Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
Mam problem i to nie mały ze zwrotem towaru. Zakupiłam kamerę Sony FX30 za kwotę 10.500 złotych
Odesłałam produkt, bo uznałam, że towar może być używany. Naruszona plomba, taśma klejąca na niej. Uszkodzone opakowanie. Pomimo, że towar sprzedawany jako nowy. Przesyłkę dostałam w sobotę, a w poniedziałek, czyli wczoraj odesłałam, towar dotarł dziś do sprzedającego.
I uwaga: Sprzedający twierdzi, że to ja otwierałam paczkę, pomimo, że tak nie było. Zrobiłam zdjęcia i nagrania wideo przed wysyłką (Cały proces pakowania oraz włożenia do paczkomatu) Bez żadnych cięć wideo.
Zgłosiłam się do allegro i wszczęłam dyskusję. Co mogę więcej zrobić?
Sprzedający twierdzi że próbuje go oszukać. Prosiłam o dowody na to, że to ja otwierałam produkt i go używałam. Nic - żadnych dowodów nie dostarczy tylko twiedzi, że je posiada.
Nie robiłabym afery gdyby nie to, że kamerę kupiłam na raty przez allegro, odstąpiłam od umowy i obawiam się co się stanie.
Proszę o pomoc.
Cześć, niestety źle zrobiłaś.
"Zwrotu" używasz wtedy, gdy trafi do Ciebie produkt zgodny z umową, ale w ciągu 14 dni od otrzymania chcesz zrezygnować z zakupu - wtedy odsyłasz sprzedawcy pełnowartościowy przedmiot, w domyśle w takim samym stanie co w ofercie. Jeżeli otworzyłaś sprzęt, używałaś go, zniszczyłaś, pobrudziłaś itp, to sprzedawca ma prawo potrącić Ci spadek jego wartości z kwoty zwrotu.
"Reklamacji" używasz wtedy, gdy trafia do Ciebie produkt niezgodny z opisem (np. kupiłaś jako nowy, a dostałaś używany, zepsuty, poniszczony itp.) W tej sytuacji w domyśle uznaje się, że produkt nie jest taki, jaki powinien być i dajesz sprzedawcy do zrozumienia, że z towarem jest jakiś problem - wtedy wysyłasz go darmowo za pomocą smart, bądź na koszt sprzedawcy w celu weryfikacji.
Tutaj użyłaś "zwrotu" i odesłałaś używany towar, czyli dałaś sprzedawcy do zrozumienia, że kamerą się "pobawiłaś" i odesłałaś. Sprzedawca nie ma prawa nie przyjąć zwrotu, ale ma prawo potrącić Ci różnicę między nowym sprzętem, a faktycznym jego stanem w jakim go dostał od Ciebie.
Reasumując, powinnaś. zgłosić reklamację, nie zwrot.
Z ciekawości - czy ten sprzedawca wygląda na zaufanego? Ile ma opinii, jakie oceny, jest z Polski czy z Chin?
@renatapopiela Niestety ale popełniłaś podstawowy błąd.
Jeśli otrzymujesz towar który nie jest zgodny z opisem (np. miał być fabrycznie nowy a nosi ślady użytkowania) to składasz reklamację.
Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy (potocznie 'zwrot') w tej sytuacji to błąd.
Jeśli nie złożyłaś reklamacji to w domyśle towar był zgodny z ofertą a nawet jeśli faktycznie był używany to ciężko będzie Ci to teraz udowodnić.
Tak czy inaczej - sprzedający nie może odmówić przyjęcia zwrotu ale może w najgorszym wypadku obniżyć wartość zwracanej kwoty jeśli towar utracił na wartości względem nowego.
Jaki wybrałaś powód przy zgłaszaniu zwrotu?
Zaznaczyłam że mi nie pasuje.
Na prawdę? Skąd mam wiedzieć jak robić takie rzeczy. Kamerę kupiłam dla Syna. Mam 64 lata i nigdy nie robiłam takich rzeczy przez internet. Mało tego zakup był robiony przez raty allegro, u pożyczkodawcy złożyłam już odstąpienie od umowy i czekają na środki.
Czy na prawdę każde "sprawdzenie" sprzętu musi być traktowane jako umniejszenie jemu wartości?
Na litość boską. Kupuję towar za 10 tysięcy i sprzedawca od tak może tymi pieniędzmi dysponować ?
Co mogę zrobić?
@renatapopiela „Skąd mam wiedzieć jak robić takie rzeczy.”
Niestety ale nieznajomość swoich praw oraz obowiązków potrafi zaszkodzić.
„Czy na prawdę każde "sprawdzenie" sprzętu musi być traktowane jako umniejszenie jemu wartości?”
UOKIK stoi na stanowisku, że towar możesz sprawdzić w takim samym zakresie w jakim możesz to zrobić kupując w sklepie stacjonarnym.
