Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Mam problem podobny do tu opisanego.
27 maja Kupujący kupił ode mnie w opcji "Kup teraz" dwie bardzo tanie książki. Jak twierdzi, nie miał możliwości wybrania przesyłki InPost (co osobiście uważam za mało prawdopodobne), więc wybrał droższą paczkę Poczty Polskiej. Finalnie okazało się, że mam współfinansować koszty całkowite przesyłki, co czyniło tę sprzedaż nieopłacalną. Zrezygnowałem, kupujący zażądał zwrotu pieniędzy, 30 maja anulowałem transakcję. Otrzymałem mejla, że zwrot prowizji nastąpi po 3 dniach, a zwrot pieniędzy Kupującemu - "wkrótce". Ponieważ w momencie anulowania transakcji nie miałem na swoim koncie środków, następnego dnia wykonałem przelew zwrotny pełnej kwoty wpłaconej przez Kupującego z rachunku bankowego na swoje subkonto na Allegro Lokalnie. Mimo to, serwis nie wykonał dotąd przelewu na konto Kupującego.
Kupujący założył dyskusję o brak zwrotu pieniędzy. Przesłałem mu kopie wszystkich mejli od Allegro. Po udzieleniu przeze mnie obszernych wyjaśnień Kupujący wystąpił do Allegro z żądaniem wyjaśnienia problemu. 7 czerwca Allegro przesłało swoje stanowisko. 1) Do mnie: "widzę, że zwrot nie może wyjść przez Allegro Finanse. Proszę o zwrot pieniędzy bezpośrednio na konto Kupującego i zamieścić w dyskusji potwierdzenie zwrotu.
2) Do Kupującego: "proszę o wskazanie konta, na które Sprzedający ma zlecić zwrot pieniędzy".
Nie zgodziłem się na to, gdyż takie rozwiązanie jest niezgodne z polityką Allegro, dotycząca bezpieczeństwa transakcji (podstawa prawna: „Regulamin Allegro” w wersji z 01.06.2023 r. - art. 5, punkt. 5.7 oraz Załącznik nr 7C). Poza tym obawiam się, że zwrot pieniędzy wykonany z obejściem serwera Allegro skończy się tym, że pod koniec roku cała sporna kwota wyląduje na moim subkoncie jako obciążenie rachunku. Takie sytuacje miały miejsce już dwukrotnie. Pojawiały się znikąd rzekomo zaległe opłaty paczek, choć ze wszystkiego rozliczam się na bieżąco.
W związku z tym mam dwa zasadnicze pytania.
1) Dlaczego Allegro nie może zwrócić pieniędzy Kupującemu w ten sam sposób, w jaki je pobrało?
2) W którym miejscu Regulaminu Allegro jest paragraf mówiący o możliwości zamknięcia transakcji bez pośrednictwa Allegro?
Możesz zwrócić ale jak masz środki na koncie, po ich wypłaceniu nie zasilasz już konta (dotyczy AL) więc musisz mu zwrócić bezpośrednio na podane konto bankowe, zasilić można swoje konto na zwykłym Allegro do wysokości zwrotu środków.
@Pe_Beo Na Allegro Lokalnie nie ma możliwości zasilenia subkonta (tak jak na "zwykłym" Allegro). Jeśli nie masz środków w Allegro Finanse, to należy zwrócić środki bezpośrednio na konto kupującego. Obecnie nie ma innej możliwości zwrotu.
"Na Allegro Lokalnie nie ma możliwości zasilenia subkonta".
Czy Pani moderator w ogóle wie, o czym pisze? Napisałem wyraźnie, że następne dnia po anulowaniu transakcji przelałem na swoje subkonto na Allegro Lokalnie kwotę do zwrotu. P R Z E L A Ł E M. Ta kwota bez żadnego problemu pojawiła się na moim subkoncie w zakładce "Wpłaty od kupujących" i była tam dostępna przez następne kilka dni (tj. do dnia przelewu zbiorczego wpłat za następne sprzedane przedmioty).
Ponawiam pytania, bo odpowiedzi nadal brak.
1) Dlaczego Allegro nie może zwrócić pieniędzy Kupującemu w ten sam sposób, w jaki je pobrało?
2) W którym miejscu Regulaminu Allegro jest paragraf mówiący o możliwości zamknięcia transakcji bez pośrednictwa Allegro?