anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy sprzedawca ma obowiązek przyjąć zwrot używanego towaru?

krzyszu18
#9 Pomysłodawca#

Dzień dobry,

Chciałbym zapytać czy sprzedawca ma obowiązek przyjąć zwrot używanego towaru?

Byłem pewien, że sprzedawca musi przyjąć zwrot jednak może odjąć koszty związane np. z czyszczeniem zwracanego produktu jednak czytając stronę https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/00309 znalazłem informację:

Jeżeli towar został sprzedany przez internet, klient może w ciągu 14 dni zwrócić towar i żądać zwrotu zapłaconej ceny bez podawania przyczyny. Towar może zostać odpakowany i wstępnie sprawdzony, ale nie może być używany.

Pytam ponieważ mam problem z klientem.

Klient twierdzi, że część samochodowa nie działa tak jak powinna. Zaproponowałem mu złożenie reklamacji jednak klient ma ogromny problem by wypełnić protokół reklamacyjny i żąda zwrotu pieniędzy... Bez informacji odnośnie tego do jakiego samochodu były montowane części nie jestem w stanie zweryfikować czy prawidłowo dobrał sobie części.

Jak postąpić z takim klientem?

Pozdrawiam

Krzysztof

 

oznacz moderatorów
2 ODPOWIEDZI 2

az1rael
#21 Demiurg#

skoro działa nie tak jak powinna to jest to reklamacja i ma ci odesłać na swój koszt a jak stwierdzisz montaż do kitu to odrzucisz reklamację ze względu na uszkodzenia powstałe w wyniku nieprawidłowego montażu. Protokół reklamacyjny to nie jest potrzebny wystarczy że przez allegro ci poda w wiadomości do sprzedającego dane osobowe i dane żebyś zlokalizował zamówienie napisze że to reklamacja i odeśle masz wtedy podkładkę dla allegro

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

imię nazwisko adres nr telefonu / konta napisze że to reklamacja z tytułu rękojmi i czego oczekuje np zwrot środków. Po 1 stycznia 2023 sprzedawca decyduje o tym jak rozpatrzy pozytywną reklamację tj naprawia , wymienia, zwraca kasę. Koszt paczki leży po stronie kupującego jeśli zaakceptujesz reklamację to oddajesz mu za wysyłkę na podstawie kwitu nadania

oznacz moderatorów