Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, poszła paczka do Słowacji i klient chce ją zwrócić. Niestety nie może sobie z tym poradzić. Trudno się z nim dogadać. Czy jest jakaś możliwość abym mógł wygenerować etykietę zwrotną i mu ją odesłać ? Pozdrawiam
@MrowkaGrodzisk niestety nie, ponieważ musiałbyś zapłacić za nią z własnej kieszeni, dlatego w takiej sytuacji poleć, aby kupujący skontaktował się z nami bezpośrednio przez ten formularz: https://allegro.pl/pomoc/kontakt. Nasi pracownicy pokierują go jak prawidłowo zgłosić zwrot.
Witam, a co w sytuacji gdy klient zgłasza reklamacje bo np coś nie działa ale nie ma już możliwości darmowego zwrotu bo minął termin 14 dni . Czy w takiej sytuacji powinien wysłać na swój koszt czy jednak to ja muszę pokryć koszty zwrotu ?
@MrowkaGrodzisk Słowacji ci się zachciało proponuję od razu oddaj kasę bez odsyłania bo aby odrzucić reklamację wg allegro masz mu opinię rzeczoznawcy okazać i teraz znajdź rzeczoznawcę i zdobądź opinię w 14dni że o zapłaceniu mu nie wspomnę
@MrowkaGrodzisk W tej sytuacji masz obowiązek w ciagu 14 dni od zgłoszenia reklamacji odnieść się do reklamacji, to jest czy uznajesz za słuszną czy nie.
Jeżeli reklamacja jest słuszna, uzasadniona to zwrot jest na twój koszt, jeśli nieuzasadniona zwrot na koszt klienta.
Pilnuj terminów, jeżeli klient nie odeśle przedmiotu odrzucisz reklamację z powodu braku możliwości sprawdzenia zasadności reklamacji.
Logicznym jest żeby w zaistniałej sytuacji nie pomagać klientowi w zwrocie.
Wszystko rozumiem, tylko klient nie chce odesłać bo już minął termin darmowego zwrotu. Chce abym to ja poniósł koszty zwrotu. Ale dopóki nie dostane zwrotu jak mam ocenić czy rzeczywiście coś nie działa. W tym wypadku zestaw garnków. Dwa ponoć działają na indukcji dwa nie. Koszt 200zł dużo nie dużo. I cała rzecz w tym kto ma ponieść koszty zwrotu ?
Oczywiście że nie możesz się odnieść do reklamacji skoro nie masz dostępu do przedmiotu. Więc piszesz że odmawiasz uznania reklamacji za zasadną ponieważ z winy klienta nie masz dostępu do przedmiotu sporu.
Koszt zwrotu reklamacji ponosi ten kto składa reklamację czyli kupujący. Masz obowiązek ten koszt zwrócić klientowi, ale dopiero wtedy jeśli jego reklamacja okaże się słuszna.
Zafundowanie kupującemu już teraz zwrotu byłoby traktowane jako przyznanie się do wysłania wadliwego przedmiotu.
Prawdopodobnie klient chce zatrzymać reklamowane przedmioty a od ciebie lub od Allegro wyłudzić zwrot pieniędzy. Pilnuj terminu kiedy masz odrzucic reklamację: nie później niż 14 dni!
Tak naprawdę to klient zgłosił tylko dyskusję z opisem jak wyżej a ponieważ prosiłem go aby wysłał towar na swój koszt zgłosił dyskusje jako nierozwiązaną. Nadal się upiera że to ja mam mu podesłać kuriera.
A w sytuacji gdy zgłosił problem 7 lipca dziś mamy 31 więc termin 14 dni minął i nie napisałem że odrzucam reklamację to rozumie że już po ptakach i jestem zobowiązany oddać mu pieniądze ? Moje odpowiedzi były ciągle typu proszę odesłać na swój koszt i rozpatrzymy sprawę..
@MrowkaGrodzisk pytanie jak chcesz zrobić po allegrowemu czy wg przepisów prawa. mam interpretację uokiku że obowiązują go przepisy kraju gdzie sprzedawca ma firmę czyli dola ciebie pewnie Polskie. Wg tych przepisów odbierasz reklamację na swój koszt po allegrowemu on ma ci odesłać na swój koszt ty mu oddać za wysyłkę jak ją udokumentuje i reklamacja będzie zasadna. Nie odeśle odrzucasz reklamacje ost 14 dnia od zgłoszenia nie ważne czy wysłał czy nie jak nie masz garów w ręce do oceny tzn reklamacja odrzucona z powodu niedostarczenia w terminie towaru do ekspertyzy reklamacyjnej. Pozostaje kwestia głupoty wpisanej w regulamin allegro pt rzeczoznawca bo oni u siebie mają takie prawo że aby odrzucić mu reklamację należy mu ekspertyzę rzeczoznawcy przedstawić (allegro obwieszczało to jak ruszał rynek Słowacki) co jest totalną bzdurą i sprawdzałem to j.w. w uokiku mam ich odpowiedź.