anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Uszkodzona plyta główna czy dostanę zwrot pieniedzy

Client:43061259
#8 Zapaleniec#

>Kupiłem  plyte  przyszła mi po kilku dniach , dostałem ja wszystko wydawało się okej dopiero gdy poprosiłem informatyka o włożenie procesora zauwazyl on że plyta jest uszkodzona po jakim czasie dostanę zwrot? Sprzedający nic nie pisał o braku pinów na procesorze. Rozpocząłem dyskusje czy jest jakaś szybsza możliwość poproszenia o zwrot pieniędzy niż 14 dni i prośba  o zwrot pieniędzy 

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

A3dam
#19 Nestor#

@Client:43061259 
Jeżeli płyta jest uszkodzona - to należy zacząć od złożenia reklamacji .
W reklamacji należy wskazać swoje żądanie, np.: naprawa/wymiana/obniżenie ceny
Sprzedawca ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji i po jej pozytywnym rozpatrzeniu powinien uwzględnić żądanie reklamacyjne.
Żądanie zwrotu pieniędzy przy pierwszej reklamacji jest o tyle niezasadne, że sprzedawca będzie miał nie 14, a 30 dni na jej rozpatrzenie i w tym okresie może zamiast zwrotu pieniędzy zaproponować np. naprawę lub wymianę).

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

Client:100160870
#12 Orędownik#

@A3dam 

Sprzedający nic nie pisał o braku pinów na procesorze.

To chyba nie jest reklamacja, tylko zwrot z powodu niezgodności z opisem.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@Client:100160870  "... o braku pinów na procesorze. "

Nie, nie...   to chyba  tzw.  przejęzyczenie, niewłaściwe określenie problemu i nie ma potrzeby drzeć o to szat.  Wiadomo,  przedmiotem zakupu była płyta a nie procesor.

Jeżeli płytę oglądał informatyk (chyba autentyczny)  no to chyba prawidłowo zdiagnozował problem  i brak pinów był  na płycie głównej a nie w procesorze.

Więc jednak reklamacja.

Tylko że jeśli to płyta Intel'a  to te braki pinów są czymś normalnym. Chodzi o to żeby nowe procesory nie  współpracowały ze starszymi płytami głównymi.  Ale informatyk chyba wiedział co mówi.

 

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@Client:100160870 
W przypadku wady otrzymanego produktu (niezgodność z opisem jest wadą) składa się reklamację.

Produkt odeślesz do sprzedawcy (zwrócisz) jeżeli o to poprosi (sprzedawca może rozpatrzyć reklamację również bez odsyłania wadliwej rzeczy, ale najczęściej jednak sprzedawcy oczekują odesłania rzeczy, aby móc ją naprawić lub wymienić.

Ew. odstąpienie od umowy z art. 27 UoPK w przypadku gdy przedmiot jest uszkodzony niesie np. ryzyko możliwości zmniejszenia zwracanej kwoty np. z powodu sprawdzania o zakresie szerszym niż możliwe w sklepie stacjonarnym.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Client:43061259 Nie ma właściwie, to jest najlepsza forma wyjaśnienia niezgodności z opisem, właściwie reklamacja.

oznacz moderatorów