Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Hej, prośba o wyjaśnienie.
Otrzymałam zwrot towaru bez podania przyczyny - ok, ale w kartonie brak paragonu, który dodaliśmy do wysyłki.
Co tu w tym przypadku zrobić, czy klient jest zobligowany do przesłania dowodu zakupu?
Sprzedawca może przyjąć zwrotu towaru bez paragonu, ale tylko gdy jest w stanie udowodnić, że zwrot ten miał rzeczywiście miejsce. Należy zwrócić uwagę na fakt, że Minister Finansów w wydanym w sprawie kas fiskalnych rozporządzeniu podkreśla konieczność posiadania dokumentu potwierdzającego sprzedaż, ale nie wskazuje wprost, że powinien to być tylko i wyłącznie oryginał paragonu fiskalnego, tak, jak się przyjęło.
Dokumentem potwierdzającym sprzedaż poza oczywistym paragonem fiskalnym może być również:
faktura;
wyciąg z terminala (przy płatnościach bezgotówkowych);
potwierdzenie transakcji z konta bankowego;
oświadczenie o zagubieniu paragonu fiskalnego wraz z oświadczeniem dokonania zakupu;
zeznania świadków;
dokument gwarancji podbity przez sprzedawcę.
Sprzedawca ma zatem obowiązek przyjąć zwrot towaru od nabywcy, jeżeli udowodni on, że zakupu dokonał w danym sklepie, nawet jeśli nie posiada paragonu.
Ja osobiście w takim przypadku drukuję i podpinam do zwrotu zamówienie.
socha_pasieka poprawię Cię nieco ... sprzedawca w myśl UK jest zobowiązany do przyjęcia zwrotu bez paragonu .Karta zwrotu jaką wypełnia kupujący jest wystarczającym dokumentem .
Niby tak, jedna księgowość i kontrole z US już inne dane podają. Podstawą zwrotu środków jest paragon / faktura. Nawet jak nie dostaniesz od klienta to masz oddrukować z systemu w postaci PDF.
AQUASYSTEMS UK chroni kupujących ,ale rownież nas sprzedających. Zapis dotyczący paragonu jest jednoznaczny i nie budzący wątpliwości . Tak , w granicznym przypadku pozostaje sąd , ale US nie ma żadnych szans , oni dobrze o tym wiedzą , ale liczą ,że przy niewielkich kwotach kar jakie nałożą podatnik machnie ręką dka świętego spokoju .
@mixshopbyannNie, kupujący nie ma obowiązku zwrotu paragonu. wystarczy wypełniony formularz zwrotu i jakieś potwierdzenie zakupu.