Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłam na allegro lokalnie produkty od pewnego sprzedającego, zapłaciłam, po czym napisalam do sprzedawcy maile, dzwoniłam, pisalam wiadomości w aplikacji że potrzebuję faktury na zamówienie. Nie było jednak żadnej odpowiedzi ze strony sprzedawcy, numer telefonu podany przez niego należał do innej osoby. Co zrobić w tej sytuacji? Pilnie potrzebuję fakturę za zakupione rzeczy. Nie mogę przyjąć towaru bez faktury. Czy w tej sytuacji powinnam pozostawić paczkę w paczkomacie aby wróciła ona do nadawcy? Czy otrzymam wtedy zwrot pieniędzy? Dodam, że sprzedawca to rzekomo osoba prywatna. Wiec czy ma ona obowiązek zwrócić mi pieniądze? Co robić w tej sytuacji?
@Client:67561014, przy transakcji niekonsumenckiej (w tym przypadku C2C) nie ma obowiązku wystawienia faktury. W naszej ocenie nie jest to również podstawa do odstąpienia od umowy.
@Client:67561014 Zakupione przedmioty są prawnie Twoją własnością, więc sprzedający nie ma powodu, aby zwracać za nie pieniądze. Z kolei przy zakupie od nie-przedsiębiorcy nie ma on obowiązku przyjęcia odstąpienia od umowy, ale może to zrobić, jeśli się z nim dogadasz.
@Client:67561014 Jeśli zakup był dokonany u osoby prywatnej to zwrot może nastąpić tylko za zgodą sprzedającego.
Jeśli dojdzie do sytuacji w której nie odbierzesz przesyłki i wróci ona do sprzedającego a ten nie wyrazi zgody na zwrot to będziesz musiała ponownie opłacić przesyłkę aby otrzymać zakupiony towar.
Zgodnie z prawem towar jest Twoją własnością i zgoda na zwrot to tylko i wyłącznie kwestia dobrej woli sprzedającego. Jeśli taką zgodę wyrazi to może on potrącić z kwoty zwrotu wszystkie poniesione przez niego koszty czyli np. prowizja, pakowanie, powrót przesyłki do nadawcy itp.