Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam serdecznie mam pytanie kupiłam gitarę po czym ja zwróciłam w oryginalnym opakowaniu i wraz z nalepka szklo( minęło 5 dni od zakupu )wczoraj sprzedający mi pisze że zwrot dotarł do niego uszkodzony przez firmę kurierska i w takim wypadku ja mam ubiegać się o odszkodowanie od firmy kurierskiej bo on nie ponosi odpowiedzialności za przesyłkę uszkodzona w transporcie moje pytanie jest takie czy to nie sprzedający powinien ubiegać się o odszkodowanie i czy może mi odmówić zwrotu kosztów gitary jeżeli wie że zawiniła firma kurierska
@donia1231231 odmówić zwrotu środków nie ma prawa , ale może umniejszyć kwotę adekwatnie do utraty wartości towaru lub pomniejszyć go o koszty naprawy . Zwróć się do sprzedawcy o wydanie protokołu szkody .
W jaki sposób został wykonany zwrot , to bardzo istotne , przez allegro czy nadawałaś indywidualnie na własna rękę .
Zwrot był przez allegro
@donia1231231 to albo ty składasz reklamację u przewoźnika albo ty u allegro a allegro u swojego podwykonawcy. Sprzedawca ma ci wydać protokół szkody.
@donia1231231 Zawsze jest tak że odbierający przesyłkę zgłasza reklamację firmie kurierskiej, po prostu dlatego że ten który odbiera paczkę widzi co odbiera. Oczywiście w pewnych sytuacjach może odbierający upoważnić do zgłoszenia reklamacji drugą stronę ale nie sądzę zeby były tu takie okoliczności.
Na zgłoszenie reklamacji jest 7 dni więc w poniedziałek bedzie chyba po kłopocie. Zakładaj dyskusję, domagaj się wypłaty 100% pieniędzy, sprzedający nie dopilnował prawidłowego przyjęcia przesyłki i zgłoszenia uszkodzenia.
@br. piszesz o protokole szkody , bo reklamację składa płatnik .
Płatnik, inaczej właściciel przedmiotu. Właścicielem przedmiotu w momencie zgłoszenia odstąpienia od umowy - zwrotu stał się sprzedający, to jego gitara, jego problem.
@br. nie , płatki to osoba lub podmiot posiadający umowę z przewoźnikiem
@br. Przy Smarcie płatnikiem jest Allegro.
Protokół spisał sprzedawca z kurierem
@donia1231231 zgodnie z regulaminem czas na odpowiedź w weekend nie płynie i sprzedawca ma 24h na odpowiedź ale z wyłączeniem soboty i niedzieli... obrazka nie zobaczymy aż moderacja nie puści ale możesz tekst przekleić w wątek, natomiast co do treści odpowiedzi allegro to w weekend pilnują największe nieogary przepisowe więc może być totalnie z czapy albo od bota
🤣🤣😃
@az1rael no nic muszę czekać do pon ale proszę mi powiedzieć co w sytuacji jak sprzedający odmówi mi zwrotu pieniędzy czy w takiej sytuacji zwróci mi gitarę czy zostaje z niczym? (tu chodzi o kwotę na 999 zł)
Nic, allegro zareaguje, otwierasz dyskusje ze sprzedającym.
@LEW433 dyskusje mam otwartą sprzedający nie odpisuje mi bezpośrednio tylko zwraca się do allegro allegro odpisało mu że to on ma zwrócić się o reklamacje do firmy kurierskiej gdyż to on odebral przesyłkę ale sprzedający teraz siedzi cicho a ja się zastanawiam co będzie dalej jeżeli sprzedający odmówi .
@donia1231231 Ok. to spokojnie, nie musi Ci bezpośrednio odpisywać, ważne że jej pilnujesz, jak się nie wyjaśni wcześniej, ma 14dni na zwrot środków, dyskusje po 14dniach musisz odznaczyć jako nierozwiązana.
@LEW433 potrafię czytać i prowadzić ten wątek.Wspomniales o allegro protect , allegro protect nic nie działa jeżeli przesyłka została uszkodzona w transporcie nie zwrócą pieniędzy jest to zawarte w ich regulaminie .Sprzedający złożył reklamacje do firmy kurierskiej po czym wypłacił mi 50% kwoty
Ok ale ty nie jest stroną przy zwrocie Smart, a założyłaś kolejny wątek!