Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Mamy problem z pewnym klientem który miesiąc po zakupie twierdzi, że prowadnice w zakupionych stolikach są krzywe i zacinają się. Poprosiliśmy o wysłanie zdjęć opisanego problemu.
Zdjęcia otrzymaliśmy i stwierdziliśmy, że przykręcił prowadnice nie tymi śrubami co trzeba. On twierdzi, że dobrze przykręcił i od razu poprosił Allegro o pomoc, które odpisało, że może skorzystać z reklamacji z tytułu rękojmi i wskazać czego oczekuje od sprzedającego (naprawy, wymiany, obniżenia ceny, czy też jeśli wada jest istotna to zwrotu pieniędzy). Odpowiedź od klienta to: "Oczekiwałbym zwrotu pieniędzy, z racji iż mechanizm szynowy prowadnic jest słabej jakości i szafki ciężko chodzą zamykają się. Nie interesują mnie takowe produkty. Zakupiłem z myślą iż aukcja będzie wiarygodna i solidny produkt z racji iż robione na zamówienie było ."
Pierwsza taka nasza sytuacja. Stoliki oczywiście nie były na żadne zamówienie wykonywane tylko są sprzedawane jako standardowy produkt.
Jak rozumiecie taką odpowiedź od klienta?
@martt155 Ja to rozumiem tak, że klient złożył Ci reklamację i oczekuje zwrotu pieniędzy 🙂
Reklamację rozpatrzyć musisz w ciągu 14 dni - uznać lub odrzucić.
Możesz poprosić o odesłanie towaru w celu rozpatrzenia reklamacji - jeśli to zrobisz a klient towaru nie odeśle to możesz ją odrzucić z racji braku możliwości zapoznania się z reklamowanym towarem.
Jeśli na podstawie zdjęć jesteś w stanie stwierdzić, że prowadnice uległy wygięciu ze względu na niepoprawny montaż to możesz taką reklamację również odrzucić.
Możesz też np. uznać reklamację bez jego odsyłania.
Najważniejsze to trzymać się terminów i konkretnie oraz rzeczowo uzasadniać swoje decyzje.
Nikt tu Ci nie powie co masz zrobić - decyzja należy do Ciebie.
@martt155 Reklamację MUSISZ rozpatrzyć. Odpisz że poprosisz o odesłanie celem weryfikacji czy prowadnice były zainstalowane prawidłowo. NAPISZ ( nic na telefon) że odesłanie jest na koszt sprzedającego, oraz poinformuj iż w razie uznania zwrócisz wszystkie koszty, ale jak reklamacja nie będzie uznana - klient będzie musiał odebrać meble na swój koszt. Czekaj, nie ignoruj dyskusji - odpowiadaj.
Masz zdjęcia od kupującego(dowód ) i jesteś pewien że źle zmontował to odrzuć reklamację i uzasadnij ją na tej podstawie, nie jesteś pewien to możesz poprosić o odesłanie, masz 14dni na rozpatrzenie od chwili zgłoszenia reklamacji.
Przepraszam, to nie w temacie ...ale " rozwalił" mnie fragment:
"(...)solidny produkt z racji iż robione na zamówienie było ".
Jeśli klient napisał to szczerze, to on wielki szczęśliwiec jest !! Bo ja mam prywatne doświadczenie z naszymi meblami kuchennymi robionymi na zamówienie - to ," tragedia, tragedię pogania" !!
A do do kupowania mebli nawet mniejszych typu stolik pod telewizor itp. przez Internet ...dwa razy kupowałem i zawsze był jakiś problem ...tylko, ze ja wolę spokój, bo nie raz coś musiałem poważnego reklamować, więc jak drobiazg to odpuszczam bo szkoda tracić zdrowie ....
Rozpatrujesz feklamację w terminie do 14 dni masz podstawy odrzucić
1 masz zdjęcie
2 niech ci odeśle towar na reklamację
3 jak stwierdzisz że źle przykręcił to odrzucasz na podstawie pomiarów np śrub między instrukcja tym co przykręcił i tym co ty stwierdzisz jak sobie 1 sztukę złożysz
4 jak założy dyskusję to wklejasz zdjęcie tego co klient wysłał z tym co jest w instrukcji i najlepiej w twoim złożonym egzemplarzu opisując co klient spieprzyl i dlaczego odrzucasz reklamację, oczywiście pismo o odrzucenie reklamacji musisz wysłać do klienta w terminie
Panowie,
moim zdaniem jest jedna zasadnicza sprawa o której nie napisał wątkotwórca:
CZY DO PRZESYŁKI BYŁA DOŁĄCZONA INSTRUKCJA pozwalająca na CZYTELNE zapoznanie sie z poszczególnymi etapami montazu w tym rozpoznanie odpowiednich wkrętów.
A Wy... no cóż... 😄
jak zwykle rozpatrujecie sprawę bez wchodzenia w szczegóły 🤔