Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Co mam zrobić, gdy sprzedawca nie prowadzi już działalności na allegro, a chcę zareklamować u niego towar?
Dokładniej, w czasie obowiązywania gwarancji czajnik się zepsuł.
Użytkownik jest aktywny, tzn widać go na allegro, ale nie ma żadnych przedmiotów na sprzedaż i nie odpowiedział na wiadomość.
Z góry dziękuję za pomoc,
Pozdrawiam!
@poonton13 Przy reklamacji nie powołuj się na gwarancję, tylko na RĘKOJMIĘ, wtedy za sprzedany przedmiot odpowiada sprzedawca, więc do niego odsyłasz wadliwy produkt i to on odpowiada za wady w ciągu dwóch lat. Poczytaj w necie o rękojmi. Adres do reklamacji znajdziesz w zakładce Reklamacja na aukcji. Najlepiej po złożeniu reklamacji mailem lub listem poleconym, poproś o pomoc Allegro tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5... Sprzedający otrzyma odpowiedni komunikat, a wtedy zajmie się Twoją reklamacją. Jeżeli Allegro Ci nie pomoże, choć gwarantuje bezpieczne zakupy, skontaktuj się z najbliższym rzecznikiem konsumentów. Pomagają bezpłatnie. Listę rzeczników znajdziesz na stronie UOKiK.
@poonton13 Cześć 🙂 W tym przypadku możesz złożyć wniosek o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=6464910c-6c94-4a98-8205-c92e3ce82158&subjectId=460985e0-b...
Zareklamować z gwarancji czy z rękojmi?
Gwarancji na ogół udziela producent - dane gwaranta powinieneś mieć na karcie gwarancyjnej. Odpowiedzialność z tytułu rękojmi zawsze ponosi sprzedawca. Nie ma znaczenia, czy teraz sprzedaje na Allegro czy nie - dopiero zamknięcie działalności sprzedawcy powoduje, że nie możesz skorzystać z rękojmi.
Jeśli kupiłeś nowy czajnik od sprzedawcy-firmy, tylko likwidacja działalności gospodarczej zwolni go od obowiązku rozpatrzenia reklamacji.
Generalnie zrób jak Ci tu radzą, zgłaszaj reklamacje z tytułu rękojmi. Pamiętaj tylko, że po upływie roku to na Tobie ciąży obowiązek udowodnienia, że wada była obecna od początku.