anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Uszkodzenie przesyłki w transporcie. Nieodpowiednio zapakowany produkt.

PiachuZaaLachu
#2 Obserwator#

Cześć, co robić? Produkt został uszkodzony w transporcie, przesyłka nie została odpowiednio zabezpieczona przez sprzedającego. Zależy mi dziś na rozpakowaniu produktu (prezent urodzinowy) Oryginalne plomby nie są jeszcze zdjęte. Nie zależy mi na kartonie a na zawartości. Otwierać i wrazie uszkodzenia zawartości robić zwrot? Jak ugryźć temat? - pierwszy raz jestem w takiej sytuacji. 
IMG_7951.jpeg

IMG_7949.jpeg

IMG_7956.jpeg

IMG_7962.jpeg

IMG_7969.jpeg

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

kostas11
#21 Demiurg#

@PiachuZaaLachu zdjęć nie widać ale zwrot to problem dla Ciebie, będzie że to Ty uszkodziłeś, i dostaniesz mniej kasy 😞

Odebrałeś paczkę bez uwag ? na przyszłość jak karton jest uszkodzony spisuje się protokół szkody żeby ustalić winę przewoźnika lub sprzedawcy że źle spakował, skąd sprzedawca ma teraz wiedzieć że do uszkodzenia nie doszło po wydaniu paczki ?

Przy zakupie od firmy mając protokół zgłaszasz reklamację i resztą zajmuje się sprzedawca a Ty dostajesz zwrot kasy lub nowy produkt 🙂

Tu masz interpretację sądu i przeczytaj przyda się na przyszłość 🙂

http://orzeczenia.warszawa.so.gov.pl/content/$N/154505000005127_XVII_AmC_005137_2011_Uz_2012-02-21_0...

Przywołany powyżej przepis art. 545 § 1 k.c. nawiązuje do - wyrażonej w art. 354 k.c. - konieczności współdziałania wierzyciela i dłużnika w wykonaniu zobowiązania. Ponadto wskazuje on na obowiązki sprzedawcy i kupującego związane z wykonaniem umowy sprzedaży, w szczególności, gdy przedmiot umowy jest dostarczany przez przewoźnika. Z przedmiotowej regulacji wynika, że w tym ostatnim przypadku kupujący jest obowiązany do zbadania przesłanej mu rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju oraz do dokonania wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika, gdyby w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, co może polegać np. na sporządzeniu protokołu reklamacyjnego, opisującego stwierdzone nieprawidłowości. Dodatkowo należy zaznaczyć, że z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy (art. 548 § 1 k.c.). Dochowanie przez kupującego wspomnianych aktów staranności jest niezbędne, aby sprzedawca mógł dochodzić ewentualnych roszczeń od przewoźnika. W myśl art. 74 ustawy z dnia 15 listopada 1984r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000r. nr 50, poz. 601 t.j.), jeżeli przed wydaniem przesyłki okaże się, że doznała ona ubytku lub uszkodzenia, przewoźnik ustala niezwłocznie protokolarnie stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Przewoźnik wykonuje te czynności także na żądanie uprawnionego, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona (ust. 1). Jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie nie dające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, przewoźnik ustala stan przesyłki na żądanie uprawnionego zgłoszone niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki (ust. 3). Natomiast w świetle art. 76 ustawy, przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że:

1) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez uprawnionego,

2) zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika,

3) ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika,

4) szkodę nie dającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem.

W doktrynie podnosi się, że niewykonanie przez kupującego obowiązku zbadania rzeczy zgodnie z § 2 art. 545 k.c. wywołuje dwa negatywne dla niego skutki, mianowicie: po pierwsze – daje sprzedawcy możliwość podniesienia zarzutu, ze uszkodzenie lub zniszczenie rzeczy nastąpiło po jej wydaniu, a więc już po przejściu ryzyka przypadkowego zniszczenia lub utraty rzeczy na kupującego i po drugie – pozwala sprzedawcy zwolnić się od odpowiedzialności za wyrządzoną szkodę w takim zakresie, w jakim niezbadanie rzeczy spowodowało utrudnienie lub uniemożliwienie mu dochodzenia roszczeń od przewoźnika bądź ubezpieczyciela.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

PiachuZaaLachu
#2 Obserwator#

Paczka została odebrana w paczkomacie in post. Zdjęcia odrazu zrobione i wysłane do sprzedawcy. Przez dyskusje allegro. Niestety sprzedawca milczy.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ma 24godz. na odpowiedź, 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@LEW433 są święta ma czas na odpowiedź do wtorku 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Tak, ale od chwili kiedy dostał powiadomienie.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

W zasadzie to powinieneś zrobić protokół szkody, zgłosić problem z paczką że uszkodzona. Jak tak to możesz otworzyć nikt wówczas Ci nie zarzuci ze to Ty uszkodziłeś, ale jak masz dowody że tak odebrałeś to jest szansa na reklamację w razie jakby zawartość była uszkodzona. 

oznacz moderatorów