Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, chciałbym się dowiedzieć, jak odzyskać pieniądze za przesyłkę zwrotną wysłaną w ramach reklamacji.
Ogólnie sprawa wygląda tak, że kupiłem głośniki komputerowe na Allegro Lokalnie (od osoby prywatnej), głośniki okazały się uszkodzone (sprzedający sprzedaje zwroty konsumenckie, niedokładnie sprawdzone). Najpierw próbowałem porozumieć się poprzez czat, lecz to nie przyniosło skutku, więc otworzyłem dyskusję, dyskusja też nie przyniosła skutku, więc ostatecznie został zrobiony zwrot reklamacyjny na podstawie rękojmi.
Sprzedający przyjął paczkę, potwierdził uszkodzenie głośników (uznał reklamację) i zwrócił koszt zakupu + koszt wysyłki do mnie, odmawia jednak zwrotu pieniędzy za przesyłkę wysłaną do niego w ramach reklamacji. Zgodnie z prawem, jeżeli reklamacja została uznana, to sprzedający zwraca wszystkie koszty, włącznie z kosztem odesłania wadliwej rzeczy do niego.
Pracownicy Allegro, którzy włączają się do dyskusji tylko nakazują sprzedającemu zwrot pieniędzy, nie idą za tym żadne konsekwencje (tylko puste groźby, że zablokują mu konto). Sprzedający w chwili obecnej przestał odpowiadać na wiadomości w dyskusji, a wniosku Allegro Protect nie mogę złożyć, bo sprzedający już mi zwrócił całą kwotę, którą zapłaciłem poprzez system Allegro.
Na Allegro Lokalnie nie ma darmowego zwrotu (tak jak na zwykłym Allegro), więc paczkę wysłałem poza systemem Pocztą Polską, system jej nie widzi, wiec pieniędzy mi nie zwróci.
Pytanie jest takie:
Czy ktoś, kto to projektował Allegro Lokalnie przewidział taką sytuację ? a jak przewidział, to proszę moderatorów z Allegro Gadane o udzielenie mi odpowiedzi, w jaki sposób zwrócicie mi pieniądze, jeżeli sprzedający mi ich nie odda ? Allegro Protect odpada (nie mogę złożyć wniosku, paczka wysłana poza systemem), mam iść do sądu, aby odzyskać kilkanaście złotych ?
To co się dzieje na Allegro Lokalnie to jest kpina, a co jakbym kupił przedmiot od przedsiębiorcy ? Tam obowiązuje prawo konsumenckie i mogę zwrócić towar w ciągu 14 dni od daty zakupu, wtedy też musiałbym wysłać paczkę na swój koszt i przedsiębiorca mógłby zrobić dokładnie to samo co osoba prywatna i nic byście mu nie zrobili. Bo paczki wysyłane w ramach reklamacji czy zwrotów konsumenckich na Allegro Lokalnie nie przechodzą przez wasz system, więc formalnie nie istnieją i nie można się ubiegać zwrot pieniędzy za ich wysłanie z Allegro Protect - KPINA I ŻENADA!
@ukasz_2010 allegro to nie sąd 🙂 mogą poprosić, nakazać, zagrozić tak samo jak rzecznik konsumentów - firmie i na tym się to kończy, potem pozostaje sąd 🙂
Allegro to portal - tak samo jak byś poszedł z pretensjami to właściciela galerii że jedne ze sklepów nie chce przyjąć reklamacji 😄
mam iść do sądu, aby odzyskać kilkanaście złotych ? Tak
Tam obowiązuje prawo konsumenckie i mogę zwrócić towar w ciągu 14 dni od daty zakupu, wtedy też musiałbym wysłać paczkę na swój koszt
Nie myl pojęć jak byś zwrócił to dostał byś tylko co wpłaciłeś, odesłanie jest na Twój koszt
A to czy to zakup na lokalnie czy zwykłym nie ma znaczenia, bardziej istotne czy to zakup od firmy czy osoby prywatnej 🙂
Nie znacz człowieku prawa obowiązującego w Polsce, więc się nie wypowiadaj w temacie.
Proszę o wypowiadanie się tylko osób, które mają konkretną wiedzę prawną i praktyczną, dziękuję.
