Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Wygrałem licytację przedmiotu, który wg. opisu miał być nowy a przyszedł używany.
Po kontakcie sprzedawca zaproponował zwrot towaru.
Czy w takim przypadku, mogę odmówić odesłania i ubiegać się o wymianę na towar nowy a w przypadku braku takiej możliwości o obniżenie kwoty zakupu ?
Co kiedy sprzedawca nie zgodzi się na takie rozwiązanie sprawy, czy mogę liczyć na pomoc ochrony kupujących, czy działa ona tylko kiedy sprzedawca nie chce przyjąć zwrotu ?
Możesz poprosić o wymianę na towar zgodny z ofertą czyli nowy ale tak czy inaczej będziesz musiał najpierw odesłać towar sprzedającemu.
Możesz też zaproponować sprzedającemu obniżenie kwoty zakupu ale nie musi się na to zgadzać.
Druga sprawa jest taka, że obecnie to sprzedający wybiera formę rozwiązania reklamacji - wymiana/naprawa/zwrot.
Zaproponowałem obniżenie kwoty, sprzedający się nie zgodził, nowego sprzętu nie ma na stanie. Jedyne rozwiązanie które zaproponował to zwrot.
W opisie aukcji było kilkakrotnie wskazanie że sprzęt jest nowy. Rozumiem gdyby w parametrach było to tylko wpisane - zdarza się każdemu, ale tu ewidentnie w mojej ocenie nastąpiło wprowadzenie w błąd w celu podbicia kwoty licytacji.
Sprzęt jest sprzętem budowlanym i jest mi potrzebny "na już".
Dlaczego to ja mam być stratny odsyłając sprzęt i szukać kolejnego skoro zawarłem umowę na odległość na towar nowy ?
@Client:113127473 Tak jak Ci napisałem > a inni potwierdzą > to sprzedawca decyduje o formie załatwienia sprawy.
ale co mają potwierdzać inni bo nie rozumiem, nie twierdzę że sprzęt nie jest sprawny, jest po prostu używany na co mam dokumentację fotograficzną. Sprzedający nie wypiera się że wysłał sprzęt używany, twierdząc że zaszła pomyłka.
Czyli reasumując wchodzi na to, że zamiast nowego towaru możemy sprzedawać używany i w razie gdy kupujący doczepi się co do stanu, to proponujemy odesłanie i szukamy następnego klienta który nie będzie się bawił w odsyłanie?
@Client:113127473 Potwierdzą, że to sprzedawca decyduje > zwrot/naprawa/wymiana > zgodził się na zwrot > na nic innego nie musi
A niestety są tacy sprzedawcy > kombinatorzy > i nic na to nie poradzisz > jeżeli to zwykłe Allegro, to możesz wystawić komentarz > jeżeli AL, to nic więcej nie zrobisz.
@Client:113127473 możesz jeszcze w ramach reklamacji zaproponować wymianę tego używanego modelu x na inny podobny marki y ale nowy w podobnej cenie. Jak nie ma kolejnej sztuki to nie ma wyżej tyłka nie podskoczysz. Transakcję możesz opisać w komentarzu.
@Client:113127473 I tu się zgadza ktoś w końcu nie zareaguje i się towar sprzeda. Niestety to prawa że teraz sprzedajacy może zdecydować czy naprawi czy wymieni czy coś innego zaproponuje,.
Waszym zdaniem jest sens zakładania dyskusji ? 🤔
@Client:113127473 Na jakim allegro?
Zwykłe, nie lokalne. Sprzedawca prywatny.
@Client:113127473 Moim zdaniem nic to nie da. Sprzedający poprosił o odesłanie i nie robi problemów ze zwrotem - allegro go w tym poprze bo to jego prawo tego oczekiwać.
Co do tego czy celowo wystawił używany jako nowy czy faktycznie doszło do pomyłki - nie wiem, nie wnikam, nie ma jak tego stwierdzić ale też nie widzę sensu w takim ewentualnym celowym działaniu - nie na allegro gdzie są komentarze, dyskusje i pełne poparcie dla kupującego ze strony allegro.
@Client:113127473 żeby dostać nowy towar musisz najpierw odesłać stary > Po kontakcie sprzedawca zaproponował zwrot towaru. > to sprzedawca decyduje co zrobić > zwrot, wymiana, naprawa czy ew. rekompensata > jeżeli nie odeślesz, to jaki zwrot z AP? > odmówiłeś wysłania czyli masz towar > tylko Ty wiesz w jakim on jest stanie (a może sprawny?) > bez urazy (domniemanie)