Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
zakupiłem w grudniu roku 2022 lampę led.
Lampa działała trochę ponad półtorej roku.
Sprawdziłem w wiadomości email którą otrzymałem po zakupie lampy, że lapa była objętą 2 lęgnią gwarancją. Postanowiłem skorzystać z gwaranci. Zgłosiłem się do sprzedawcy. Po zgłoszeniu, sprzedający zapytał czy chcę, wymiany na nową lampę, czy zwrot pieniędzy.
Wybrałem zwrot. Dostałem informacje ze płatowca został przekazana do rewelacji.
Dziś zawarzyłem że dostałem od sprzedającego informacje następującej treści: "Dzień dobry
Produkt nie jest objęty już gwarancją. W momencie zakupu w 2022 roku zgodnie z prawem konsumenta czas gwarancji na FV to 12 miesięcy. W 2023 roku przepisy zostały zmienione i na podstawie rękojmi na FV ma Pan 24 miesiące gwarancji natomiast na dany zakup niestety gwarancja trwała 12 miesięcy . ".
Nie prowadzę dzielności gospodarczej. Nie podawałem nip przy zakupie. Sprzedający z automaty wystawił fakturę i przęsła ją w wiadomości email. Na fakturze jest moje imię i nazwisko oraz adres (nie ma nip-u).
Chciałbym się upewnić czy na pewno w tym przypadku sprzedający ma rację, i ma prawo odmówić takiej reklamacji .
Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedz.
@pm06 w tej sytuacji najlepiej będzie, jak założysz dyskusję ze sprzedawcą. W zakładce Moje Zakupy wybierz zamówienie, dla którego chcesz otworzyć dyskusję. Przejdź do szczegółów zamówienia i kliknij [zgłoś problem z zakupem]. W kolejnym kroku wskaż powód dyskusji i zaznacz jedną z opcji dostępnych na liście. Sprzedający będzie miał 24 godziny na odpowiedź (czasu nie liczymy w weekendy i święta), będziesz mógł poprosić nas o pomoc. Nasi doradcy pomogą Ci w tej sprawie.
@pm06 A po co ci gwarancja, reklamujesz u sprzedającego a jak nie jako prywatny sprzedający ni wyłączył rękojmi to jest 2lata, gwarancji udziela gwarant i to może być każdy zarówno jak i sprzedający jak i producent, najczęściej producent, natomiast jak składasz u sprzedającego na niezgodność z opisem- rękojmia to jest 2lata. otwórz dyskusję i opisz tam problem.https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
a jak allegro lokalne to tu: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa?source=LOKALNIE
@pm06 Gwarancji to dobrowolne świadczenie, skoro masz kartę gwarancyjną i jej warunki na piśmie to walcz, wystawienie faktury na osobę prywatną nic nie zmienia 🙂
Czy reklamowałeś z tytułu Gwarancji czy rękojmi ? ( rękojmia była do 1 stycznia 2023 r. potem jest niezgodność z umową ) tyle że na starych zasadach domniema się do roku że wada tkwiła w produkcie, powyżej roku to konsument musi udowodnić że wada była w momencie zakupu ale to już wyzwanie, dlatego były zmiany w przepisach od 1 stycznia 2023 r.