Co możesz zrobić?
Na ten moment niewiele - po odstąpieniu od umowy towar nie stanowi już Twojej własności.
Poczekaj na to co odpowie sprzedający i daj znać.
@renatapopiela jeśli miałeś zastrzeżenie do towaru to pierwszym krokiem jest złożenie reklamacji , nie zrobiłeś tego więc powinieneś odesłać towar zgodny z opisem w ofercie .
@renatapopiela a czemu nie reklamowałeś, zgłaszając że kamera używana "że towar może być używany" czyli nawet nie masz pewności co odesłałeś 😞
Odstąpiłeś od umowy, będzie Ci ciężko udowodnić, nagranie ani Twoje ani sprzedawcy nie wiele wnoszą, allegro nie jest sądem i nie rozstrzygnie tego 😞
Jeśli to zakup konsumencki udaj się do rzecznika a potem sąd 😞
Czy tylko ja odnosze wrażenie że na Allegro można oszukiwać ?
Kupuję sprzęt dla syna za równowartość 4 moich emerytur. A teraz sprzedający grozi że odda połowę. To jest jawne oszustwo !
Nagrywa się odpakowywanie wtedy by było nagranie że plomby są naruszone albo od razu zgłasza się reklamację towar nie jest nowy bo ma naruszone plomby... ty możesz udowodnić że w momencie odesłania plomby są naruszone czyli otwierano kamerkę zreszta jaką masz gwarancję że syn nie otworzył i nie obejrzał? Nic nie możesz zrobić bo uprawnienia do pomniejszenia zwrotu daje ustawa konsumencka art 34.4 zlamana plomba = towar używany więc cena nie jak za nowy = sprzedawca stratny pewnie w okolicy 20%
Sprzedający to firma Filmgraf z Poznania. Komentarze są w porządku, lecz każdy negatyw dotyczy właśnie zwrotu do sprzedającego.
Czytam ze zrozumieniem Twój wpis i wygląda na to, że paczkę otworzyła. Poniżej piszesz ze nie otworzyłaś
skąd zatem UZNAŁAŚ ze kamera jest używana ??
@AlleMakijazPL jeśli widziała pozrywane plomby, to raczej chyba nie zrobiła rentgena😉, więc paczkę otworzyła, może chodzi o to, że nie otwierała pudełka z kamerą🤔
gdybym nie sprzedawała na allegro i nie znała możliwość kupujących to może bym uwierzyła
Kamera myślę ze została przetestowana
Możecie polemizować i dyskutować, ale to w żaden sposób nie rozwiązuje mojego problemu.
Jak mogę Zmienić zwrot w reklamacje lub jakie inne kroki mogę podjąć?
niestety nie możesz zmienić powodu zwrotu
@renatapopiela nie możesz zamienić dokonałaś czynnosci z natychmiastowym skutkiem prawnym przez oświadczenie woli. Zgodnie z prawem od momentu odstapienia od umowy towar nie jest twój nir masz do niego ani praw ani roszczeń i nie mozesz się już rozmyślić i zmienić. Inne kroki też będą nieskuteczne nie masz dowodu że kamera przyszła z pozrywanymi plombami masz dowód spakowania z zerwanymi plombami x czasu poźniej tzn nie wniosłaś zastrzeżeń do odbioru że plomby byly zerwane więc były całe [reklamacja] jakbyś miała film z odpakowania z widocznymi zerwanymi plombami to insza sprawa ale to film ze spakowania jest a towar leżał u ciebie weekend i dostęp miał każdy.
@renatapopiela „Jak mogę Zmienić zwrot w reklamacje lub jakie inne kroki mogę podjąć?”
Nie możesz zmienić zwrotu w reklamację bo po odstąpieniu od umowy towar nie stanowi już Twojej własności.
Możesz otworzyć dyskusję i tam poprosić sprzedającego o wyjaśnienie oraz uzasadnienie obniżenia zwracanej kwoty - jeśli faktycznie takie obniżenie nastąpi.
Różnicę być może wypłaci Ci Allegro w ramach rekompensaty.
Przepraszam jakiej rekompensaty?
@renatapopiela niestety jest tak, jak pisze reszta. Po odstąpieniu od umowy nie masz możliwości zmiany prawa, z którego korzystasz na reklamację, ponieważ umowę uznaje się za niezawartą.
W przypadku odstąpienia sprzedający może obniżyć kwotę zwrotu, jeżeli w wyniku działań kupującego wartość towaru została obniżona. Sprzedający powinien uargumentować obniżenie kwoty zwrotu. Dlatego najlepiej jak założysz dyskusję ze sprzedawcą, możesz nas poprosić o wypowiedź w niej korzystając z opcji [poproś o pomoc allegro]. Jeżeli sprzedający obniży kwotę zwrotu możesz złożyć wniosek do Allegro Protect o zwrot różnicy.