Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzien dobry.
Kupujący po zakupie i zapłacie zażądał "anulowania" zakupu. Twiedzi chyba słusznie, że sam nie może tego zrobić, ale również ja nie wiem gdzie mogę anulować transakcję. Stąd pytanie.
Ale dalej: poprosiłem klienta o wyraźnie oświadczenie w wiadomości (przez centrum wiadomości), że odstępuje od umowy sprzedaży na co ten chyba się obraził, bo kontakt się urwał.
Mam zapłatę, towar (którego klient nie chce, bo powołał się na błąd właśnie co do przedmiotu), brak wyraźnego rozwiązania umowy i nie mam numeru rachunku do zwrotu pieniędzy. Klient milczy czwarty dzień.
Jak takie sytuacje się rozwiązuje na Allegro?
@Wychuhol Lokalnie czy Allegro? Na co powołał się klient ? Na jaki błąd?
Wiadomość od klienta była taka: "witam proszę o anulowanie zakupu bo się pomyliłam i kupiłam nie te kredki". Sprzedaż była przez Allegro (nie Lokalnie).
@Wychuhol Cóż nie musisz przyjmować takiego odstąpienia od umowy bo przy relacji konsument - konsument, ono nie obowiązuje. Ale możesz ( decyzja nalezy do Ciebie). Kupujący nie ma możliwości rezygnacji właśnie z tego powodu. ALE jeżeli ta Pani zakupiła ze Smarkiem którego oferujesz na swoich aukcjach - ma taką możliwość. Nie napisałeś. Tak czy inaczej powinieneś mieć pisemne odstąpienie. UWAGA jeżeli teraz nie wyślesz w deklarowanym czasie, spadnie Ci jakość sprzedaży!
Dziękuję za odpowiedź.
Tak. Jest jak piszesz - jakość spadła mi dramatycznie. Pewnie dostanę też ocenę negatywną, bo klient uważa, że to ja uniemożliwiam mu anulowanie transakcji.
Sprzedaż rzeczywiście była ze Smartem i dlatego przyjmuję zwroty bez problemu. Choć myślę, że ze Smartu wynika możliwość darmowego zwrotu (jako czynność) przy odstąpieniu, a nie możliwość bezwarunkowego odstąpienia od umowy zawartej z osobą prywatną. Ale to tylko tak sobie myślę, bo zwroty przyjmuję.
Może ma też znaczenie, że nie utworzyłem paczki w Inpoście (wcześniej dostałem wiadomość, że klient nie chce towaru).
@Wychuhol Ty, jako sprzedawca nie masz możliwości anulowania zakupu. Tylko kupujący może to zrobić. Czekaj, aż się odezwie i poproś o nr. konta do zwrotu kasy. W razie gdyby zaczął "dyskusję" to odpisz, że zwracasz kase i ma Ci podac nr. konta do zwrotu. A jak się nie chce odzywać to jego sprawa > nie przejmuj się.
Dziękuję za odpowiedź.
No właśnie czekam, bo mam nadzieję, że zgłosił problem Allegro i oni coś zrobią. Z drugiej strony pewnie jest niezadowolony i będzie negatyw.