anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy to nie dziwne że kupujący zaklada Dyskusje 5 mc po zakupie z info że nie dostał przesyłki?

Tom249
#9 Pomysłodawca#

Jak w temacie . Na całe szczęście w trackingu po numerze który zawsze wysyłam kupującym widać że przesyłka dotarła 3 dni od wysyłki i 7 dni od zakupu . 

Czy jest jakiś limit czasowy na założenie dyskusji , nie jestem firmą , sprzedaje prywatnie . 

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

MrMarco
#13 Ambasador#

@Tom249  kupujący ma 180 dni na założenie dyskusji...

Nie przejmuj się, jeśli masz status, że przesyłka została doręczona. Ważne, żebyś rzeczowo i spokojnie odpowiadał w dyskusji (nie później niż 24h od zadania pytania, ale lepiej wcześniej).

Taka sytuacja jak u ciebie nie podchodzi też za bardzo pod reklamację z tytułu rękojmi, bo klient ma na to 30 dni od momentu wykrycia wady, więc należy założyć, że ten czas minął.

Z tym ostatnim to jednak ostrożnie, bo teoretycznie mógł terminu dotrzymac np. mógł być w szpitalu albo za granicą i nie wiedział, że paczka nie doszła (można pewnie jakoś inaczej się wytłumaczyć 😛 ).

W tym temacie niech wypowie się ktoś mądrzejszy ode mnie.

W każdym razie najważniejsze to odpisywanie w dyskusji w terminie i bez unoszenie się 😉

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Tom249 Kupujący ma 6 miesięcy na założenie Dyskusji i 6 miesięcy na złożenie wniosku o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących. Jeśli taką Dyskusję rozpoczął i twierdzi, że nie otrzymał przesyłki, trzeba mu udowodnić, że ją otrzymał.

oznacz moderatorów

MrMarco
#13 Ambasador#

@xyz96ma rację. Pamiętaj też, że w dzisiejszych czasach sam status przesyłki nie jest dowodem na dostarczenie przesyłki. Potrzebny będzie kwitek od firmy kurierskiej, w takiej formie w jakiej go udostępnią (najlepiej z podpisem adresata o ile się da - często się nie da).

Z drugiej strony oświadczenie klienta, że paczki nie otrzymał w sytuacji kiedy status wskazuje na dostarczenie, też nie jest wystarczającym dowodem na nieotrzymanie przesyłki.

Odpowiadaj w dyskusji, złóż reklamację do kuriera. Najważniejsze to odpowiadaj w dyskusji na czas 😛

oznacz moderatorów

mikeza
#18 Luminarz#

trzeba się "cieszyć", że mamy takich cierpliwych klientów. Pół roku czeka chłopina na paczkę i spokojnie sobie siedzi, bez nerwów w domu. Nie dzwoni, nie pisze wiadomości. Po prostu złoty człowiek. A inny zamówi i po godzinie zakłada dyskusję, że paczka jeszcze nie dotarła 🙂

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

maxr01
#16 Inspirator#

MrMarco -Myślę, że nie masz racji.

"Pamiętaj też, że w dzisiejszych czasach sam status przesyłki nie jest dowodem na dostarczenie przesyłki." -  To jest błędne myślenie - cały system przesyłek na Allegro  ich monitoringu  opiera się na danych przekazywanych przez systemy przewoźników. Musiałbyś podważyć całą zasadę tego całego systemu. To  nie jest możliwe, żeby  Allegro rezygnowało ze swoich zasad.

xyz96- "że nie otrzymał przesyłki, trzeba mu udowodnić, że ją otrzymał. " - dowód istnieje zapewne w monitoringu przesyłek na Allegro. Dla wszelkich "statystyk" Allegro był on wystarczający , więc zakładam, że dla dla tych celów również jest wystarczający.

Swoją drogą - 5 mies. po zakupie kupujący zgłasza, że nie otrzymał towaru? - To jakieś kpiny , czy "ukryta kamera" w wersji online?

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

MrMarco
#13 Ambasador#

@maxr01Bardzo chciałbym się mylić w tej sprawie 😞 Ale przerobiłem na własnej skórze i klient udowodnił mi, że pomimo statusu "doręczona" paczka nie została mu dostarczona.

Kurier "się pomylił" doręczając paczkę przed blokiem osobie podającej się za adresata. Na szczęście ten sam kurier zwrócił środki klientowi i ja po kieszeni nie oberwałem.

Można? Można

A w polskim prawie to sprzedający odpowiada za wszelkie omyłki i wałki kuriera do momentu doręczenia, chyba że kupujący wybrał swój sposób dostawy.

Co prawda w sytuacji jeśli status przesyłki widnieje jako "dostarczona" piłeczka jest po stronie klienta.

oznacz moderatorów

mikeza
#18 Luminarz#

takie sytuacje zdarzają się bardzo często. Paczki wydawane są sąsiadom, znajomym. Kurier myli adresy, wpisuje fikcyjne doręczenia. Mimo wszystko zakładam, że klient w takiej sytuacji zgłasza brak paczki sprzedawcy jak najszybciej. Zgłoszenie po pół roku od zakupu, jest jakby to powiedzieć absurdalne.

Mam klientów, którzy kilka dni po zakupie nie pamiętają kiedy zamawiali, co zamawiali, jaką formę dostawy wybrali, a co dopiero po pół roku.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

MrMarco
#13 Ambasador#

Ten klient jest widocznie wyjątkowy 😛 do końca wierzył, że paczka jednak dojdzie 😛

oznacz moderatorów

maxr01
#16 Inspirator#

"Ale przerobiłem na własnej skórze i klient udowodnił mi, że pomimo statusu "doręczona" paczka nie została mu dostarczona." - po 5-ciu miesiącach? Sugeruję czytanie postów ze zrozumieniem.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

Tom249
#9 Pomysłodawca#

I te 6 mc jest trochę chore 

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

@Tom249 W dyskusji odpisz ze składasz reklamacje u przewoźnika oraz na policje jeżeli w ciągi 24h przypadkiem😊 nie znajdzie przesyłkę, pewne będzie musiał przypomnieć  gdzie schował towar.😎

oznacz moderatorów

Tom249
#9 Pomysłodawca#

Dziękuję za odpowiedzi . Sprawa zakończona pomyślnie 

oznacz moderatorów