Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
Prowadzę na Allegro Dyskusję dotyczącą zakupionego smartfona, ponieważ od ponad dwóch miesięcy nie mam ani pieniędzy ani telefonu. Allegro przedwcześnie zamknęło Dyskusję. Gdy próbuję ją wznowić system nie pozwala mi wybrać produktu, którego dotyczy dyskusja. Jak można ją uaktywnić?
@zienius Poproszę o numer tego zamówienia lub ID dyskusji 🙂
zamówienie nr: 611cb110-b17e-11ee-90c9-1919409538d7
A, gdzie znajdę ID dyskusji?
Znalazłem jeszcze nr. oferty: 14750718569
@zienius dyskusja została zamknięta, ponieważ sprzedający odrzucił reklamację, zrobił to prawidłowo. Poproszę o informację co chcesz zgłosić w dyskusji?
Dzień dobry pani Moniko,
Dyskusja nie dotyczyła reklamacji a zwrotu pieniędzy z tytułu rękojmi. Administrator błędnie ją zinterpretował. Poniżej zamieszczam treść, którą chciałem skierować do Allegro ale mam zamknięte kanały kontaktu po zamknięciu dyskusji. Proszę Panią o pomoc jak to zrobić.
Sprawa dotyczy oferty nr: 14750718569 i zamówienia nr 611cb110-b17e-11ee-90c9-1919409538d7 na zakup telefonu u Sprzedawcy SFERAMOBILE_PL.
Telefon, który nabyłem nie jest oryginalny. Został sprawdzony w Apple i nie posiada gwarancji producenta. Kwestionuję ofertę handlową na podstawie, której dokonałem zakupu. Mam powody uważać, że zostałem oszukany.
Przypomnę chronologię zdarzeń:
12.01.2024 telefon został zakupiony na aukcji,
27.03.2024 telefon został odesłany do Sprzedawcy z powodu odkształcenie się obudowy w wyniku spuchnięcia baterii. Przestał sprawnie działać.
29.03.2024 Sprzedawca poinformował mnie mailowo o przekazaniu telefonu do Serwisu,
16.05.2024 po moich wielu monitach u Sprzedawcy i rozpoczęciu Dyskusji na Allegro, telefon wrócił do mnie nienaprawiony. Wyświetlacz dalej był odklejony i odstawał od obudowy (dysponuję zdjęciami). W tym czasie zaniepokojony sytuacją sprawdziłem status telefonu u Producenta czyli firmy Apple. Okazało się, że telefon został SPRZEDANY W KWIETNIU 2021 roku i gwarancja na niego już WYGASŁA! Ponad 2 lata temu. Poniżej komunikat zwrotny ze strony Apple.
"iPhone 12 Pro
Data zakupu: kwiecień 2021
Numer seryjny: G6TFC7TF0D83
Gwarancja wygasła"
20.05.2024 odesłałem telefon do Sprzedawcy z żądaniem zwrotu pieniędzy za telefon, który nie posiada gwarancji Producenta. A ta cecha była jasno określona w ofercie handlowej Sprzedawcy, w zakładce GWARANCJA i brzmiała:
"Produkt jest objęty gwarancją producenta do niedz., 12 sty 2025".
Gwarancja Producenta stanowiła dla mnie podstawowy argument w wyborze tej oferty i była gwarantem zakupu oryginalnego produktu marki Apple.
Całą sytuację dodatkowo opisałem w prowadzonej na portalu Allegro dyskusji. Sprzedawca odmówił zwrotu pieniędzy.
02.06.2024 dyskusja na portalu Allegro została nieoczekiwanie zakończona, pomimo, że napisałem, że na ten nr seryjny telefon gwarancji już nie posiada.
04.06.2024 przyszedł do mnie telefon od Sprzedawcy. Nie wiem czy jest naprawiony, ale wiem że ten telefon nie jest ORYGINALNYM produktem firmy Apple. Świadczy o tym brak wygrawerowanego numeru IMEI/MEID na kieszeni karty SIM, co jest opisane na stronie firmy Apple.
Reasumując powtarzam, telefon nie jest oryginalny, został sprawdzony w Apple i nie posiada gwarancji producenta.
W zawiązku z powyższym i korzystając z Państwa programu Allegro Protect wnoszę o zwrot pieniędzy za telefon w ramach rękojmi.
W przypadku gdy moje żądanie zostanie rozpatrzone negatywnie zgłoszę sprawę oszustwa Policji i będę dochodził swoich praw konsumenta.
Proszę także o wyjaśnienie, dlaczego dyskusja została przedwcześnie zakończona bez dania mi możliwości odniesienia się do treści zamieszczonej przez Sprzedawcę i dlaczego zablokowana jest możliwość kontaktu na innych kanałach w odniesieniu do tej oferty.
Z poważaniem
Sławomir [edycja]
@zienius dzień dobry! Dziękuję za szczegółowe opisanie spraw. Skontaktowałam się z zespołem odpowiedzialnym za dyskusje, dam znać, gdy otrzymam odpowiedź.
