorę na pewno. Bardzo dziękuję za pomoc 🙂

oznacz moderatorów

natalija_1989
#7 Wielbiciel#

Będę działać. Bardzo dziękuję 🙂

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Jest zepsuta tzn uszkodzona mechanicznie czy nie włącza się?

oznacz moderatorów

natalija_1989
#7 Wielbiciel#

Coś z kablem. Przy co 5 próbie coś zaczyna migać i gaśnie od razu więc pewnie jakiś kabelek luźny.

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Chyba nieco "ściemniasz". Odebrałaś mikrofalę i byłaś przez miesiąc na wyjeździe? Serio?

Nie sprawdziłaś jej? Jak była nowa, od sprzedawcy typu "firma" - to nie za bardzo w to wierzę.

 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

natalija_1989
#7 Wielbiciel#

Chyba sednem sprawy nie jest mój wyjazd tylko zapytałam o radę. Gdzie byłam, co robiłam to chyba nie ma znaczenia. I czy w to wierzysz czy nie to już nie mój problem tylko Twój. Jest taka opcja przewijania dalej jeśli jakiś tekst/post bądź cokolwiek innego Ci się nie spodoba. Proponuję z niej skorzystać następnym razem.

Miłego dni życzę i więcej wiary w ludzi. Pozdrawiam.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Sensem sprawy jest to czy mikrofalowka jest cala i nie dziala wtedy albo uszkodzenie w transporcie albo wada fabryczna lub mikrofalowka nie dziala bo po miesiacu odpakowalas i zobaczylas ze walec po niej przejechal wtedy to uszkodzenie w transporcie i niestety ty odpowiadasz bo przyjelas paczke bez zastzezen zgodnie z prawem pocztowym i minelo 7 dni na wniesienie reklamacji wtedy zostajesz z rozwalona mikrofalowka bo niedopelnilas obowiazku sprawdzenia paczki po dostarczeniu w ciagu tych 7dni. Zreszta w 1 przyapdku wewnetrzne uszkodzenie w transporcoe oznacza to samo przewoznik z paczkami sie obchodzi raczej na odwal sie rzucanie albo upuszczanie etc na porzadku dziennym

oznacz moderatorów

natalija_1989
#7 Wielbiciel#

Myślę, że dostałam już odpowiedzi jakich szukałam więc pisanie takich wiadomości raczej nie ma sensu. Pozdrawiam.

oznacz moderatorów