Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
zakupiłem zestaw Playmobil na allegro od "super sprzedawcy" który miał ich wystawionych kilkadziesiąt sztuk przez długi czas. Obniżył cenę w związku z czym zdecydowałem się na zakup. Po zakupie dostałem informację, że paczka została przygotowana do nadania, lecz po czasie sprzedawca napisał, że przez błąd systemu nie wyśle mi towaru bo go jednak nie ma.
Zgodnie z kodeksem cywilnym zakup przez kup teraz to podpisanie umowy sprzedaży od której praktycznie nie można odstąpić (jedyny wyjątek to bodajże sprzedaż rzeczy pochodzącej z kradzieży).
Rozpocząłem dyskusję przez allegro ze sprzedawcą, że nie wyrażam zgody na odstąpienie od umowy, włączyło się w to allegro pisząc, że:
"Przepraszamy za zaistniałą sytuację. Sprzedawca ma prawo powołać się na błąd aukcji. Tak jak pisaliśmy wcześniej zwrot pieniędzy został dokonany".
Nie podano czy jest taki zapis w regulaminie oraz dlaczego ktoś się powołuje na jakiś moim zdaniem wyimaginowany bład systemu. Czy zawsze sprzedawca jak coś mu się nie spodoba może podać błąd systemu i tyle i mieć gdzieś prawo?
Nawet jeżeli jest taki zapis w regulaminie z tego co wyczytałem na stronie UOKiK jest to klauzula zabroniona:
"Odpowiedzialność za błędy w działaniu sklepu
klauzula niedozwolona: „apteka internetowa X nie ponosi odpowiedzialności za niedoskonałości i błędy systemu informatycznego”
komentarz: Sprzedający ponosi odpowiedzialność za system informatyczny, w oparciu o który pracuje jego sklep (odpowiada za błędy w działaniu, np. wówczas, gdy mają one wpływ na konta klientów, przechowywane dane, na zamówienia, itd.)."
Co mogę zrobić dalej aby sprzedawca wywiązał się z umowy?
Dlaczego Allegro nie staje po stronie kupującego po którego stronie stoi prawo?
Dlaczego broni moim zdaniem oszustów?
Sprzedawca może odmówić wydania rzeczy wtedy, gdy pomyłkowo wystawi rażąco niską cenę i kupujący nabędzie rzecz na przykład za 10 zł, która normalnie kosztuje 1000 zł. Powołuje się wtedy na art. 84 Kc. Jeżeli w Twoim przypadku było inaczej, masz prawo domagać się wydania rzeczy, nawet sądownie. Sprzedawca nie ma podstawy prawnej, aby odstąpić od umowy z konsumentem.
sprzedawca obniżył cenę z ok 203zł na 129zł.
Czyli moim zdaniem nie ma przesłanki do powołania się na art. 84Kc.
Poza tym on się na niego nie powołał, napisał, że przez błąd systemu nie ma towaru na stanie.
Po mojej interwencji, że jak nie ma to niech domówi i wyśle z opóźnieniem mnie zbył, że zwraca towar i tyle.
Nie zależy mi aż tak na tym towarze, żeby chodzić po sądach, tylko w komentarzach tego sprzedawcy widzę, że to nie pierwszy taki przypadek, a nadal sprzedawca ma tytuł "super sprzedawcy" a allegro nic z takimi przypadkami nie robi, a wręcz staje po stronie bezprawia!
Czy ktoś z zespółu allegro czyta nasze wypociny na tej społeczności?
Jeżeli nie to w jaki sposób mozna się z nimi skontaktować żeby przedstawić problem?
Pracownicy Allegro czytają posty, ale tego typu problemy nie są rozstrzygane na forum. Z Allegro w tej sprawie skontaktować się możesz tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a