Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Wystawiłam propozycję ceny w licytacji na obraz, lecz po dokładnym obejrzeniu zobaczyłam, że obraz ma uszkodzenia, które nie zostały opisane. Czy moja oferta mogłaby zostać odwołana?
Na Lokalnie nie ma możliwości zakończenia licytacji z odwołaniem ofert. Jeżeli Sprzedawca zakończy licytację przed czasem, to automatycznie wygrywa najwyższa oferta.
Jedyne rozwiązanie, które widzę w tej sytuacji, to:
Sprzedawca kończy licytację i kontaktuje się z Klientem, żeby wytłumaczyć mu sytuację . Jeżeli Klient nie zapłaci za przedmiot, to opłata nie zostanie naliczona
a jaki jest ustawiony w systemie termin, w ktorym wygrywający aukcję musi zapłacić za przedmiot - tak aby po tym terminie system anulował sprzedaż? Bo mam sytuację, że Klient wpisał w kwocie aukcji kwotę o rząd wielkości więcej niż chciał, dzieki temu wygrał tą aukcję, no ale nie zapłaci i poprosił mnie o anulowanie.
W systemie po zakonczeniu aukcji nie widzę możliwości jej odwołania, a przeciez nie będę płacić prowizji za sprzedaż do której nie doszło.
@Wars01 Ten termin to 5 dni na Allegro Lokalne i 7 dni na Allegro. Ale to wcale nie znaczy że po tym terminie system anuluje automatycznie sprzedaż. Bo może być na przykład w ofercie odbiór osobisty i już jest domniemanie że transakcja się odbyła mimo braku widocznej płatności.
Trzeba pisemnie prosić administrację o anulowanie opłaty, należy załączyć jako dowód mail kupującego. Jeśli odmówią, pisać odwołanie.
@Wars01 to było na Allegro Lokalnie, gdzie nie ma prowizji, a opłata transakcyjna, którą pobieramy dopiero, gdy Kupujący zrealizuje płatność online lub wypełni formularz dostawy (w przypadku płatności za pobraniem lub przy odbiorze osobistym). Więc w tym wypadku ta opłata nie będzie naliczona.
@Anetalis13 Napisz do sprzedawcy że nie kupisz mimo licytacji i to wszystko. Odwołać się tego nie da, ale jeśli nawet wygrasz licytację i nie zapłacisz to też nie będzie żadnych problemów.
@br. Czy napewno nie bedzie zadnych problemow na allegrolokalne?
@D1M5ON Nie będzie. Jeszcze nie tak dawno w regulaminie Lokalne był zapis że umowa jest zawarta dopiero w momencie zapłaty za towar. Teraz sprawdzałem i cichaczem to zostało zmienione, ale żeby wyegzekwować zakup i zapłatę musiałby sprzedający skierować sprawę na drogę postępowania sądowego. Małe prawdopodobieństwo skierowania sprawy do sądu i małe prawdopodobieństwo wygrania przez sprzedającego, zwłaszcza że prawie każdą transakcję w internecie można obecnie odwołać w ciągu 14 dni.
Sprzedający może umieścić Cię najwyżej na czarnej liście i więcej u niego nie kupisz na Allegro. Bo na Lokalne czarna lista też nie działa.
Nie zostało zmienione.
5.2. Transakcje dokonane w ramach Ogłoszenia z opcją „Kup Teraz” są zawarte z momentem:
a) w przypadku zapłaty ceny za pośrednictwem metod płatności określonych w art. 5.7. zdanie drugie Regulaminu: uiszczenia ceny zakupu przez Kupującego; w przypadku niedokonania płatności przez 5 dni do dnia transakcji – z jakiejkolwiek przyczyny – Transakcja nie dochodzi do skutku.
5.3. Transakcje dokonane w ramach Ogłoszenia z licytacją są zawarte z momentem:
a) w przypadku zapłaty ceny za pośrednictwem metod określonych w art. 5.7. zdanie drugie Regulaminu: uiszczenia ceny zakupu przez Kupującego; w przypadku niedokonania płatności przez 5 dni od dnia transakcji – z jakiejkolwiek przyczyny – Transakcja nie dochodzi do skutku.
5.4. Niedokonanie płatności w określonych wyżej terminach przez Kupującego skutkuje rozwiązaniem umowy sprzedaży, która do upływu terminów wskazanych w art. 5.2. i 5.3. powyżej zostaje zawarta pod warunkiem.
Tak tylko małe "ale" i chyba właśnie to "ale" zapamiętałem
b) w przypadku zapłaty za pobraniem lub przy odbiorze: z momentem wypełnienia i zatwierdzenia formularza dostawy.
Dlaczego na Allegrolokalnie obowiązują inne zasady niż na Allegro? Nie mogę odwołać oferty człowieka, który regularnie licytuje dla zabawy. Wygrywa aukcje i nie płaci. Za drugim razem nawet jak zapłaci to mu niczego nie sprzedam. Do kogo pisać aby zmienić te przepisy?
@nugila Sprawdzimy to konto, ale podaj mi proszę login tego kupującego.
Zauważyłem że ostatnio to jest jakaś plaga, ludzie licytują a następnie brak kontaktu, brak wypełnienia formularza i zapłaty... Jasne, zglaszam to administracji tyle że co z tego skoro dostaję odpowiedź że jest to incydentalny przypadek po sprawdzeniu konta użytkownika. Ja za promowanie zapłacić musiałem, kolejny tydzień czekania czy ktoś zapłaci czy znowu nie... Według mnie Allegro powinno pobierać coś w rodzaju kary umownej powiedzmy w wysokości 30zł i dzielić się 10-15zł ze sprzedającym za takie manewry. Ludzie by się nauczyli czytać i zastanowili przed kliknięciem.
A co jeśli licytuję telefon a jest mało danych w opisie np czy jest brany na sieć albo na rat w sieci?
Jak masz napisane stan jak na zdjęciach to reklamacja wad widocznych na zdjeciach nie uwzglednia. Co do zakupu towaru z ratami to umowa jest nie wazna skoro nie napisano w ofercie. Powinien podac nr imei sam bys sprawdzil czy tel nie jest operatora
@VARS_SAVA Jeśli telefon miałby jakieś blokady (ratalne itp.) to wydaje mi się, że jest to wada prawna przedmiotu i można to reklamować (rękojmia), tak jak zatajoną wadę fizyczną. I jeśli sprzedający nie wspomniał o tym w opisie, to nie ma tu znaczenia nawet to, czy wyłączył rękojmię, ponieważ jest to wada zatajona.
Dzięki wszystkim za wyjaśnienie.