anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Uszkodzona walizka wada ukryta po zakupie - reklamacja - wymiana co zrobić

k2asia2
#7 Wielbiciel#

Witam   mam mały problem i  nie wiem co mam zrobić    więc postanowiłem napisać na tym forum może wy mi  doradzicie , kupiłem  walizkę  turystyczną    pomimo negatywnych  opinii  kilku osób   bo   podobno  bardzo dobra firma i  jakość - po zakupie otrzymałem walizkę  która   z  tyłu  miała  już małe przetarcie  a  ze  był to piatek wieczór  nie  miałem tego nawet jak  reklamować    a innej walizki nie miałem  bo wyjazd był w niedziele - ach dobra   walizka  pewnie za jakiś  czas pewnie się  porysuje  bo to  użytkowe jest  - ale  to co  się stało  w niedziele  to  przerosło wszelkie  absurdy  oraz nerwy   tzn  po 600 metrach  popsuły się   kółka tzn   dwa z nich   się nie ruszały a  kolejne dwa się  rozleciały - w drodze powrotnej zrobiły się kwadratowe  przez  ta wade   ukryta  walizka    sie poniszczyła bo  nie dało się  już jej normalnie ciągnąc, sprawę zgłosiłem do sprzedającego ze  odsyłam walizkę  i  chce zwrotu pieniedzy   bo to jest wada ukryta  produktu  - dostałem  odp    ze   wiedzą ze kółka  są wadliwe  bo  trafiła się wadliwa partia kółek w walizkach   ze kółka  zostaną mi dosłane  i mam  sobie je sam wymienić  a jeśli  powtórzy sie   taka sama sytuacja  wymienią walizkę na nową - bo to jak  to oni wiedzą ze sa wadliwe   i sprzedają dalej  takie walizki ?, co mam teraz  robić  zgłosić do  allegro  i  spór  z nimi toczyć żądać    wymiana walizki na nową od  wad  lub zwrot pieniędzy  czy sprawę  zgłosić  do uokik .

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

LEW433
#21 Demiurg#

Po pierwsze jaki zwrot, składasz reklamację z tytułu rękojmi i sprzedający(firma) ma 14dni na rozpatrzenie i może uznać albo nie, może naprawić, zaproponować obniżenie ceny itd. Możesz złożyć reklamację w każdy dostępny sposób ale ja to bym zrobił przez dyskusję, masz pomoc Allegro, w razie problemów: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@k2asia2 
wymiana walizki na nową od  wad  lub zwrot pieniędzy

W reklamacji możesz (i powinieneś) żądać usunięcia wady albo obniżenia ceny.
Usunięcie wady sprzedawca może zrealizować poprzez naprawę (wymianę wadliwej części) lub wymianę rzeczy, ale to nie Kupujący o tym decyduje w jaki sposób zostanie wada usunięta.

Żądanie zwrotu zapłaconej ceny jest najgorszym możliwym wyborem Kupującego: 
Nie tylko dlatego, że wówczas sprzedawca ma na rozpatrzenie reklamacji nie 14 ale aż 30 dni, ale w przypadku pierwszej reklamacji związanej z konkretną wadą może po prostu zignorować żądanie zwrotu ceny i usunąć wadę w wybrany przez siebie sposób.

 

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

k2asia2
#7 Wielbiciel#

Dziękuje za odpowiedz , w takim wypadku  co powinienem zrobić  według was  jaka jest najlepsza opcja  by  walczyć  o swoje  i stracone pieniadze , czas i nerwy  przez  ten szajs

1.załozenie sprawy   na allegro ?- czy  sobie  to  na razie darować bo i tak  teraz nie  odzyskam pieniędzy?  ,  

2.Chcą mi wysłać   nowe koła  do walizki  bym sobie je sam wymieniał  i jesli  plonowanie  kołka się popsują  wtedy niby wymiana waliki na nową .Ale uokik  powiedział mi ze jesli sobie sam wymiennie  kółka  to oni  mogą mieć podstawę potem  do nie  uznania wymiany walizki na nowej  a sprzedający  piszę co innego. Dodatkowo co zrobić z fantem ze sprzedawali  walizki  z wadliwymi kołkami ? 

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@k2asia2 
Ale uokik  powiedział mi ze jesli sobie sam wymiennie  kółka  to oni  mogą mieć podstawę potem  do nie  uznania wymiany walizki na nowej  a sprzedający  piszę co innego. 

Jest subtelna różnica pomiędzy samowolną , a samodzielną (za instrukcją sprzedawcy) naprawą (wymianą wadliwych elementów) rzeczy.


Dodatkowo co zrobić z fantem ze sprzedawali  walizki  z wadliwymi kołkami ? 


Jeżeli wada produktu nie sprowadza bezpośrednio niebezpieczeństwa na życie lub zdrowie - to przepisy nie zobowiązują wycofania produktu. Wystarczy usunięcie wady w tych przypadkach gdzie wada ujawniła się.
Gdyby chodziło np. o kółka w hulajnodze lub w samochodzie - to co innego.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

k2asia2
#7 Wielbiciel#

To mam rozumieć ze najlepsza  opcja  jaka moge teraz  zrobić to  otrzymać od nich nowe kołka  i dopero jak mi sie  kolejny raz rozlecą  wymiana na nowa walizkę 

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@k2asia2 
W chwili obecnej możesz:
a ) nie robić nic
b ) odstąpić od Umowy z Art. 27 UoPK w ciągu 14 dni od otrzymania rzeczy (odradzam bo możesz otrzymać tylko tyle pieniędzy ile jest warta używana walizka z uszkodzonymi, wadliwymi kółkami)
c ) złożyć reklamację żądając:
- usunięcia wady (poprzez naprawę lub wymianę)
- obniżenia ceny


Gdy złożysz reklamację i zażądasz wymiany rzeczy - sprzedawca może rzecz naprawić (nie musi wymieniać jeżeli koszt wymiany byłby niewspółmiernie duży do naprawy, a naprawa jest możliwa) . 
Oczywiście sprzedawca na żądanie naprawy rzeczy może (nie musi) zaproponować jej wymianę, a nawet zwrot zapłaconej kwoty, ale wygląda na to że takiej propozycji nie otrzymałeś.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów