Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam mam mały problem i nie wiem co mam zrobić więc postanowiłem napisać na tym forum może wy mi doradzicie , kupiłem walizkę turystyczną pomimo negatywnych opinii kilku osób bo podobno bardzo dobra firma i jakość - po zakupie otrzymałem walizkę która z tyłu miała już małe przetarcie a ze był to piatek wieczór nie miałem tego nawet jak reklamować a innej walizki nie miałem bo wyjazd był w niedziele - ach dobra walizka pewnie za jakiś czas pewnie się porysuje bo to użytkowe jest - ale to co się stało w niedziele to przerosło wszelkie absurdy oraz nerwy tzn po 600 metrach popsuły się kółka tzn dwa z nich się nie ruszały a kolejne dwa się rozleciały - w drodze powrotnej zrobiły się kwadratowe przez ta wade ukryta walizka sie poniszczyła bo nie dało się już jej normalnie ciągnąc, sprawę zgłosiłem do sprzedającego ze odsyłam walizkę i chce zwrotu pieniedzy bo to jest wada ukryta produktu - dostałem odp ze wiedzą ze kółka są wadliwe bo trafiła się wadliwa partia kółek w walizkach ze kółka zostaną mi dosłane i mam sobie je sam wymienić a jeśli powtórzy sie taka sama sytuacja wymienią walizkę na nową - bo to jak to oni wiedzą ze sa wadliwe i sprzedają dalej takie walizki ?, co mam teraz robić zgłosić do allegro i spór z nimi toczyć żądać wymiana walizki na nową od wad lub zwrot pieniędzy czy sprawę zgłosić do uokik .
Po pierwsze jaki zwrot, składasz reklamację z tytułu rękojmi i sprzedający(firma) ma 14dni na rozpatrzenie i może uznać albo nie, może naprawić, zaproponować obniżenie ceny itd. Możesz złożyć reklamację w każdy dostępny sposób ale ja to bym zrobił przez dyskusję, masz pomoc Allegro, w razie problemów: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
@k2asia2
wymiana walizki na nową od wad lub zwrot pieniędzy
W reklamacji możesz (i powinieneś) żądać usunięcia wady albo obniżenia ceny.
Usunięcie wady sprzedawca może zrealizować poprzez naprawę (wymianę wadliwej części) lub wymianę rzeczy, ale to nie Kupujący o tym decyduje w jaki sposób zostanie wada usunięta.
Żądanie zwrotu zapłaconej ceny jest najgorszym możliwym wyborem Kupującego:
Nie tylko dlatego, że wówczas sprzedawca ma na rozpatrzenie reklamacji nie 14 ale aż 30 dni, ale w przypadku pierwszej reklamacji związanej z konkretną wadą może po prostu zignorować żądanie zwrotu ceny i usunąć wadę w wybrany przez siebie sposób.
Dziękuje za odpowiedz , w takim wypadku co powinienem zrobić według was jaka jest najlepsza opcja by walczyć o swoje i stracone pieniadze , czas i nerwy przez ten szajs
1.załozenie sprawy na allegro ?- czy sobie to na razie darować bo i tak teraz nie odzyskam pieniędzy? ,
2.Chcą mi wysłać nowe koła do walizki bym sobie je sam wymieniał i jesli plonowanie kołka się popsują wtedy niby wymiana waliki na nową .Ale uokik powiedział mi ze jesli sobie sam wymiennie kółka to oni mogą mieć podstawę potem do nie uznania wymiany walizki na nowej a sprzedający piszę co innego. Dodatkowo co zrobić z fantem ze sprzedawali walizki z wadliwymi kołkami ?
@k2asia2
Ale uokik powiedział mi ze jesli sobie sam wymiennie kółka to oni mogą mieć podstawę potem do nie uznania wymiany walizki na nowej a sprzedający piszę co innego.
Jest subtelna różnica pomiędzy samowolną , a samodzielną (za instrukcją sprzedawcy) naprawą (wymianą wadliwych elementów) rzeczy.
Dodatkowo co zrobić z fantem ze sprzedawali walizki z wadliwymi kołkami ?
Jeżeli wada produktu nie sprowadza bezpośrednio niebezpieczeństwa na życie lub zdrowie - to przepisy nie zobowiązują wycofania produktu. Wystarczy usunięcie wady w tych przypadkach gdzie wada ujawniła się.
Gdyby chodziło np. o kółka w hulajnodze lub w samochodzie - to co innego.
To mam rozumieć ze najlepsza opcja jaka moge teraz zrobić to otrzymać od nich nowe kołka i dopero jak mi sie kolejny raz rozlecą wymiana na nowa walizkę
@k2asia2
W chwili obecnej możesz:
a ) nie robić nic
b ) odstąpić od Umowy z Art. 27 UoPK w ciągu 14 dni od otrzymania rzeczy (odradzam bo możesz otrzymać tylko tyle pieniędzy ile jest warta używana walizka z uszkodzonymi, wadliwymi kółkami)
c ) złożyć reklamację żądając:
- usunięcia wady (poprzez naprawę lub wymianę)
- obniżenia ceny
Gdy złożysz reklamację i zażądasz wymiany rzeczy - sprzedawca może rzecz naprawić (nie musi wymieniać jeżeli koszt wymiany byłby niewspółmiernie duży do naprawy, a naprawa jest możliwa) .
Oczywiście sprzedawca na żądanie naprawy rzeczy może (nie musi) zaproponować jej wymianę, a nawet zwrot zapłaconej kwoty, ale wygląda na to że takiej propozycji nie otrzymałeś.