Dodam, że rękojmia to regulacja dotycząca odpowiedzialności sprzedawcy za wadliwy towar, więc zgłoszona w dyskusji wada wykryta podczas używania to zgłoszenie reklamacyjne, które sprzedający musi rozpatrzyć, ale może je odrzucić.
Dzień dobry Pani Moniko,
Dyskusja nie dotyczyła reklamacji a zwrotu pieniędzy z tytułu rękojmi za towar niezgodny z opisem aukcji. Administrator błędnie ją zinterpretował.
Próbowałem problem naświetlić przez Allegro Pomoc, ale formularz wymagał wybrania spornej aukcji, której nie wyświetla rozwijana lista "Wybierz produkt". Wybranie z niej opcji "Brak mojego zakupu na liście" nie dawało efektu. Wyświetlał się komunikat "To pole jest wymagane". Sprawa jest o tyle dziwna, że wspomniana lista jest ograniczona do zakupów dokonanych po 13 lutego 2024r. Wcześniejszych nie pokazuje.
Sprawa jest dla mnie ważna, gdyż mam powody sądzić, że zostałem oszukany i chcę ten problem wyjaśnić z Allegro. Szukam możliwości kontaktu ale nie mogę ich znaleźć.
Pozdrawiam
Sławek
Przepraszam za mój ostatni wpis. Przez długi czas nie widziałem swojego opublikowanego poprzedniego wpisu.
@zienius nie szkodzi! Automatycznie trafił do spamu, gdy zauważyłam Twoją wiadomość z kropką poszukałam go 🙂 Dam znać, gdy otrzymam odpowiedź!
Dzień dobry,
czy otrzymała Pani od zespołu Allegro odpowiedź? Czy nadal czekamy?
Sławek
.
Dzień dobry @zienius! Muszę jeszcze poprosić Cię o cierpliwość, ponieważ nie otrzymałam ostatecznej odpowiedzi.
@zienius wracam z odpowiedzią.
Zgłaszasz dwie sprawy. Telefon po odesłaniu z naprawy nie jest sprawny, w tym przypadku jeśli odeślesz telefon i wada (dotycząca baterii, obudowy) nie zostanie usunięta możemy pokryć koszt naprawy, aby telefon przywrócić do sprawności. W tym celu powinieneś złożyć wniosek o rekompensatę z Allegro Protect.
Za brak gwarancji nie możemy zaproponować rekompensaty. Jeśli natomiast zgłosisz, że uważasz telefon za nieoryginalny to konieczne będzie zgłoszenie sprawy policji.
Samo odesłanie do sprzedającego nie pozwoli nam oddać pieniędzy, chyba że sprzedający nie będzie się odzywał lub nie będzie chciał go wydać.
Telefon nie jest oryginalny. Potwierdzeniem tego jest pisemna ekspertyza autoryzowanego serwisu firmy Apple, którą posiadam.
Byłem złożyć doniesienie na Policji, ale zostałem poinformowany, że przypadek ten podlega pod Kodeks Prawa Cywilnego. W związku z tym muszę złożyć pozew w Sądzie.
Zanim jednak to zrobię, podejmuję ostatnią, polubowną próbę odzyskania pieniędzy za: telefon, koszty przesyłek i ekspertyzy. Łączna kwota 3 353,99 zł (na wszystko mam rachunki).
Dokonałem zakupu za pomocą Waszego serwisu korzystając z ochrony jaką daje usługa Allegro Protect. Nie mogę bezpośrednie zgłosić tego do Allegro Protect ponieważ po zablokowaniu dyskusji nie ma możliwości wybrania spornej aukcji. Zatem czekam na Waszą instrukcję co do dalszego postępowania.
Sławek
@la_nika @zienius zerknąłem sobie w ofertę dzisiaj i nie widzę nigdzie adnotacji że telefon miał byś oryginalny za tą cenę to to penie jest składak z paru różnych iphonów części brane odnawiana sztuka, druga rzecz ja widzę gwarancja producenta / dystrybutora więc albo jedno albo drugie o ile kojarzę to allegro pozwala chyba wybrać opcję gotową czy wpisać ręcznie w to pole @la_nika ?
Kolejna rzecz jeszcze nie widziałem telefonu coby miał gwarancję na baterię obejmującą 2 lata i policja ma rację że nie przyjęła zgłoszenia bo to sprawa cywilna koszt założenia po stronie kupującego pewnie 1,5-2k zł ekspertyza nie od apple to do zakwestionowania w sądzie. @zienius do kogo ty to polubowne roszczenie składasz do allegro czy do sprzedawcy? Takie rzeczy się wysyła pisemnie jako wezwanie przedsądowe poleconym do sprzedawcy do allegro wystarczy przez ich system / formularz a nie na forum jako oficjalne zgłoszenie
@zienius wypełnij proszę wniosek o rekompensatę z Allegro Protect, dostępny tutaj: https://allegro.pl/allegro-
Nie możesz jednak edytować kwoty na wyższą niż samo zamówienie więc maksymalnie możesz wnioskować o 3179 zł.
Dziękuję za pomoc. Wniosek wysłałem.