anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy przy zwrocie muszę zwrócić Kupującemu koszt pierwszej przesyłki nawet jeśli była niestandardowa?

lopezikk
#7 Wielbiciel#

Witam kupujący kupił kanapę samochodową po 11 dniach zwraca bez podania przyczyny oczywiście ma takie prawo, problem w tym, że przesyłka jest niestandardowa to koszt 70zł.
Jeśli klient się rozmyślił rozumie, odsyła na swój koszt, tylko dla czego mam ponosić koszt pierwotnej wysyłki niestandardowej- kanapa sprzedana za 60zł wysyłka 70zł?? dla czego mam być do tyłu z powodu że ktoś się rozmyślił.
Jest jakiś rozwiązanie tego? 

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

xyz96
#21 Demiurg#

@lopezikk Bo takie są przepisy, przeczytaj ustawę konsumencką.

Art. 32. prawa konsumenta


Obowiązki przedsiębiorcy po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy

1.
Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
oznacz moderatorów

lopezikk
#7 Wielbiciel#

Czyli jak ktoś sobie zamówi transport na cito specjalny za 1000 i odda towar to ja mam mu za transport oddać no takie prawo konsumenckie to może każdą firmę zniszczyć.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@lopezikk Możesz oddać koszt wysyłki najniższy, jaki masz w danej ofercie.

Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
oznacz moderatorów

lopezikk
#7 Wielbiciel#

To jakiś rozsądny trop 🙂 ale w tym przypadku to była najtańsza opcja - nie standard

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@lopezikk  nie , nie ma rozwiązania.

Sprzedający zwraca koszt przedmiotu wraz z kosztem wysyłki. Kupujący pokrywa koszt odesłania przedmiotu do sprzedawcy. Takie są przepisy

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@lopezikk Wystawiaj na innym portalu, z tzw. przedpłatą za wysyłkę. Niestety tu musisz zwrócić koszty.

oznacz moderatorów

lopezikk
#7 Wielbiciel#

To było przepłacone nie ma problemu problem jest w tym że jestem 70zł w plecy bo ktoś sobie wymyślił że rezygnuje.
Ciekawe jak materiał się kupuje się za pośrednictwem Allegro i przyjedzie mi skład pustaków i jednak zrezygnuje bo znajdę gdzieś taniej i zrobię zwrot to czy skład budowlany pokryje kilka tysi za transport bo zrezygnowałem.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@lopezikk  tak . Bedzie musiał pokryć ( o ile kupisz przez internet). Pamietaj tylko że Ty bedziesz musiał pokryć koszty odesłania takze w wysokości kilku tysiecy. Wiec takie eksperymenty są mało opłacalne 🙂

Podejrzewam że w Toim przypadku także klient jeś średnio zadowolony że musi pokryć koszt odesłania kanapy.

oznacz moderatorów

lopezikk
#7 Wielbiciel#

Jasne że takie eksperymenty są mało opłacalne to tylko przykład.
Tylko trzeba pomyśleć, że klientel robi powiedzmy dla siebie jednorazową taką "akcję" a jeśli firmie trafi się takich kilku.
W moim przypadku to już 5 kupujący który rezygnuje i to właśnie przy przesyłce niestandardowej a to kanapa a to fotel a to zbiornik bo myślał, że może będzie pasowało do jego auta przymierzył i jednak nie pasuje.
Nie robię nigdy problemów ze zwrotem sprzedaje średnio 300 części miesięcznie wiadomo używane ceny nie są wysokie.

I tak w zeszłym miesiącu rozdałem ok 400zł bo ktoś się rozmyślił.
Jak jest smart czy zwykły kurier za 15 zł trudno takie nie standardy gdzie trzeba nakombinować się żeby to wysłać i zapakować wkur... najbardziej

oznacz moderatorów

mudol
#11 Animator#

Przecież Klient jak kupował to płacił za towar+ wysyłkę, więc gdzie tu stratny jesteś?

oznacz moderatorów

lopezikk
#7 Wielbiciel#

Jak oddaje towar to przecież oddaje klientowi za wysyłkę - firma kurierska nie robi mi korekty przecież bo klient odesłał ja za usługę muszę zapłacić pierwszej wysyłki więc chyba strata jest oczywista.

oznacz moderatorów

mudol
#11 Animator#

ok teraz ogarniam, nie dość, że zapłaciłeś kurierowi, to jeszcze zwrócić klientowi, ładna wy%%bka. A właśnie w ten sposób nie można tego obejść? Wykazać, że poniosłeś koszty w związku z zamówieniem?

oznacz moderatorów

lopezikk
#7 Wielbiciel#

Niestety nie znam takiego przepisu tak jak koledzy wcześnie wspomnieli.
Zakupy na odległość żądzą się swoimi przepisami i to jak zwykle obciążony jest sprzedający - też myślałem że są jakieś sposoby na nie ponoszenie kosztów.
Jak by był to smart tak jak pisałem 1zł to nie ma problemu  zdarzają się każdemu zwroty tylko jak dostaje fakturę za przesyłki na 2000zł z czego 400 poszło z mojej kieszeni bo ktoś wymyślił sobie zwrot to jest trochę nie tak.

Jeszcze rozumie wysłałem coś uszkodzonego nie sprawdziłem zdarza się biorę na klatę, ale nie czyjeś widzimisię

oznacz moderatorów

mudol
#11 Animator#

chyba pozostaje takie problematyczne wysyłki robić z prywatnego konta, wtedy jak się nie mylę nie trzeba zwracać bo komuś się znudziło.

oznacz moderatorów