Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupując od przedsiębiorcy mamy prawo zwrócić towar do 14 dni bez podania przyczyny, a jak to wyglada przy działalności nierejestrowanej? Wtedy sprzedajemy jako osoba prywatna, więc chyba 14 dni na zwrot nie obowiązuje?
@Client:107384733 Nie sprzedajesz jako osoba prywatna tylko działalność nierejestrowana i obowiązują takie same zasady co firmę - kasa fiskalna, Vat jak wymaga tego towar itp. a także ustawa konsumencka - zwroty 14 dni itp. 🙂
Tu masz więcej https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/00115#4
Od momentu podjęcia działalności nierejestrowej masz obowiązek:
Jeśli prowadzisz działalność nierejestrową, jesteś „przedsiębiorcą" w świetle prawa cywilnego. Oznacza to, że w relacjach z konsumentami jesteś traktowany jako przedsiębiorca i masz z tego tytułu obowiązki związane z reklamacją, zwrotem, czy naprawą. Dotyczy to również prawa konsumenta do odstąpienia w terminie 14 dni od umowy zawartej na odległość.
@Client:107384733 osoba prywatna może ci pozwolić na zwrot ale nie musi, ma prawo wyłączyć zwroty w swoich ofertach (powinno to być wyraźnie zaznaczone)
Na allegro lokalnie jest widoczny komunikat, że kupując od osoby prywatnej nie ma gwarancji na zwrot. Czy taki komunikat nie wystarcza i musimy to jeszcze podkreslić w aukcji?
@Client:107384733 jeśli jesteś prywatnym sprzedającym to taka informacja wystarczy i nie trzeba dodatkowo pisać o tym w opisie oferty.