Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
Kupujący opłacił zakup, lecz po 30 minutach wysłał do mnie wiadomość o rezygnacji z powodu "rozmyślenia się" i prośbą o zwrot pieniędzy. W opisie oferty umieściłem wszystkie informacje na temat urządzenia (wady) oraz o tym, że urządzenie sprzedaje jako uszkodzone i zastrzegam sobie brak możliwości zwrotu lub reklamacji.
Co więcej, utworzyłem już etykietę do przesyłki, więc naliczono mi opłatę za nią oraz za sprzedaż urządzenia.
Czy jestem zobowiązany do pójścia "na rękę" kupującemu i zwrócić mu opłatę za urządzenie?
Czy mogę normalnie wysłać do kupującego urządzenie i nie przejmować się jego "rozmyśleniem się"?
@JestemFinn nie musisz się godzić ale czy warto? Jaka etykieta?
Przez kilka miesięcy nie mogłem sprzedać urządzenia, więc zależy mi na sprzedaży. Tym bardziej, że miesiąc temu chciano mnie oszukać na tej samej ofercie i została ona ukryta przez Allegro chyba na tydzień.
Mówię o etykiecie do wysyłki z InPostu.
@JestemFinn jak na paczkomat z opcją allegro to za przesyłkę liczy dopiero po włożeniu do skrytki. A jak kupujący nie odbierze paczki ?
Oczywiście to do Ciebie należy decyzja.
Nie musisz się godzić na anulowanie, ale zapamiętaj że pomimo wyłączenia rękojmi kupujący może narobić Ci problemów tu przy sprzedaży na Allegro, urządzenie uszkodzone więc zawsze są tzw. wady ukryte, zwróć środki zapewne nie jest to łatwe ale może mniej nerwów.🤗
Boże, nie zdążyłem mu odpisać nic, a ten już założył dyskusje z opisem "sprzedający nie chce zwrócić kosztów".
Dodał:
"Opis problemu: Dzień dobry. Proszę o wyjaśnienie sytuacji. Chcę zwrotu środków, gdyż rozmyśliłem odnośnie tego zakupu... Stwierdziłem, że kupię telefon gdzieś stacjonarnie, jednak abym mógł to zrobić potrzebne mi są te pieniądze..."
To chyba już nie mój problem, że się rozmyślił i nie ma pieniędzy. Trzeba najpierw myśleć, a potem działać.
@JestemFinn Jeśli sprzedałeś jako osoba prywatna nie musisz przyjmować zwrotu bez podania przyczyny. tak odpisz w dyskusji.
@JestemFinn Odpisz w dyskusji, że transakcja jest wiążąca dla obu stron a Ty nie zgadzasz się na „anulowanie”. Kupujący powinien być świadomy braku prawa do zwrotu bez podania przyczyny.
Możesz wysłać paczkę i nawet jeśli kupujący jej nie odbierze i wróci ona do Ciebie to niczego nie zmienia - towar nadal jest własnością kupującego i nie musisz mu zwracać pieniędzy. Wtedy będzie musiał ponownie opłacić przesyłkę jeśli będzie chciał odzyskać zakupiony towar.
Druga opcja to zgodzenie się na „anulowanie”, zwrot środków i rozejście się w pokoju.