Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Mam wysyłki indywidualne, wysyłam poza Allegro. Ktoś kupił przedmiot, ale go zwrócił, bo mu nie pasuje (dodam, że część jest sprawna, po prostu u niego w samochodzie coś powoduje zakłócenia). Zwrot pokrył kupujący, bo tak mam w warunkach zwrotu.
Natomiast chciałabym się dowiedzieć czy jeśli towar jest sprawny to jestem zmuszona do oddania pieniędzy za przedmiot wraz z wysyłką pierwotną? Wiem, że mogę ją odznaczyć. Allegro sugeruje, aby zwrócić, ale jest tam takie magiczne słowo "powinien", czyli rozumiem, że nie muszę i również nie widzę innej opcji, bo niby dlaczego mam pokrywać kogoś wysyłki, zwłaszcza, że dana rzecz jest sprawna. Z wysyłek Allegro nie korzystam, bo są niekorzystne dla mnie oraz nie ma u mnie takich punktów odbioru, które trzeba zaznaczyć, aby dostępny był smart...
"Natomiast sprzedający – wraz z pieniędzmi za przedmiot – powinien zwrócić Ci koszt przesyłki w pierwszą stronę w wysokości równej najtańszej przesyłce w ofercie."
Tzn, prywatny sprzedajacy🤔, więc nie musisz przyjmować zwrotów. Przyjmujesz to: "Natomiast sprzedający – wraz z pieniędzmi za przedmiot – powinien zwrócić Ci koszt przesyłki w pierwszą stronę w wysokości równej najtańszej przesyłce w ofercie."
Czyli jeśli w ofercie mam odbiór osobisty - 0 zł, to rozumiem, że to najtańsza przesyłka i wtedy nie zwracam?
@Vulcan-Cars Od kiedy odbiór osobisty to przesyłka? 🙈
chodziło mi o ofertę, ale tak masz rację, napisane jest, że musi być przesyłka
@Vulcan-Cars Nie, koszt wysyłki!
Nie cwaniakuj po zakończysz przygodę z Allegro szybciej niż myślisz.
Masz cztery komentarze. Jeden wkurzony klient zaboli cię dużo bardziej niż oddanie pełne kwoty klientowi.
ale ja nie cwaniakuje, tylko chce się doinformować, bo pokrywanie kosztów kogoś wysyłek jest śmieszne
Musisz Sobie wkalkulować w cenę takie zwroty.
@Vulcan-Cars Może i śmieszne ale tak stanowi prawo.
Zanim zaczniesz sprzedawać na poważnie przez internet (szczególnie na allegro) poczytaj sobie o swoich obowiązkach wobec konsumenta.
Podstawowe rzeczy:
- reklamacja,
- odstąpienie od umowy,
- terminy obowiązujące Cię przy reklamacjach oraz odstąpieniach,
Zapoznaj się z czym są i jak działają dyskusje bo na tym można popłynąć bardzo szybko, szczególnie jako nowe konto.
Pamiętaj, że mając takie nowe konto jak Twoje przy tak małej ilości ocen wystarczy jeden negatyw i Twoja przygoda ze sprzedażą na Allegro może się zakończyć raz na zawsze.
Rób wszystko aby kupujący byli zadowoleni nawet jeśli będzie to dla Ciebie oznaczać stratę.
Zawsze odpowiadam na czas i zwracam koszty przesyłek. A druga sprawa dlaczego negatywny komentarz może aż tak źle wpłynąć na moją sprzedaż? Zablokują mi dostęp do wystawiania towaru czy moje oferty nie będą się wyświetlać?
@Vulcan-Cars Przy nowym koncie, malej ilości komentarzy każdy negatywny komentarz zakończy się współpraca z Allegro. Niestety taka jest cena dla początkujących. Wpływa to na jakoś!!
https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/jakosc-mojej-sprzedazy
Ale nadal nie rozumiem w jaki sposób się zakończy, chciałabym coś więcej się dowiedzieć na czym to polega
Jak twoja jakość sprzedaży będzie poniżej akceptowalnej to Allegro zablokuje Ci konto i każe ją podnieś, jak podniesiesz jak będzie konto zablokowane? Wówczas będziesz musiała dogadać się z tym co wystawił negatywa i wcale nie oznacza że Ci i jak odblokują konto.
Ok rozumiem
@Vulcan-Cars Zawsze za zwrot płaci kupujacy, tylko ze Smartem ma za darmo albo paczkomat. a to wszystko już Ci wcześniej pisaliśmy: ze prywatny nie musi przyjmować zwrotów, że jak przymniesz to zwracasz najtańszy koszt wysłania w danej ofercie.
@Vulcan-Cars Dlaczego ? ... pewnie się niedługo przekonasz , ale na razie nie próbuj .
@Vulcan-Cars jeśli sprzedajesz jako firma to zawsze zwracasz koszt najtańszej wysyłki z oferty więc jak masz smarta to 0pln jesli jako osoba prywatna to nic nie musisz zwracać bo na zwrot musisz się zgodzić. Koszt zwrotu zawsze leży po stronie kupującego, a i nie odbierasz paczek zwrotnych za pobraniem.
Dzięki za rzetelną odpowiedź
🤣🤣