@ukasz_2010 tylko osób, które mają konkretną wiedzę praktyczną
Toż to się właśnie wypowiedziałem 😄
Należy Ci się kasa za odesłanie towaru na reklamację przy uznanej ( nie myl ze zwrotem 14 dni do dotyczy tylko zakupów konsumenckich ) ale allegro nie sąd prócz grożeniem blokadą nic nie może, od tego są sądy 🙂 Przecież prezes allegro nie pojedzie z kijem do sprzedawcy żeby wyrwać dla Ciebie kasę 😄
Dorzucę Ci z regulaminu który znasz bo czytasz co zmianę 🙂
7.1.
Spółka nie jest stroną umów sprzedaży Towarów zawieranych pomiędzy Użytkownikami i nie gwarantuje, że Sprzedający oraz Kupujący są uprawnieni do zawarcia i wykonania umowy. Zawarcie umowy przez Użytkownika z innym Użytkownikiem, którego siedziba lub miejsce zwykłego pobytu nie znajduje się w Polsce, może spowodować, iż do Transakcji zastosowanie znajdą właściwe przepisy prawa obcego.
Jesteś niezwykle irytujący człowieku, Twoja wiedza jest mi całkowicie bezużyteczna, nic nie wnosisz do sprawy i podsuwasz pomysły, które nie rozwiązują mojego problemu.
Ja chce odzyskać swoje pieniądze, to że mogę iść do sądu to wiem, czym się różni odstąpienie od umowy bez podania przyczyny od reklamacji też wiem, więc tutaj też nie zabłysnąłeś.
Allegro gwarantuje mi bezpieczne zakupy, więc chce się dowiedzieć od moderatorów Allegro Gadane, w jaki sposób zwrócą mi pieniądze, gdy nie zrobi tego sprzedający, tyle. Allegro Lokalnie jest źle zaprojektowane i samo generuje problemy, o którym pisze w głównym temacie.
Idź się przewietrz człowieku, bo chyba za dużo siedzisz w internecie, a ja poczekam na odpowiedz od moderatorów.
@ukasz_2010 rzucasz się , a nie zapoznałeś się z regulaminem korzystania z platformy , jest coś takiego jak ochrona kupujących , ale allegro odpowiada materialnie do wysokości wpłaty jaką dokonałeś , sprzedawca zwrócił Ci całą kwotę . Tak , należy Ci się zwrot kosztów odesłania na reklamacje , ale egzekwowanie tej należności wychodzi to poza kompetencje allegro .... droga postępowania cywilnego to jedyne co możesz zrobić , jeśli piszesz całą prawdę wygraną masz w kieszeni ..... powodzenia.
@mdrogeria jak nie masz wiedzy praktycznej czy prawnej, proszę się nie wypowiadać 😄 😄 😄
"Tak , należy Ci się zwrot kosztów odesłania na reklamacje , ale egzekwowanie tej należności wychodzi to poza kompetencje allegro ...."
A może należałoby zrobić tak jak na zwykłym allegro, czyli umożliwić darmowy zwrot ? albo jakikolwiek zwrot poprzez system ? jak myślisz ? dzięki temu takie problemy jak mój w ogóle nie mogłyby powstać, prawda ?
"jest coś takiego jak ochrona kupujących , ale allegro odpowiada materialnie do wysokości wpłaty jaką dokonałeś , sprzedawca zwrócił Ci całą kwotę ."
Nie, nie zwrócił mi całej kwoty, cała kwota obejmuje również koszt dostawy w ramach reklamacji, jeżeli ta została uznana.
Chce się dowiedzieć w jaki sposób Allegro zwróci mi pieniądze, gdy nie zrobi tego sprzedający. Allegro gwarantuje mi bezpieczne zakupy i pełną kwotę zwrotu w przypadku problemów z transakcją. Pełna kwota w moim przypadku to koszt zakupu + koszt dostawy + koszt zwrotu, koniec.
Jeżeli Allegro nie może mi zwrócić pieniędzy za przesyłkę zwrotną wysłaną w ramach reklamacji gdy ta została uznana, bo paczka zwrotna została wysłana poza systemem, gdyż system tego nie umożliwiał, to jest to wina tylko i wyłącznie Allegro.
Allegro albo niech rozwiąże ten problem, aby takie sytuacje jak moja nie występowały, albo niech nie pisze, że gwarantuje bezpieczne zakupy i pełny zwrot pieniędzy w przypadku problemów, bo to zwykłe kłamstwo, a ja jestem świetnym tego przykładem.
W dalszym ciągu czekam na wypowiedzenie się moderatora w tej sprawie.
PS. Tak, wiem że mogę iść do sądu, nie musicie ciągle o tym pisać.