Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
Sprzedałem ostatnio przedmiot jako zwykły użytkownik na allegrolokalne i wysłałem paczkę dobrze spakowaną i w nowy karton , niestety jak twierdzi kupujący doszła uszkodzona fizycznie. Wysłał mi zdjęcia i paczka faktycznie jest złamana w pół wygięta jak banan, tylko zastanawia mnie fakt dlaczego taką paczkę odebrał i nie spisał na miejscu protokołu szkody. Oczywiście przedmiot też się w środku uszkodził bo nie było innej możliwości.
Kupujący zażądał zwrotu kosztów na co się nie zgodziłem, bo uważam że uszkodził przesyłkę chociaż on zwala winę na kuriera, tylko po co ją wtedy obierał?
Więc kupujący znienacka wystąpił z wnioskiem POK , ja odpisuje do allegro i wysłałem zdjęcia które przysłał mi kupujący jak wygląda przesyłka jako dowód. Niestety pisanie z allegro w takich sprawach prowadzi do nikąd, wygląda to tak że kupujący może wszystko a sprzedawca ma się dostosować. Nie wiem czy zasady przyznawania POK ogólnie zgodne z przepisami bo tak naprawdę allegro przyznaje pok jak uważa a sprzedawca ma ponosić koszty bez możliwości jakiejkolwiek obrony lub ubiegania się o swoja rację.
Robię zakupy też w sklepie allegro i u nich jakoś nie zawsze przyznają rację kupującym w czasie sporów i reklamacji , czytam np. sytuację gdzie przedmiot przyszedł uszkodzony i allegro nie zwróciło kosztów zakupu chociaż sprzedają jako firma.
Więc jak to wszystko działa, bo czytając tutaj fora itp. oraz kierując sie własna sytuacją, można stwierdzi że sprzedaż na allegro jest nieopłacalna nie przez wzgląd na prowizję ale kulawe przepisy i regulaminy. wewnętrzne.
POK jest wewnętrznym programem Allegro, oddają z własnych środków, więc nie wiem o jakim przepisie mówisz, jako sprzedający prywatny musiałeś "olać" dyskusję, skoro Allegro wypłaciło i żąda zwrotu od ciebie.😐
Allegro jeszcze nic nie wypłaciło ale do tego zmierza i nic nie olewam , przecież napisałem że pisze w tej sprawie z allegro juz kilka dni i do nikąd to nie prowadzi. A jak allegro wypłaci z własnych środków to ja będę musiał zwrócić do allegro.
@PatiPositive Kupujący nie ma obowiązku sprawdzenia przesyłki w obecności dostawcy ani spisania protokołu. Otrzymałaś odpowiedź na reklamację od przewoźnika. Jeśli nie zgadzasz się z uzasadnieniem odrzucenia reklamacji, skontaktuj się w tej sprawie z przewoźnikiem.
Zwrot kupującemu kosztów z POK wcale nie musi oznaczać tego, że będziesz musiała zwrócić tę kwotę lub poniesiesz tego jakieś inne konsekwencje.