anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot towaru a uszkodzenie przesyłki przez kuriera .

donia1231231
#7 Wielbiciel#

Witam serdecznie mam pytanie kupiłam gitarę po czym ja zwróciłam w oryginalnym opakowaniu i wraz z nalepka szklo(  minęło 5 dni od zakupu  )wczoraj sprzedający mi pisze że zwrot dotarł  do niego uszkodzony przez firmę kurierska i w takim wypadku ja mam ubiegać się o odszkodowanie od firmy kurierskiej bo on nie ponosi odpowiedzialności za przesyłkę uszkodzona w transporcie moje pytanie jest takie czy to nie sprzedający powinien ubiegać się o odszkodowanie  i czy może mi odmówić zwrotu kosztów gitary jeżeli wie że zawiniła firma kurierska 

oznacz moderatorów
54 ODPOWIEDZI 54

mdrogeria
#21 Demiurg#

@donia1231231 odmówić zwrotu środków nie ma prawa , ale może umniejszyć kwotę adekwatnie do utraty wartości towaru lub pomniejszyć go o koszty naprawy . Zwróć się do sprzedawcy o wydanie protokołu szkody .

W jaki sposób został wykonany zwrot , to bardzo istotne , przez allegro czy nadawałaś indywidualnie na własna rękę .

oznacz moderatorów

donia1231231
#7 Wielbiciel#

Zwrot był przez allegro 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@donia1231231 to albo ty składasz reklamację u przewoźnika albo ty u allegro a allegro u swojego podwykonawcy. Sprzedawca ma ci wydać protokół szkody.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@donia1231231  Zawsze jest tak że odbierający przesyłkę zgłasza reklamację firmie kurierskiej, po prostu dlatego że ten który odbiera paczkę widzi co odbiera.  Oczywiście w pewnych sytuacjach może odbierający upoważnić do zgłoszenia reklamacji drugą stronę ale nie sądzę zeby  były tu takie okoliczności.

Na zgłoszenie reklamacji jest 7 dni więc w poniedziałek bedzie chyba  po kłopocie. Zakładaj dyskusję, domagaj się wypłaty 100% pieniędzy, sprzedający nie dopilnował prawidłowego przyjęcia przesyłki i zgłoszenia  uszkodzenia.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@br. piszesz o protokole szkody , bo reklamację składa płatnik .

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

Płatnik, inaczej właściciel przedmiotu.  Właścicielem przedmiotu w momencie zgłoszenia  odstąpienia od umowy - zwrotu stał się sprzedający, to jego gitara, jego problem.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@br. nie , płatki to osoba lub podmiot posiadający umowę z przewoźnikiem 

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@br. Przy Smarcie płatnikiem jest Allegro.

oznacz moderatorów

donia1231231
#7 Wielbiciel#

Protokół spisał sprzedawca z kurierem 

oznacz moderatorów

donia1231231
#7 Wielbiciel#

Screenshot_2024-07-26-17-31-59-849_com.android.chrome.jpg

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@donia1231231 zgodnie z regulaminem czas na odpowiedź w weekend nie płynie i sprzedawca ma 24h na odpowiedź ale z wyłączeniem soboty i niedzieli... obrazka nie zobaczymy aż moderacja nie puści ale możesz tekst przekleić w wątek, natomiast co do treści odpowiedzi allegro to w weekend pilnują największe nieogary przepisowe więc może być totalnie z czapy albo od bota

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

🤣🤣😃

oznacz moderatorów

donia1231231
#7 Wielbiciel#

@az1rael no nic muszę czekać do pon ale proszę mi powiedzieć co w sytuacji jak sprzedający odmówi mi zwrotu pieniędzy czy w takiej sytuacji zwróci mi gitarę czy zostaje z niczym? (tu chodzi o kwotę na 999 zł)

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nic, allegro zareaguje, otwierasz dyskusje ze sprzedającym.

oznacz moderatorów

donia1231231
#7 Wielbiciel#

@LEW433 dyskusje mam otwartą sprzedający nie odpisuje mi bezpośrednio tylko zwraca się do allegro allegro odpisało mu że to on ma zwrócić się o reklamacje do firmy kurierskiej gdyż to on odebral przesyłkę ale sprzedający teraz siedzi cicho a ja się zastanawiam co będzie dalej jeżeli sprzedający odmówi  .

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@donia1231231 Ok. to spokojnie, nie musi Ci bezpośrednio odpisywać, ważne że jej pilnujesz, jak się nie wyjaśni wcześniej, ma 14dni na zwrot środków, dyskusje po 14dniach musisz odznaczyć jako nierozwiązana.

oznacz moderatorów

donia1231231
#7 Wielbiciel#

@LEW433 potrafię czytać i prowadzić ten wątek.Wspomniales o allegro protect , allegro protect nic nie działa jeżeli przesyłka została uszkodzona w transporcie nie zwrócą pieniędzy jest to zawarte w ich regulaminie .Sprzedający złożył reklamacje do firmy kurierskiej po czym wypłacił mi 50% kwoty 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ok ale ty nie jest stroną przy zwrocie Smart, a założyłaś kolejny wątek!

oznacz moderatorów